|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. apríla 2009
PMÚ potvrdil pokutu pre ST vo výške 17,5 mil. €
Protimonopolný úrad SR (PMÚ) potvrdil svojim druhostupňovým rozhodnutím pokutu pre spoločnosť Slovak Telekom, a.s. (ST) vo výške 17,5 mil. eur (525,8 mil. Sk) vo veci zneužitia dominantného ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) - Protimonopolný úrad SR (PMÚ) potvrdil svojim druhostupňovým rozhodnutím pokutu pre spoločnosť Slovak Telekom, a.s. (ST) vo výške 17,5 mil. eur (525,8 mil. Sk) vo veci zneužitia dominantného postavenia stláčaním marže a viazaním produktov. Ako v stredu telekomunikačný operátor ST informoval, firma toto druhostupňové rozhodnutie úradu odmieta a v stanovenej lehote sa obráti na súd, aby predmetné rozhodnutie preskúmal. ST tvrdí, že pri poskytovaní produktov maržu nestláča. "PMÚ nesprávne aplikuje doktrínu stláčanie marže a nepostupuje podľa metodiky Európskej komisie, na ktorú sa odvoláva," uviedla spoločnosť. Úrad podľa ST aplikuje túto doktrínu na jednotlivé volacie programy a programy pripojenia k internetu, dokonca aj na jednotlivé tarify. "Požiadavka PMÚ, aby každá maloobchodná položka tarify v rámci každého volacieho programu odrážala veľkoobchodnú ponuku, je jednoznačne v rozpore so zaužívanou rozhodovacou praxou Európskej komisie a závažným spôsobom narušuje hospodársku súťaž," uviedla spoločnosť.
ST tiež nesúhlasí ani s tvrdením PMÚ o tom, že viaže telefónne pripojenie a telefónnu službu. "ST v mesačnom paušále zahŕňa len platbu za telefónne pripojenie. Zákazník si môže napríklad objednať telefónne pripojenie od ST a hlasovú službu si môže zakúpiť od ktoréhokoľvek operátora," tvrdí ST. Podľa telekomunikačnej spoločnosti by k viazaniu telefónneho pripojenia a telefónnej služby prišlo výlučne v tom prípade, ak by zákazník, ktorý si objedná službu telefónneho pripojenia, musel nevyhnutne platiť aj za hlasovú službu. "Zákazník Slovak Telekomu, ktorý využíva pripojenie do verejnej telefónnej siete s ktorýmkoľvek volacím programom, však platí za poskytnutú hlasovú službu až v prípade, že sa ju rozhodne skutočne využívať," informoval ST.
PMÚ vydal prvostupňové rozhodnutie o pokute vo výške 17,5 mil. eur za zneužitie dominantného postavenia stláčaním marže a viazaním produktov už v decembri 2007. Spoločnosť sa voči prvostupňovému rozhodnutiu v stanovenej lehote odvolala. Ako úrad pri prvostupňovom rozhodnutí informoval, firma Slovak Telekom zneužila dominantné postavenie nastavením veľkoobchodných a maloobchodných cien. Podľa úradu predstavovalo nastavenie veľkoobchodných a maloobchodných cien zo strany ST protisúťažnú praktiku stláčania marží tzv. margin squeeze. Úrad ďalej konštatoval, že podmieňovanie pripojenia do siete spolu s odberom hlasových služieb má vylučovací efekt voči konkurentom poskytujúcim hlasové služby a zároveň získava benefity od zákazníkov, ktorí by si inak kupovali od ST iba pripojenie.
SITA
ST tiež nesúhlasí ani s tvrdením PMÚ o tom, že viaže telefónne pripojenie a telefónnu službu. "ST v mesačnom paušále zahŕňa len platbu za telefónne pripojenie. Zákazník si môže napríklad objednať telefónne pripojenie od ST a hlasovú službu si môže zakúpiť od ktoréhokoľvek operátora," tvrdí ST. Podľa telekomunikačnej spoločnosti by k viazaniu telefónneho pripojenia a telefónnej služby prišlo výlučne v tom prípade, ak by zákazník, ktorý si objedná službu telefónneho pripojenia, musel nevyhnutne platiť aj za hlasovú službu. "Zákazník Slovak Telekomu, ktorý využíva pripojenie do verejnej telefónnej siete s ktorýmkoľvek volacím programom, však platí za poskytnutú hlasovú službu až v prípade, že sa ju rozhodne skutočne využívať," informoval ST.
PMÚ vydal prvostupňové rozhodnutie o pokute vo výške 17,5 mil. eur za zneužitie dominantného postavenia stláčaním marže a viazaním produktov už v decembri 2007. Spoločnosť sa voči prvostupňovému rozhodnutiu v stanovenej lehote odvolala. Ako úrad pri prvostupňovom rozhodnutí informoval, firma Slovak Telekom zneužila dominantné postavenie nastavením veľkoobchodných a maloobchodných cien. Podľa úradu predstavovalo nastavenie veľkoobchodných a maloobchodných cien zo strany ST protisúťažnú praktiku stláčania marží tzv. margin squeeze. Úrad ďalej konštatoval, že podmieňovanie pripojenia do siete spolu s odberom hlasových služieb má vylučovací efekt voči konkurentom poskytujúcim hlasové služby a zároveň získava benefity od zákazníkov, ktorí by si inak kupovali od ST iba pripojenie.
SITA