![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
30. apríla 2009
PMÚ trvá na pokute pre Slovak Telekom
Rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ) o pokute vo výške 17,5 mil. eur pre spoločnosť Slovak Telekom vo veci stláčania marže je plne v súlade s princípmi a praxou Európskej komisie (EK) a ...
Zdieľať

Telekomunikačný operátor v stredu kritizoval PMÚ, že aplikuje doktrínu stláčania marže na jednotlivé volacie programy a programy pripojenia k internetu, dokonca aj na jednotlivé tarify. "Požiadavka PMÚ, aby každá maloobchodná položka tarify v rámci každého volacieho programu odrážala veľkoobchodnú ponuku, je jednoznačne v rozpore so zaužívanou rozhodovacou praxou Európskej komisie a závažným spôsobom narušuje hospodársku súťaž," uviedla spoločnosť vo svojom stanovisku k pokute.
ST tiež nesúhlasila s tvrdením PMÚ o tom, že viaže telefónne pripojenie a telefónnu službu. "ST v mesačnom paušále zahŕňa len platbu za telefónne pripojenie. Zákazník si môže napríklad objednať telefónne pripojenie od ST a hlasovú službu si môže zakúpiť od ktoréhokoľvek operátora," tvrdí ST. Ako ďalej spoločnosť vysvetlila, zákazník ST, ktorý využíva pripojenie do verejnej telefónnej siete s ktorýmkoľvek volacím programom, platí za poskytnutú hlasovú službu až v prípade, že sa ju rozhodne skutočne využívať. To úrad vyvracia tvrdením, že v rámci zaplateného mesačného paušálu zákazník dostáva voľné minúty a rôzne bezplatné volania, čo bolo vraj nepochybne preukázané. "Ak zákazník v rámci voľných minút a bezplatných volaní telefonuje, neplatí ST žiadny ďalší poplatok. Služba pripojenia a telefónna služba je súčasťou jedného poplatku za volací program," uviedla Bernáthová.
PMÚ vydal prvostupňové rozhodnutie o pokute vo výške 17,5 mil. eur za zneužitie dominantného postavenia stláčaním marže a viazaním produktov už v decembri 2007. Spoločnosť sa voči prvostupňovému rozhodnutiu v stanovenej lehote odvolala. Ako úrad pri prvostupňovom rozhodnutí informoval, firma Slovak Telekom zneužila dominantné postavenie nastavením veľkoobchodných a maloobchodných cien. Podľa úradu predstavovalo nastavenie veľkoobchodných a maloobchodných cien zo strany ST protisúťažnú praktiku stláčania marží tzv. margin squeeze. Úrad ďalej konštatoval, že podmieňovanie pripojenia do siete spolu s odberom hlasových služieb má vylučovací efekt voči konkurentom poskytujúcim hlasové služby a zároveň získava benefity od zákazníkov, ktorí by si inak kupovali od ST iba pripojenie.
SITA