|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. novembra 2017
Pilotka Krzánová: Klasické aerolinky na pilotov sú prísnejšie
Bratislavské letisko Milana R. Štefánika. Ilustračná snímka.
Zdieľať
Bratislavské letisko Milana R. Štefánika. Ilustračná snímka. Foto: Facebook Letisko Bratislava
Bratislava 19. novembra (TASR)- Klasické aerolinky majú prísnejšie požiadavky pri prijímaní pilotov ako nízkonákladové spoločnosti. Rozdiel je najmä v požiadavke na počet nalietaných hodín.V rozhovore pre TASR to povedala pilotka Ivana Krzánová.
„Na to, aby sa stal človek pilotom, musí mať, okrem iného, nalietaných minimálne 200 hodín. Ak ich absolvuje, tak nízkonákladové letecké spoločnosti už po ňom môžu siahnuť. Pilot musí vždy absolvovať školenie presne na tom type lietadla, na akom tá spoločnosť lieta. Je to model, ktorý funguje pri akejkoľvek leteckej spoločnosti. Samozrejme, tie najväčšie svetové aerolinky typu Emirates už vyžadujú pilotov, ktorí majú nalietaných niekoľko tisíc letových hodín,“ konštatoval Krzánová s tým, že ročne môže pilot nalietať maximálne 900 hodín.
Samotné nalietané hodiny na získanie práce pilota nestačia. „Sú to niekoľkoetapové pohovory, ktoré zahŕňajú psychotesty, základný pohovor a letecký trenažér. To je základ, ktorý majú všetky spoločnosti. Môžu sa líšiť v tom, že vyžadujú napríklad viac stretnutí s uchádzačmi alebo skupinové testy, aby ich čo najlepšie spoznali,“ vysvetlila Krzánová.
Na Slovensku si každý, kto chce lietať, musí začať robiť licenciu súkromného pilota. Na jej získanie je potrebné absolvovať 100 hodín teórie a 45 hodín lietania. „Z tých leteckých hodín je približne polovica na pozícií kapitána, čo sú najdôležitejšie skúsenosti. Držiteľ tejto licencie pokračuje v lietaní, aby získal ďalšie skúsenosti ako veliteľ lietadla a požadovaný nálet hodín. Potom je možnosť uchádzať sa o licenciu obchodného pilota s teóriou dopravného pilota. Rozdiel je v tom, že pri dopravnom pilotovi je väčší rozsah štúdia,“ dodala Krzánová s tým, že celé štúdium obvykle trvá dva roky.
„Závisí to od počasia, či sa dá často lietať a aj od vyťaženosti študenta, ako intenzívne sa dokáže venovať štúdiu a tréningu,“ uzavrela pilotka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR