|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. januára 2014
Platené parkovacie miesta a pruhy môžu značiť modrou
Asfalt na uliciach slovenských miest by už v tomto roku mohol byť farebnejší. Platí to najmä pre ulice s parkovaním za úhradu.
Zdieľať
Bratislava 19. januára (TASR) - Asfalt na uliciach slovenských miest by už v tomto roku mohol byť farebnejší. Platí to najmä pre ulice s parkovaním za úhradu.
Od 1. januára je totiž v platnosti vyhláška k zákonu o cestnej premávke, ktorá umožňuje používanie modrej farby na vodorovné vyznačenie platených parkovacích miest a parkovacích pruhov.
Modré značenie už dávnejšie využíva bratislavský magistrát, tvrdí jeho hovorca Stano Ščepán. Zelenú farbu zase využívajú na podfarbenie cyklopruhov, čo sa podľa neho osvedčuje. V bratislavskom Starom Meste vítajú najmä zavedenie parkovacích pruhov. "Mestská časť Staré Mesto považuje takéto značenie za efektívnejšie z hľadiska počtu parkovacích miest a taktiež z hľadiska nákladov na značenie," povedala hovorkyňa mestskej časti Alexandra Obuchová s tým, že na vyznačovanie pozdĺžnych pásov plánujú využiť modrú farbu.
Naopak, košický magistrát momentálne využitie modrého značenia neplánuje, čo pre TASR potvrdil vedúci referátu dopravy mesta Košice Juraj Cichanský. "Zelené označovanie cyklistických chodníkov vodorovným dopravným značením bežne používame," dodal.
Modrá sa do vyhlášky dostala najmä preto, aby vodiči pri parkovaní rýchlejšie zistili, či za státie na konkrétnom mieste musia zaplatiť.
"Pruhy sú lepšie v tom, že keď na parkovacích miestach zaparkujú dva Smarty za sebou, zbytočne zaberajú miesto," tvrdí Viliam Brtáň zo Stella centra. Efektívne využitie parkovacích pruhov však podľa neho závisí najmä od samotných vodičov. "Slovenský vodič je taký, že pri parkovacom mieste je do určitej miery ochotný akceptovať, že obrys jeho vozidla by nemal prekročiť vymedzený priestor. Pri parkovacích pruhoch je šanca, že sa tam vozidiel zmestí viac, ale je to len o tolerancii vodičov. Môže tam nastať aj opačný efekt toho, že niekto sa nasilu vopchá do priestoru, kde zanechá len pár centimetrov a spôsobí komplikácie ďalším," vysvetlil Brtáň.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: TASR/František Iván
Od 1. januára je totiž v platnosti vyhláška k zákonu o cestnej premávke, ktorá umožňuje používanie modrej farby na vodorovné vyznačenie platených parkovacích miest a parkovacích pruhov.
Modré značenie už dávnejšie využíva bratislavský magistrát, tvrdí jeho hovorca Stano Ščepán. Zelenú farbu zase využívajú na podfarbenie cyklopruhov, čo sa podľa neho osvedčuje. V bratislavskom Starom Meste vítajú najmä zavedenie parkovacích pruhov. "Mestská časť Staré Mesto považuje takéto značenie za efektívnejšie z hľadiska počtu parkovacích miest a taktiež z hľadiska nákladov na značenie," povedala hovorkyňa mestskej časti Alexandra Obuchová s tým, že na vyznačovanie pozdĺžnych pásov plánujú využiť modrú farbu.
Naopak, košický magistrát momentálne využitie modrého značenia neplánuje, čo pre TASR potvrdil vedúci referátu dopravy mesta Košice Juraj Cichanský. "Zelené označovanie cyklistických chodníkov vodorovným dopravným značením bežne používame," dodal.
Modrá sa do vyhlášky dostala najmä preto, aby vodiči pri parkovaní rýchlejšie zistili, či za státie na konkrétnom mieste musia zaplatiť.
"Pruhy sú lepšie v tom, že keď na parkovacích miestach zaparkujú dva Smarty za sebou, zbytočne zaberajú miesto," tvrdí Viliam Brtáň zo Stella centra. Efektívne využitie parkovacích pruhov však podľa neho závisí najmä od samotných vodičov. "Slovenský vodič je taký, že pri parkovacom mieste je do určitej miery ochotný akceptovať, že obrys jeho vozidla by nemal prekročiť vymedzený priestor. Pri parkovacích pruhoch je šanca, že sa tam vozidiel zmestí viac, ale je to len o tolerancii vodičov. Môže tam nastať aj opačný efekt toho, že niekto sa nasilu vopchá do priestoru, kde zanechá len pár centimetrov a spôsobí komplikácie ďalším," vysvetlil Brtáň.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR