|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. apríla 2016
Peugeot chce zvýšiť tržby aj zisk, plánuje ofenzívu nových produktov
Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën dnes predstavila svoj plán návratu k "zdravému" rastu predaja a zisku. Firmu pritom ešte pred dvoma rokmi musela zachraňovať francúzska ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Paríž 5. apríla (TASR) - Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën dnes predstavila svoj plán návratu k "zdravému" rastu predaja a zisku. Firmu pritom ešte pred dvoma rokmi musela zachraňovať francúzska vláda. Po rozsiahlej reštrukturalizácii sa však dostala z problémov a dokonca chce obnoviť vyplácanie dividend. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.Generálny riaditeľ Carlos Tavares označil nový program automobilky za "globálnu ofenzívu produktov a technológií" a jej cieľom je priniesť firme organický rast zisku.
Peugeot už zvýšil svoje ciele pre zisk a počíta s uvedením nových áut na trh. Automobilka prešla reštrukturalizáciou. Nevyhla sa pritom ani zatvoreniu jedného zo svojich závodov či zmrazeniu platov a musela zosekať aj počet vyrábaných modelov. To Peugeotu pomohlo dostať sa z problémov a dosiahnuť svoje predchádzajúce ciele ešte pred plánovaným termínom. Teraz sa chce sústrediť na súboj s konkurenciou a pripravil nový program.
Známkou dôvery v pozitívny výboj je aj oznámenie, že od tohto roku obnoví vyplácanie dividend vo výške 25 % zo zisku. Podľa agentúry Bloomberg Peugeot naposledy vyplatil akcionárom dividendy v roku 2011.
Francúzska automobilka najnovšie plánuje zvýšiť svoje tržby do roku 2018 o 10 % a o ďalších 15 % do roku 2021. Má jej pritom pomôcť uvedenie nových modelov. Každá z troch značiek francúzskeho koncernu - Peugeot, Citroën a DS - má ročne uviesť na trh jeden nový model. Do roku 2021 tak chce predstaviť 26 nových modelov, vrátane pick-upov, z toho sedem hybridných vozidiel a štyri elektromobily, a to aj vďaka prepojeniu technológií jednotlivých značiek.
Pre Tavaresa je tiež kľúčové nájsť odpoveď na otázku, prečo je koncern taký závislý od dopytu na európskom trhu, ktorý sa vlani podieľal až 62 % na jeho celkovom predaji. Práve to automobilku počas európskej dlhovej krízy zrazilo na kolená. V roku 2014 tak musela požiadať o pomoc francúzsku vládu a získať investora, ktorým sa stala čínska firma Dongfeng Motor. A hoci európsky trh s autami ožil, odborníci neočakávajú, že sa predaj áut tak skoro vráti na úroveň ako pred krízou.
Peugeot je síce v rámci Európy veľkým hráčom, jeho globálny predaj, ktorý vlani dosiahol 2,97 milióna vozidiel, však zaostáva za konkurenciou. Napríklad jeho francúzsky rival Renault spolu s japonským partnerom Nissan predali vlani dohromady 8,5 milióna áut. A najväčšia európska automobilka Volkswagen hlási za rok 2015 takmer 10 miliónov predaných vozidiel.
Peugeot preto plánuje výrobu v juhovýchodnej Ázii a hľadá partnera v Indii.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR