|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2017
Platobná karta stále neslúži ako električenka, DPB je pripravený
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: FOTO TASR – Jakub Kotian
Bratislava 20. decembra (TASR) - Platobné karty mali na jeseň začať cestujúci v bratislavskej MHD využívať aj ako električenku. Také boli plány začiatkom tohto roka, no doteraz sa tak nestalo. Dopravný podnik Bratislava (DPB) deklaruje, že je na zavedenie takejto služby pripravený, no nenašiel pochopenie u svojich partnerov v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK), teda u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a autobusového dopravcu Slovak Lines. Tí však tvrdia, že na to pripravení ešte nie sú.Generálny riaditeľ DPB Milan Urban povedal, že v júli vyzvali partnerov na testovanie pripraveného systému, ktorý umožňuje použiť platobnú kartu ako nosič cestovného lístka. "Bohužiaľ, nenašli sme až také veľké pochopenie pre túto našu aktivitu a doposiaľ sa nám nepodarilo, aj napriek tomu, že sme sa o to usilovali niekoľkokrát, včleniť takýto nosič cestovného lístka do tarifného systému IDS BK," priblížil pre TASR. DPB má podľa neho systém otestovaný a pripravený na spustenie. Podľa Urbana neevidujú v podniku žiadny merateľný parameter, ku ktorého porušeniu by malo pri zavedení takéhoto médiá v rámci IDS BK dôjsť.
Situácia, že prípadný nový nosič predplatného cestovného lístka by mal byť akceptovaný len vo vozidlách jedného z dopravcov v integrovanom dopravnom systéme, je však z pohľadu ZSSK neprijateľná. "Doteraz uplatňovaný postup riešenia považujme za jednostranné až nátlakové rozhodnutie partnera, ktoré môže negatívnym spôsobom ovplyvniť fungovanie IDS BK, a tak aj efektivitu celého systému," povedal pre TASR hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Koncepcia rozvoja IDS BK platná v období roka 2016 nepredikovala podľa neho zavedenie služieb na báze bezkontaktných kariet vybavených EMV technológiou, a preto nie sú ostatní dopravcovia v systéme technicky pripravení akceptovať v dopravnom systéme platobné karty. ZSSK predpokladá pripravenosť na zapojenia sa do takéhoto projektu až v horizonte zhruba dvoch rokov.
Dopravca Slovak Lines pre TASR uviedol, že tento rok spustil bezkontaktné platby kartou v autobusoch na linke Bratislava-Schwechat-Viedeň. V prípade prímestskej autobusovej dopravy, ktorá je súčasťou IDS BK, počíta do budúcna rovnako so zavedením takejto možnosti. "Pri integrovanej doprave je nevyhnutná spolupráca a vzájomná kompatibilita na strane všetkých dopravcov. Všetky autobusy bude nevyhnutné vybaviť potrebnou technológiou a novým softvérom. Zavedenie takéhoto projektu je náročné z finančného, časového aj technického hľadiska. Bližší časový odhad preto aktuálne nie je možné spresniť," povedala TASR hovorkyňa Slovak Lines Eva Vozárová.
Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), koordinátor IDS BSK, tvrdí, že všetci dopravcovia musia byť na zavedenie tejto služby pripravení. Zároveň deklaruje, že počíta so zavedením nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu. "V súčasnosti spolupracujeme pri nastavení stratégie zavedenia tejto služby so spoločnosťou Card Solutions, ktorá má skúsenosti z Českej republiky. Jednou z našich priorít je zavedenie nákupu a kontroly cestovných lístkov cez platobnú kartu v IDS BK urýchliť," povedala pre TASR hovorkyňa BID Eva Kukurová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR