|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2010
Petržalka očakáva rokovania o koľajovej trati
Bratislavská Petržalka opätovne deklaruje pripravenosť na rokovania v súvislosti s budovaním koľajovej trate na jej území. Týka sa to spoločného stanoviska s ...
Zdieľať
Petržalka
Foto: SITA
BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Bratislavská Petržalka opätovne deklaruje pripravenosť na rokovania v súvislosti s budovaním koľajovej trate na jej území. Týka sa to spoločného stanoviska s mestom k vypracovanej technicko-ekonomickej štúdii budovania trate, ako aj k ohlásenej a dlho očakávanej rekonštrukcii Starého mosta. Uznesenie v tomto zmysle prijala aj miestna rada na svojom nedávnom zasadnutí. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy. "Doposiaľ sa takéto rokovania neuskutočnili. Zástupcovia petržalskej samosprávy sú presvedčení, že je v záujme mesta i mestskej časti, aby obe úrovne bratislavskej samosprávy vystupovali v zásadných otázkach zhodne a vo vzájomnej súhre," uviedol Andrassy.
K technicko-ekonomickej štúdii vedenia koľajovej trate v Petržalke sa doteraz oficiálne vyjadrila iba mestská časť. V októbri minulého roka prijalo miestne zastupiteľstvo predbežné stanovisko. V ňom poslanci preferujú prioritne podpovrchový variant, prípadne jeho čiastočnú úpravu a skombinovanie s polozapusteným variantom. Mesto sa však prikláňalo k pozemnému variantu. Následne vznikla "mediálna prestrelka" medzi primátorom Andrejom Ďurkovským a petržalským starostom Milanom Ftáčnikom. Primátor totiž samospráve odkázal, že svojím stanoviskom môže "totálne" zastaviť celý projekt. Mestská časť s takýmito obvineniami nesúhlasila. Zároveň zdôrazňovala, že nechce taký variant, ktorý ju rozdelí rovnako ako diaľnica na Einsteinovej. Vedenie samosprávy pritom niekoľkokrát zopakovalo, že prijali len predbežné, nie konečné stanovisko a že sú o ďalšom postupe pripravení rokovať.
Nedávno sa primátor pri prezentácii najnovšieho riešenia rekonštrukcie Starého mosta v súvislosti s električkou vyjadril, že sa údajne s mestskou časťou dohodli na predbežnom kompromise o rozkývanom variante - miestami sa pôjde cez estakády, niekde bude trať celého projektu zapustená do zeme. Primátor nechce, aby vznikla deliaca línia, ktorá by Petržalku rozdelila na dve časti. "Diskusie sme elegantným kompromisným riešením posunuli dopredu. Obidve časti - aj hlavné mesto aj mestská časť - majú záujem realizovať projekt, ktorý principiálne prináša ekologickú dopravu do tejto časti mesta," povedal nedávno
Na prijatie záverečného stanoviska samosprávy sú potrebné rozhovory medzi mestskou časťou a mestom, ale aj odborné rokovania s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnicami SR.
SITA
BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Bratislavská Petržalka opätovne deklaruje pripravenosť na rokovania v súvislosti s budovaním koľajovej trate na jej území. Týka sa to spoločného stanoviska s mestom k vypracovanej technicko-ekonomickej štúdii budovania trate, ako aj k ohlásenej a dlho očakávanej rekonštrukcii Starého mosta. Uznesenie v tomto zmysle prijala aj miestna rada na svojom nedávnom zasadnutí. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy. "Doposiaľ sa takéto rokovania neuskutočnili. Zástupcovia petržalskej samosprávy sú presvedčení, že je v záujme mesta i mestskej časti, aby obe úrovne bratislavskej samosprávy vystupovali v zásadných otázkach zhodne a vo vzájomnej súhre," uviedol Andrassy.
K technicko-ekonomickej štúdii vedenia koľajovej trate v Petržalke sa doteraz oficiálne vyjadrila iba mestská časť. V októbri minulého roka prijalo miestne zastupiteľstvo predbežné stanovisko. V ňom poslanci preferujú prioritne podpovrchový variant, prípadne jeho čiastočnú úpravu a skombinovanie s polozapusteným variantom. Mesto sa však prikláňalo k pozemnému variantu. Následne vznikla "mediálna prestrelka" medzi primátorom Andrejom Ďurkovským a petržalským starostom Milanom Ftáčnikom. Primátor totiž samospráve odkázal, že svojím stanoviskom môže "totálne" zastaviť celý projekt. Mestská časť s takýmito obvineniami nesúhlasila. Zároveň zdôrazňovala, že nechce taký variant, ktorý ju rozdelí rovnako ako diaľnica na Einsteinovej. Vedenie samosprávy pritom niekoľkokrát zopakovalo, že prijali len predbežné, nie konečné stanovisko a že sú o ďalšom postupe pripravení rokovať.
Nedávno sa primátor pri prezentácii najnovšieho riešenia rekonštrukcie Starého mosta v súvislosti s električkou vyjadril, že sa údajne s mestskou časťou dohodli na predbežnom kompromise o rozkývanom variante - miestami sa pôjde cez estakády, niekde bude trať celého projektu zapustená do zeme. Primátor nechce, aby vznikla deliaca línia, ktorá by Petržalku rozdelila na dve časti. "Diskusie sme elegantným kompromisným riešením posunuli dopredu. Obidve časti - aj hlavné mesto aj mestská časť - majú záujem realizovať projekt, ktorý principiálne prináša ekologickú dopravu do tejto časti mesta," povedal nedávno
Na prijatie záverečného stanoviska samosprávy sú potrebné rozhovory medzi mestskou časťou a mestom, ale aj odborné rokovania s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnicami SR.
SITA