|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júla 2018
Pivovary reagujú na nové trendy: Slovákom chutia radlery aj retro pivá
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Milan Kapusta
Bratislava 26. júla (TASR) - Hoci slovenský pivný trh patrí dlhodobo k pomerne stálym, musí i tak čoraz viac reagovať na nové trendy. Spotreba piva totiž za posledné desaťročie stagnuje. Pivovary, aby zaujali, sa zameriavajú na rôzne špeciály či retro pivá alebo ponúkajú viac typov produktov v kategórii ciderov a rozširujú spektrum nealkoholických radlerov. Slováci sa čoraz viac sťahujú z krčiem do súkromia. Svedčia o tom štatistiky poukazujúce na nárast predaja piva v plechovkách. Možné však je, že si čoraz viac ľudí vychutnáva svoje obľúbené pivá v prírode, na posedeniach, chatách či priamo doma. Čoraz širšia paleta príchutí alebo pribúdajúca ponuka radlerov láka stále širší okruh potenciálnych zákazníkov. Tento trend potvrdzuje aj spoločnosť Heineken Slovensko.
"Veľa prevádzok nepodáva pivo v zodpovedajúcej kvalite. Preto v rámci nášho programu Umenie čapovať edukujeme personál jednotlivých prevádzok, ako správne pivo načapovať a servírovať. Akákoľvek chyba v starostlivosti o výčapné zariadenia, nesprávne skladovanie piva či samotné čapovanie a servis môžu mať fatálne následky na výsledný dojem z načapovaného piva. Verím, že milovníci piva budú čoraz viac vyhľadávať tie prevádzky, v ktorých nájdu kvalitné pivo," povedal pre TASR Karol France, obchodný sládok pivovaru v Hurbanove.
Podľa jeho slov si Slováci radi doprajú rôzne pivné špeciály. Keď je niečo zaujímavé v ponuke, správny pivný štamgast musí prinajmenšom ochutnať, no pri dlhších posedeniach s priateľmi si stále radi doprajú najmä klasické ležiaky.
Približne od roku 2015 kontinuálne rastie obľuba piva bez alkoholu a radlerov. Za týmto trendom je možné pozorovať rastúci počet ľudí vyznávajúcich rôzne prvky zdravého životného štýlu, ku ktorým patrí aj zodpovedný prístup k pitiu alkoholu, pivo nevynímajúc. Veľké pivovary tento prístup zákazníkov spravidla podporujú, ako to vidieť aj na ponuke v obchodoch.
Zatiaľ posledným životaschopným trendom v slovenskom pivovarníctve sa stalo nadväzovanie na tradície, teda retro pivá. Vo svete sú prítomné už dlhšie, zvlášť v prípade etablovaných amerických značiek. V Európe mal tento trend pomalší nástup vďaka prítomnosti pív, ktoré sa varia v rovnakej podobe už viac ako storočie. Na Slovensku trend „retro pív“ odštartoval Heineken Zlatým Bažantom ’73 inšpirovaný varným listom z roku 1973. V ostatných týždňoch sa objavil ďalší retro variant z nitrianskeho pivovaru Corgoň Rekord. Nitrianska pivná značka zvolila obdobie prvej republiky, pivo je inšpirované rovnomenným ležiakom z 20. rokov minulého storočia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR