|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. septembra 2009
Petržalka nechce polozapustený variant vedenia električky
Bratislavská Petržalka dôrazne odmieta polozapustený model vedenia plánovanej električky. Argumentuje tým, že takéto riešenie by podobným spôsobom rozdelilo mestskú časť ako diaľnica na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) - Bratislavská Petržalka dôrazne odmieta polozapustený model vedenia plánovanej električky. Argumentuje tým, že takéto riešenie by podobným spôsobom rozdelilo mestskú časť ako diaľnica na Einsteinovej. "Pre Petržalku je to absolútne neprijateľné. Niekoľkokrát to vyjadrili aj poslanci, vyjadruje to aj úrad vo svojich stanoviskách," povedal pre agentúru SITA hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy. Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. "Napríklad pri zapustenom by sa trať vyhĺbila do zeme a na vrchu by bola prekrytá. Hore by bola vylúčená doprava, mohla by tam byť zeleň či oddychová zóna. "Nechceme ďalší múr s nadchodmi," konštatoval petržalský starosta Milan Ftáčnik.
V súvislosti s variantmi bola vypracovaná technicko - ekonomická štúdia. "Mala by hovoriť o variantoch a ich výhodách," povedal Ftáčnik. Predmetnou štúdiou sa už zaoberala odborná komisia pôsobiaca pri miestnom zastupiteľstve. "Tá zatiaľ nedala definitívne stanovisko," uviedol Andrassy. Definitívne sa nevyjadrila ani k tomu, ktorý iný variant ako polozapustený preferuje. Komisia podľa neho diskutuje na túto
tému aj s odborníkmi. Zatiaľ žiadne definitívne stanovisko neprijala, to by mali povedať samotní miestni poslanci. Potvrdil to aj splnomocnenec primátora pre dopravné systému Tomáš Fabor. "Mesto nenavrhlo zatiaľ žiadny variant... Mestská časť zatiaľ nedala žiadne oficiálne stanovisko," uviedol Fabor.
Komisia taktiež neprijala ani definitívne rozhodnutie v súvislosti s duálnosťou. Tá súvisí s pripravovaným nosným dopravným systémom. Ten by sa mal podľa plánov údajne budovať v Petržalke, s ktorou by mohol prepojiť Dúbravku, Karlovu Ves, Raču či ďalšie miesta mimo mesta. Koľaje pre električku zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu a nosný dopravný systém majú totiž rozdielny rozchod koľají. "Od mestskej časti sme nedostali žiadne oficiálne stanovisko, v ktorom kritizujú duálne riešenie," povedal Fabor.
Podľa mnohých zainteresovaných je totiž duálnosť "zbytočná" a variant by mal byť ekologický. Iniciatíva Za ekologickú a efektívnu dopravu na margo štúdie hovorí o "zasadení zdrvujúcej rany" predstavám magistrátu a o úplnom "pohorení" duálneho systému". O konečnom riešení však podľa Fabora ešte nebolo rozhodnuté. Zdôraznil pritom, že to musí byť konsenzus medzi Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železnicami SR a hlavným mestom. "Na plnú funkčnosť železničného riešenia je potrebné prepojenie odbočka Dunaj (z tunela TEN-T 17) - Bosáková. Tento úsek nie je zatiaľ finančne krytý. Pokiaľ nebude toto prepojenie, bude električka jediné koľajové spojenie Petržalky pre mestskú dopravu," povedal Fabor. Dodal, že jediným dočasným riešením je prechod cez Starý most, pokiaľ mesto nevybuduje tunel do centra. Ten však podľa neho nie je železničným tunelom TEN-T 17. "A to si niektorí mýlia," povedal Fabor.
SITA
V súvislosti s variantmi bola vypracovaná technicko - ekonomická štúdia. "Mala by hovoriť o variantoch a ich výhodách," povedal Ftáčnik. Predmetnou štúdiou sa už zaoberala odborná komisia pôsobiaca pri miestnom zastupiteľstve. "Tá zatiaľ nedala definitívne stanovisko," uviedol Andrassy. Definitívne sa nevyjadrila ani k tomu, ktorý iný variant ako polozapustený preferuje. Komisia podľa neho diskutuje na túto
tému aj s odborníkmi. Zatiaľ žiadne definitívne stanovisko neprijala, to by mali povedať samotní miestni poslanci. Potvrdil to aj splnomocnenec primátora pre dopravné systému Tomáš Fabor. "Mesto nenavrhlo zatiaľ žiadny variant... Mestská časť zatiaľ nedala žiadne oficiálne stanovisko," uviedol Fabor.
Komisia taktiež neprijala ani definitívne rozhodnutie v súvislosti s duálnosťou. Tá súvisí s pripravovaným nosným dopravným systémom. Ten by sa mal podľa plánov údajne budovať v Petržalke, s ktorou by mohol prepojiť Dúbravku, Karlovu Ves, Raču či ďalšie miesta mimo mesta. Koľaje pre električku zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu a nosný dopravný systém majú totiž rozdielny rozchod koľají. "Od mestskej časti sme nedostali žiadne oficiálne stanovisko, v ktorom kritizujú duálne riešenie," povedal Fabor.
Podľa mnohých zainteresovaných je totiž duálnosť "zbytočná" a variant by mal byť ekologický. Iniciatíva Za ekologickú a efektívnu dopravu na margo štúdie hovorí o "zasadení zdrvujúcej rany" predstavám magistrátu a o úplnom "pohorení" duálneho systému". O konečnom riešení však podľa Fabora ešte nebolo rozhodnuté. Zdôraznil pritom, že to musí byť konsenzus medzi Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železnicami SR a hlavným mestom. "Na plnú funkčnosť železničného riešenia je potrebné prepojenie odbočka Dunaj (z tunela TEN-T 17) - Bosáková. Tento úsek nie je zatiaľ finančne krytý. Pokiaľ nebude toto prepojenie, bude električka jediné koľajové spojenie Petržalky pre mestskú dopravu," povedal Fabor. Dodal, že jediným dočasným riešením je prechod cez Starý most, pokiaľ mesto nevybuduje tunel do centra. Ten však podľa neho nie je železničným tunelom TEN-T 17. "A to si niektorí mýlia," povedal Fabor.
SITA