|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2009
Pitie mlieka má zvýšiť reklamná kampaň
Slováci pijú príliš málo mlieka a zaostávajú aj v jedení mliečnych výrobkov. Do ich jedálničkov ich má dostať propagačná kampaň "Objav mlieko", ktorú zaplatí Európska únia, štát, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) - Slováci pijú príliš málo mlieka a zaostávajú aj v jedení mliečnych výrobkov. Do ich jedálničkov ich má dostať propagačná kampaň "Objav mlieko", ktorú zaplatí Európska únia, štát, Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka. Minister pôdohospodárstva Stanislav Becík predpokladá, že kampaňou sa podarí zastaviť pokles spotreby mlieka a mliečnych výrobkov. "Po roku ´89 rapídne klesá spotreba," povedal na dnešnej tlačovej besede Becík. Kým v roku 1989 každý Slovák priemerne skonzumoval 253 kg mlieka a mliečnych výrobkov, za rok 2007 to bolo len 155 kg. "Spotreba sa prepadla o 40 %," dodal Becík.
Kampaň, ktorá bude trvať tri roky, bude stáť takmer 4,4 milióna € s DPH. Tento rok na ňu pôjde 1,6 milióna € s DPH. Podľa generálnej sekretárky Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Margity Štefánikovej polovicu nákladov zaplatia z eurofondov, 30 % dá ministerstvo pôdohospodárstva a zvyšných 20 % zväzy. Cieľom projektu je zvýšiť spotrebu, ale aj zlepšiť informovanosť o tom, že mlieko je prospešné pre ľudský organizmus.
Generálna manažérka Slovenského mliekarenského zväzu Zuzana Nouzovská tvrdí, že po roku 1989 Slováci nekupovali mliečne výrobky pre zlú ekonomickú situáciu. Po roku 2000 už mali viac peňazí, ale mlieko sa nedostávalo do nákupných košíkov pre zlé výživové zvyklosti. "Mlieko dostalo silnú konkurenciu v podobe nealkoholických nápojov," podotkla Nouzovská. Podľa Becíka je alarmujúce, že mesačne dávame viac na alkohol a tabakové výrobky než na zeleninu, ovocie a mlieko. Problémom sú aj vysoké ceny mlieka a mliečnych výrobkov. "Spotrebitelia platia podľa nás príliš veľa peňazí za to (mlieko - pozn. SITA), koľko by mali. Bohužiaľ, priživuje sa na tejto situácii niekto tretí, kto sa nezúčastňuje tohto projektu," vyhlásil predseda Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Vladimír Chovan. "Verím, že raz budú nápomocné aj obchodné reťazce," dodal Becík.
Lekárka Katarína Babinská, ktorá je odborníčkou na výživu, si myslí, že mlieko, mliečne výrobky a syry patria do jedálnička a mali by sa konzumovať každý deň. "Sú významným zdrojom živín," uviedla Babinská s tým, že obsahujú bielkoviny, vápnik, fosfor, horčík, vitamíny A a D. Podľa nej len necelé dve tretiny detí vo veku šesť až 15 rokov pije mlieko každý deň, takmer 15 % ho nepije vôbec. Mliečne výrobky zje raz denne necelá polovica. Spomedzi dospelých denne pije mlieko vyše polovica, častejšími konzumentkami sú ženy. Dospelí týždenne vypijú 1,1 litra mlieka, deti 2 litre. Babinská upozornila, že pri nedostatočnom príjme vápnika hrozí osteoporóza či niektoré druhy rakovinových
Propagácia mlieka a mliečnych výrobkov bude zameraná na ženy, mládež a deti. Reklama bude najprv zameraná na ženy, v televíziách, rozhlase, týždenníkoch a mesačníkoch sa bude objavovať vždy v januári a vo februári až do roku 2011. Nouzovská uviedla, že spoty a inzeráty zobrazia mlieko ako "moderný nápoj", ktorý dodáva energiu. Mesiace marec a apríl budú zamerané na mládež a deti. Všetkým prvákom na základných školách rozdajú CD o mlieku. Každá škola dostane plagát o tom, ako sa spracováva mlieko. Organizovať sa budú odborné exkurzie "Deti za kravou". V rámci kampane budú popri cestách billboardy. Počas Svetového dňa mlieka, ktorý pripadá každý rok na tretí májový utorok, sa bude konať v troch mestách Festival mlieka a na autobusových zastávkach budú ochutnávky mlieka a mliečnych výrobkov. Organizátori kampane budú štyrikrát ročne vydávať časopis Objav mlieko. Zákazku dostala agentúra Jandl, marketing a reklama, ktorú vybrali cez výberové konanie.
SITA
Kampaň, ktorá bude trvať tri roky, bude stáť takmer 4,4 milióna € s DPH. Tento rok na ňu pôjde 1,6 milióna € s DPH. Podľa generálnej sekretárky Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Margity Štefánikovej polovicu nákladov zaplatia z eurofondov, 30 % dá ministerstvo pôdohospodárstva a zvyšných 20 % zväzy. Cieľom projektu je zvýšiť spotrebu, ale aj zlepšiť informovanosť o tom, že mlieko je prospešné pre ľudský organizmus.
Generálna manažérka Slovenského mliekarenského zväzu Zuzana Nouzovská tvrdí, že po roku 1989 Slováci nekupovali mliečne výrobky pre zlú ekonomickú situáciu. Po roku 2000 už mali viac peňazí, ale mlieko sa nedostávalo do nákupných košíkov pre zlé výživové zvyklosti. "Mlieko dostalo silnú konkurenciu v podobe nealkoholických nápojov," podotkla Nouzovská. Podľa Becíka je alarmujúce, že mesačne dávame viac na alkohol a tabakové výrobky než na zeleninu, ovocie a mlieko. Problémom sú aj vysoké ceny mlieka a mliečnych výrobkov. "Spotrebitelia platia podľa nás príliš veľa peňazí za to (mlieko - pozn. SITA), koľko by mali. Bohužiaľ, priživuje sa na tejto situácii niekto tretí, kto sa nezúčastňuje tohto projektu," vyhlásil predseda Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Vladimír Chovan. "Verím, že raz budú nápomocné aj obchodné reťazce," dodal Becík.
Lekárka Katarína Babinská, ktorá je odborníčkou na výživu, si myslí, že mlieko, mliečne výrobky a syry patria do jedálnička a mali by sa konzumovať každý deň. "Sú významným zdrojom živín," uviedla Babinská s tým, že obsahujú bielkoviny, vápnik, fosfor, horčík, vitamíny A a D. Podľa nej len necelé dve tretiny detí vo veku šesť až 15 rokov pije mlieko každý deň, takmer 15 % ho nepije vôbec. Mliečne výrobky zje raz denne necelá polovica. Spomedzi dospelých denne pije mlieko vyše polovica, častejšími konzumentkami sú ženy. Dospelí týždenne vypijú 1,1 litra mlieka, deti 2 litre. Babinská upozornila, že pri nedostatočnom príjme vápnika hrozí osteoporóza či niektoré druhy rakovinových
Propagácia mlieka a mliečnych výrobkov bude zameraná na ženy, mládež a deti. Reklama bude najprv zameraná na ženy, v televíziách, rozhlase, týždenníkoch a mesačníkoch sa bude objavovať vždy v januári a vo februári až do roku 2011. Nouzovská uviedla, že spoty a inzeráty zobrazia mlieko ako "moderný nápoj", ktorý dodáva energiu. Mesiace marec a apríl budú zamerané na mládež a deti. Všetkým prvákom na základných školách rozdajú CD o mlieku. Každá škola dostane plagát o tom, ako sa spracováva mlieko. Organizovať sa budú odborné exkurzie "Deti za kravou". V rámci kampane budú popri cestách billboardy. Počas Svetového dňa mlieka, ktorý pripadá každý rok na tretí májový utorok, sa bude konať v troch mestách Festival mlieka a na autobusových zastávkach budú ochutnávky mlieka a mliečnych výrobkov. Organizátori kampane budú štyrikrát ročne vydávať časopis Objav mlieko. Zákazku dostala agentúra Jandl, marketing a reklama, ktorú vybrali cez výberové konanie.
SITA