![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Streda 12.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Gregor
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
18. júna 2009
Pitvy naznačujú rozpad Airbusu počas letu
Výsledky pitiev tiel pasažierov lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred vyše dvoma týždňami zrútilo do Atlantického oceánu, ukazujú, že lietadlo sa pravdepodobne rozpadlo ešte vo vzduchu. Túto ...
Zdieľať

Podľa forenzného experta z amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy Franka Ciacca doteraz zistené skutočnosti ukazujú na rozpad stroja vo vzduchu. "Ak máte neporušené telá a viacnásobné zlomeniny, je to dobrý indikátor rozpadu počas letu. Hlavne, ak máte aj veľké kusy lietadla," vyhlásil. Pri dopade z výšky na vodu sú podľa Ciacca telá aj lietadlo roztrhané na malé kusy. Väčšina tiel tiež nemala oblečenie, čo takisto zodpovedá rozpadu vo vzduchu. Ako povedal ďalší expert na leteckú bezpečnosť Jack Casey, "šatstvo by bolo z ľudí strhnuté". "Myslím, že väčšina bola mŕtva dávno pred dopadom na vodu," tvrdí. Výbuch na palube lietadla sa podľa expertov nedá úplne vylúčiť, aj keď nájdené telá nevykazujú známky popálenín.
Pátracie tímy z Brazílie, Francúzska, USA, Holandska a ďalších krajín pokračujú v prehľadávaní Atlantického oceánu v snahe nájsť ďalšie telá, trosky a najmä čierne skrinky z Airbusu 330-200, ktoré sa zrútilo do Atlantiku na ceste z Ria de Janeiro do Paríža v noci na 1. júna počas silnej búrky. Všetkých 228 ľudí na palube zahynulo. Záchranárom sa zatiaľ podarilo vyloviť 50 tiel a vyše 400 kusov trosiek a batožiny. Pátranie bude podľa francúzskych predstaviteľov pokračovať, kým bude šanca nájsť čierne skrinky. Tie sa zrejme potopili do niekoľkokilometrovej hĺbky a navádzací signál by mali vysielať ešte najmenej dva týždne.
Vyšetrovanie nešťastia sa zameriava aj na možnosť zlyhania tzv. Pitotových trubiek, ktoré slúžia na meranie rýchlosti. Na ich poškodenie upozornili pred haváriou automatické správy odvysielané lietadlom. Spoločnosť Air France už pod tlakom odborov vymenila tieto vonkajšie rýchlostné senzory na všetkých svojich lietadlách typu Airbus A330 a A340.
SITA_AP
Súvisiace články:







