|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. augusta 2009
Petržalka pripravuje výstavbu parkovacích domov
Bratislavská Petržalka pokračuje v príprave výstavby parkovacích domov. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol petržalský starosta Milan Ftáčnik. "Máme vybraného dodávateľa. Riešime vzťahy k ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. augusta (WEBNOVINY) - Bratislavská Petržalka pokračuje v príprave výstavby parkovacích domov. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol petržalský starosta Milan Ftáčnik. "Máme vybraného dodávateľa. Riešime vzťahy k pozemkom. Keďže patria mestu, musíme si ich prenajať alebo získať súhlas vlastníka na vybudovanie parkovacieho domu," povedal Ftáčnik. S výstavbou by sa reálne mohlo začať v nasledujúcom roku.
Mestská časť sa však nebude finančne podieľať na výstavbe parkovacích domov, malo by ísť o spoluprácu verejného a súkromného sektora, pričom investor by hradil všetky náklady spojené s výstavbou. Ak sa parkovací dom navrhuje na mieste existujúceho parkoviska, podľa starostu by to mohlo fungovať tak, že dolná časť zostane verejná. Parkovacie domy by mohli vzniknúť na Lachovej (140 miest), na Švabinského (500) a na Jungmannovej (220). Mestská časť by chcela postaviť parkovací dom so 140 miestami aj na Holíčskej ulici, tento návrh však kritizovali občania. Starosta preto prisľúbil diskusiu s občanmi priamo na mieste, tá by sa mala uskutočniť začiatkom septembra.
Podľa starostu by však v tomto roku mohli pribudnúť nové parkovacie miesta na teréne. Situácia totiž nie je v tomto smere pre najväčšiu bratislavskú mestskú časť pozitívna, problémy má už niekoľko rokov. V súčasnosti majú vodiči k dispozícii 19-tisíc parkovacích miest, potrebovali by ich okolo 60-tisíc. Do štyroch rokov by chcela mestská časť vybudovať okolo 10-tisíc miest na parkovanie. Podariť by sa to malo aj budovaním nových parkovísk na úkor zelene, rozširovaním súčasných parkovísk či zjednosmerňovaním niektorých ulíc. Občania zároveň môžu naďalej podľa starostu využívať aj tzv. režimového parkovania pri nových administratívnych budovách. Ide najmä o budovy okolo Panónskej cesty. V praxi režimové parkovanie funguje tak, že cez deň využívajú parkovisko zamestnanci a klienti týchto inštitúcií a večer sa mení na verejné parkovanie pre obyvateľov v okolí. "Overili sme to, všetko platí," povedal Ftáčnik.
SITA
Mestská časť sa však nebude finančne podieľať na výstavbe parkovacích domov, malo by ísť o spoluprácu verejného a súkromného sektora, pričom investor by hradil všetky náklady spojené s výstavbou. Ak sa parkovací dom navrhuje na mieste existujúceho parkoviska, podľa starostu by to mohlo fungovať tak, že dolná časť zostane verejná. Parkovacie domy by mohli vzniknúť na Lachovej (140 miest), na Švabinského (500) a na Jungmannovej (220). Mestská časť by chcela postaviť parkovací dom so 140 miestami aj na Holíčskej ulici, tento návrh však kritizovali občania. Starosta preto prisľúbil diskusiu s občanmi priamo na mieste, tá by sa mala uskutočniť začiatkom septembra.
Podľa starostu by však v tomto roku mohli pribudnúť nové parkovacie miesta na teréne. Situácia totiž nie je v tomto smere pre najväčšiu bratislavskú mestskú časť pozitívna, problémy má už niekoľko rokov. V súčasnosti majú vodiči k dispozícii 19-tisíc parkovacích miest, potrebovali by ich okolo 60-tisíc. Do štyroch rokov by chcela mestská časť vybudovať okolo 10-tisíc miest na parkovanie. Podariť by sa to malo aj budovaním nových parkovísk na úkor zelene, rozširovaním súčasných parkovísk či zjednosmerňovaním niektorých ulíc. Občania zároveň môžu naďalej podľa starostu využívať aj tzv. režimového parkovania pri nových administratívnych budovách. Ide najmä o budovy okolo Panónskej cesty. V praxi režimové parkovanie funguje tak, že cez deň využívajú parkovisko zamestnanci a klienti týchto inštitúcií a večer sa mení na verejné parkovanie pre obyvateľov v okolí. "Overili sme to, všetko platí," povedal Ftáčnik.
SITA