|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. decembra 2010
Po Slovensku začnú premávať rýchlovlaky
Na železničnej trati v úseku Svätý Jur – Nové Mesto nad Váhom a Nové Mesto nad Váhom – Bratislava-Rača začnú od 12. decembra premávať vybrané ...
Zdieľať
Ilustračné fotoFoto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 6. decembra (WEBNOVINY) - Na železničnej trati v úseku Svätý Jur – Nové Mesto nad Váhom a Nové Mesto nad Váhom – Bratislava-Rača začnú od 12. decembra premávať vybrané vlaky rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.
Zvýšenie rýchlosti železnice spustia spolu s platnosťou nového cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy. Trať v tomto úseku má za sebou kompletnú modernizáciu pre vyššiu rýchlosť, ktorú už 26. novembra povolil Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. Vyššou rýchlosťou budú premávať IC vlaky 501 až 504, teda Kriváň, Gerlach a Tatran. Z týchto vlakov budú v stanici Trnava zastavovať iba vlaky Kriváň a Tatran.
Zvýšenie rýchlosti na 160 km/h bude pre cestujúcich znamenať skrátenie prepravy IC vlakmi na úseku Svätý Jur – Nové Mesto nad Váhom o osem minút a na úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava-Rača o deväť minút. V tomto úseku sa medzi stanicami Cífer a Trnava nachádza jedno zabezpečené priecestie so závorami. Pri dodržaní pravidiel o používaní priecestia vodičmi cestných motorových vozidiel je jeho prevádzka bezpečná aj pri tejto rýchlosti.
Modernizácia vybraných tratí železničnej siete ŽSR pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty tak, aby sa zvýšila jej technická vybavenosť, bezpečnosť, atraktívnosť a použiteľnosť. Vznikol tým ucelený úsek trate (Bratislava-Rača – Trnava, Trnava – Nové Mesto nad Váhom) na tzv. V. koridore, ktorý má požadované technické parametre pre rýchlosť do 160 km/h. Úsek Bratislava Rača – Nové Mesto nad Váhom začali budovať v roku 2000, práce sa skončili v roku 2010. Prvý úsek vybudovali v časti medzi stanicami Cífer – Trnava.
V súčasnosti sa pracuje na úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, kde práce začali v roku 2009, dokončenie sa predpokladá v roku 2013. Zároveň sa robí aj na úseku Trenčianska Teplá – Beluša, kde sa práce začali v roku 2009. Dokončenie sa predpokladá taktiež v roku 2013. Po dokončení týchto úsekov bude aj v tejto ďalšej časti možná rýchlosť 160 km/h. Na ďalšom úseku Zlatovce – Trenčín – Trenčianska Teplá je súťaž na výber zhotoviteľa. Agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Rekonštrukcia v Bratislave ovplyvní spoje
Železnice Slovenskej republiky začali rekonštruovať piate nástupište bratislavskej hlavnej stanice. Počas prác, ktoré by mali trvať do apríla, dôjde k obmedzeniam aj v preprave cestujúcich a k odklonom niektorých vlakov. Dodržiavanie čakacích časov uvedených v cestovnom poriadku nebude možné zabezpečiť. Preto od 13. decembra bude končiť osobný vlak Os 4320 v stanici Bratislava-Nové Mesto a nie na hlavnej stanici. Od rovnakého dátumu rýchlik R 820 Levičan nepôjde do hlavnej stanice, ale do stanice Bratislava-Nové Mesto so zastavením v stanici Bratislava-Predmestie. Od 30. decembra nepôjde rýchlik R 1505 Šarišan z hlavnej bratislavskej stanice, ale zo stanice Bratislava-Nové Mesto so zastavením v stanici Bratislava-Predmestie. Rýchlik R 1509 Suľov nepôjde od 7. januára z bratislavskej hlavnej stanice zo stanice Bratislava-Nové Mesto so zastavením v stanici Bratislava-Predmestie. Okrem týchto zmien dochádza aj k zmenám v radení vlakov. Podrobnejšie informácie k obmedzeniam v osobnej doprave pri jednotlivých etapách rekonštrukcie 5. nástupišťa nájdu cestujúci na výveskách v železničných staniciach.
Rekonštrukcia bude stáť 2,2 milióna eur. Na nástupišti vybudujú a upravia nástupištné telefóny, kamerový systém, informačné zariadenia (vizuálne a zvukové), zabezpečovacie zariadenie. Zrekonštruujú železničný spodok a zvršok, vybavenie a zastrešenie nástupišťa číslo 5. Rekonštrukciou prejde aj kanalizácia, vodovod, úprava trakčného vedenia, elektroinštalácia zastrešenia, ohrev dažďových zvodov, úprava elektrického ohrevu výhybiek a rozvodov nízkeho napätia. Agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Zvýšenie rýchlosti železnice spustia spolu s platnosťou nového cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy. Trať v tomto úseku má za sebou kompletnú modernizáciu pre vyššiu rýchlosť, ktorú už 26. novembra povolil Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. Vyššou rýchlosťou budú premávať IC vlaky 501 až 504, teda Kriváň, Gerlach a Tatran. Z týchto vlakov budú v stanici Trnava zastavovať iba vlaky Kriváň a Tatran.
Zvýšenie rýchlosti na 160 km/h bude pre cestujúcich znamenať skrátenie prepravy IC vlakmi na úseku Svätý Jur – Nové Mesto nad Váhom o osem minút a na úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava-Rača o deväť minút. V tomto úseku sa medzi stanicami Cífer a Trnava nachádza jedno zabezpečené priecestie so závorami. Pri dodržaní pravidiel o používaní priecestia vodičmi cestných motorových vozidiel je jeho prevádzka bezpečná aj pri tejto rýchlosti.
Modernizácia vybraných tratí železničnej siete ŽSR pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty tak, aby sa zvýšila jej technická vybavenosť, bezpečnosť, atraktívnosť a použiteľnosť. Vznikol tým ucelený úsek trate (Bratislava-Rača – Trnava, Trnava – Nové Mesto nad Váhom) na tzv. V. koridore, ktorý má požadované technické parametre pre rýchlosť do 160 km/h. Úsek Bratislava Rača – Nové Mesto nad Váhom začali budovať v roku 2000, práce sa skončili v roku 2010. Prvý úsek vybudovali v časti medzi stanicami Cífer – Trnava.
V súčasnosti sa pracuje na úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, kde práce začali v roku 2009, dokončenie sa predpokladá v roku 2013. Zároveň sa robí aj na úseku Trenčianska Teplá – Beluša, kde sa práce začali v roku 2009. Dokončenie sa predpokladá taktiež v roku 2013. Po dokončení týchto úsekov bude aj v tejto ďalšej časti možná rýchlosť 160 km/h. Na ďalšom úseku Zlatovce – Trenčín – Trenčianska Teplá je súťaž na výber zhotoviteľa. Agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Rekonštrukcia v Bratislave ovplyvní spoje
Železnice Slovenskej republiky začali rekonštruovať piate nástupište bratislavskej hlavnej stanice. Počas prác, ktoré by mali trvať do apríla, dôjde k obmedzeniam aj v preprave cestujúcich a k odklonom niektorých vlakov. Dodržiavanie čakacích časov uvedených v cestovnom poriadku nebude možné zabezpečiť. Preto od 13. decembra bude končiť osobný vlak Os 4320 v stanici Bratislava-Nové Mesto a nie na hlavnej stanici. Od rovnakého dátumu rýchlik R 820 Levičan nepôjde do hlavnej stanice, ale do stanice Bratislava-Nové Mesto so zastavením v stanici Bratislava-Predmestie. Od 30. decembra nepôjde rýchlik R 1505 Šarišan z hlavnej bratislavskej stanice, ale zo stanice Bratislava-Nové Mesto so zastavením v stanici Bratislava-Predmestie. Rýchlik R 1509 Suľov nepôjde od 7. januára z bratislavskej hlavnej stanice zo stanice Bratislava-Nové Mesto so zastavením v stanici Bratislava-Predmestie. Okrem týchto zmien dochádza aj k zmenám v radení vlakov. Podrobnejšie informácie k obmedzeniam v osobnej doprave pri jednotlivých etapách rekonštrukcie 5. nástupišťa nájdu cestujúci na výveskách v železničných staniciach.
Rekonštrukcia bude stáť 2,2 milióna eur. Na nástupišti vybudujú a upravia nástupištné telefóny, kamerový systém, informačné zariadenia (vizuálne a zvukové), zabezpečovacie zariadenie. Zrekonštruujú železničný spodok a zvršok, vybavenie a zastrešenie nástupišťa číslo 5. Rekonštrukciou prejde aj kanalizácia, vodovod, úprava trakčného vedenia, elektroinštalácia zastrešenia, ohrev dažďových zvodov, úprava elektrického ohrevu výhybiek a rozvodov nízkeho napätia. Agentúru SITA informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.