|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. apríla 2009
PMÚ trvá na pokute pre Slovak Telekom
Rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ) o pokute vo výške 17,5 mil. eur pre spoločnosť Slovak Telekom vo veci stláčania marže je plne v súlade s princípmi a praxou Európskej komisie (EK) a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. apríla (WEBNOVINY) - Rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ) o pokute vo výške 17,5 mil. eur pre spoločnosť Slovak Telekom vo veci stláčania marže je plne v súlade s princípmi a praxou Európskej komisie (EK) a iných členských štátov. Pre agentúru SITA to vo štvrtok uviedla hovorkyňa PMÚ Alexandra Bernáthová. PMÚ tvrdí, že pri aplikácii súťažných pravidiel je potrebné robiť vždy konkrétnu analýzu pre daný prípad so zohľadnením špecifík daného trhu. "Situácia na slovenskom trhu je taká, že konkurenti ST v dôsledku jeho protisúťažného správania nebojujú o zákazníka ako celok, ale o každý jednotlivý hovor. Ak si subjekty na trhu konkurujú ponukou jednotlivých hovorov, potom sa aj výpočet stláčania marže musí vykonať na úrovni maloobchodných cien za jednotlivé hovory a zodpovedajúcich veľkoobchodných poplatkov," informoval úrad.
Telekomunikačný operátor v stredu kritizoval PMÚ, že aplikuje doktrínu stláčania marže na jednotlivé volacie programy a programy pripojenia k internetu, dokonca aj na jednotlivé tarify. "Požiadavka PMÚ, aby každá maloobchodná položka tarify v rámci každého volacieho programu odrážala veľkoobchodnú ponuku, je jednoznačne v rozpore so zaužívanou rozhodovacou praxou Európskej komisie a závažným spôsobom narušuje hospodársku súťaž," uviedla spoločnosť vo svojom stanovisku k pokute.
ST tiež nesúhlasila s tvrdením PMÚ o tom, že viaže telefónne pripojenie a telefónnu službu. "ST v mesačnom paušále zahŕňa len platbu za telefónne pripojenie. Zákazník si môže napríklad objednať telefónne pripojenie od ST a hlasovú službu si môže zakúpiť od ktoréhokoľvek operátora," tvrdí ST. Ako ďalej spoločnosť vysvetlila, zákazník ST, ktorý využíva pripojenie do verejnej telefónnej siete s ktorýmkoľvek volacím programom, platí za poskytnutú hlasovú službu až v prípade, že sa ju rozhodne skutočne využívať. To úrad vyvracia tvrdením, že v rámci zaplateného mesačného paušálu zákazník dostáva voľné minúty a rôzne bezplatné volania, čo bolo vraj nepochybne preukázané. "Ak zákazník v rámci voľných minút a bezplatných volaní telefonuje, neplatí ST žiadny ďalší poplatok. Služba pripojenia a telefónna služba je súčasťou jedného poplatku za volací program," uviedla Bernáthová.
PMÚ vydal prvostupňové rozhodnutie o pokute vo výške 17,5 mil. eur za zneužitie dominantného postavenia stláčaním marže a viazaním produktov už v decembri 2007. Spoločnosť sa voči prvostupňovému rozhodnutiu v stanovenej lehote odvolala. Ako úrad pri prvostupňovom rozhodnutí informoval, firma Slovak Telekom zneužila dominantné postavenie nastavením veľkoobchodných a maloobchodných cien. Podľa úradu predstavovalo nastavenie veľkoobchodných a maloobchodných cien zo strany ST protisúťažnú praktiku stláčania marží tzv. margin squeeze. Úrad ďalej konštatoval, že podmieňovanie pripojenia do siete spolu s odberom hlasových služieb má vylučovací efekt voči konkurentom poskytujúcim hlasové služby a zároveň získava benefity od zákazníkov, ktorí by si inak kupovali od ST iba pripojenie.
SITA
Telekomunikačný operátor v stredu kritizoval PMÚ, že aplikuje doktrínu stláčania marže na jednotlivé volacie programy a programy pripojenia k internetu, dokonca aj na jednotlivé tarify. "Požiadavka PMÚ, aby každá maloobchodná položka tarify v rámci každého volacieho programu odrážala veľkoobchodnú ponuku, je jednoznačne v rozpore so zaužívanou rozhodovacou praxou Európskej komisie a závažným spôsobom narušuje hospodársku súťaž," uviedla spoločnosť vo svojom stanovisku k pokute.
ST tiež nesúhlasila s tvrdením PMÚ o tom, že viaže telefónne pripojenie a telefónnu službu. "ST v mesačnom paušále zahŕňa len platbu za telefónne pripojenie. Zákazník si môže napríklad objednať telefónne pripojenie od ST a hlasovú službu si môže zakúpiť od ktoréhokoľvek operátora," tvrdí ST. Ako ďalej spoločnosť vysvetlila, zákazník ST, ktorý využíva pripojenie do verejnej telefónnej siete s ktorýmkoľvek volacím programom, platí za poskytnutú hlasovú službu až v prípade, že sa ju rozhodne skutočne využívať. To úrad vyvracia tvrdením, že v rámci zaplateného mesačného paušálu zákazník dostáva voľné minúty a rôzne bezplatné volania, čo bolo vraj nepochybne preukázané. "Ak zákazník v rámci voľných minút a bezplatných volaní telefonuje, neplatí ST žiadny ďalší poplatok. Služba pripojenia a telefónna služba je súčasťou jedného poplatku za volací program," uviedla Bernáthová.
PMÚ vydal prvostupňové rozhodnutie o pokute vo výške 17,5 mil. eur za zneužitie dominantného postavenia stláčaním marže a viazaním produktov už v decembri 2007. Spoločnosť sa voči prvostupňovému rozhodnutiu v stanovenej lehote odvolala. Ako úrad pri prvostupňovom rozhodnutí informoval, firma Slovak Telekom zneužila dominantné postavenie nastavením veľkoobchodných a maloobchodných cien. Podľa úradu predstavovalo nastavenie veľkoobchodných a maloobchodných cien zo strany ST protisúťažnú praktiku stláčania marží tzv. margin squeeze. Úrad ďalej konštatoval, že podmieňovanie pripojenia do siete spolu s odberom hlasových služieb má vylučovací efekt voči konkurentom poskytujúcim hlasové služby a zároveň získava benefity od zákazníkov, ktorí by si inak kupovali od ST iba pripojenie.
SITA