|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. mája 2011
Petržalka musí hľadať riešenia v parkovaní
Bratislavská mestská časť Petržalka musí hľadať alternatívy, ako ďalej s problémom parkovania. Petržalský starosta Vladimír Bajan to v utorok uviedol ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITA/Nina BednárikováBRATISLAVA 11. mája (WEBNOVINY) - Bratislavská mestská časť Petržalka musí hľadať alternatívy, ako ďalej s problémom parkovania. Petržalský starosta Vladimír Bajan to v utorok uviedol na verejnej diskusii k parkovaniu v mestskej časti s tým, že situácia je veľmi vážna.
Polozapustené, zapustené parkoviská, garážový dom, zvýšenie zapustených parkovísk o jedno-dve poschodia. Takto starosta Bajan vidí možné riešenia problematického parkovania v mestskej časti. Prvé riešenie však podľa neho bude také, na ktorom sa mestská časť dohodne s ľuďmi a o ktorom rozhodnú poslanci.
Podľa starostu je v probléme parkovania dôležitá spolupráca s hlavným mestom. Bajan predpokladá, že by sa mohli dohodnúť na tom, že spoločne vytypujú priestory, ktoré by kapacitne znamenali zvýšenie parkovacích plôch pre Petržalku. Podľa neho majú šestnásť plôch, o ktorých by chceli s mestom hovoriť. Ako dodal, parkovanie chcú začať riešiť tam, kde by to bolo najmenej bolestné, teda napríklad zapustenými, polozapustenými parkoviskami. Takých plôch je podľa starostu v mestskej časti šesť. „Ideme osloviť niektoré firmy, ktoré nás už dotazovali, že by chceli PPP projekty v tejto veci,“ dodal.
Problémom sú peniaze a vzťahy
Petržalská statická doprava podľa starostu čelí niekoľkým problémom. Jedným z nich je majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, z ktorých množstvo patrí hlavnému mestu. Ďalším sú financie, keďže napríklad na zriadenie jedného parkovacieho miesta je potrebných približne 1 200 až 1 500 eur. Rodiny tiež v súčasnosti majú aj dve-tri autá. Bratislavská mestská časť Petržalka. Ilustračné foto.Foto: SITA/Nina Bednáriková
Problémom sú tiež zaparkované firemné autá v mestskej časti, ako aj niekedy nesplniteľné požiadavky obyvateľov parkovať pred svojím bydliskom. K jednotlivým častiam Petržalky treba v riešení parkovania podľa Bajana pristupovať variantne. Riešenie problému je však podľa neho dlhodobé a netreba očakávať, že ho vyriešia za štyri roky.
Na verejnej diskusii vystúpil aj Peter Schlosser zo spoločnosti DOTIS Consult, spracovateľ analýzy statickej a dynamickej dopravy v hlavnom meste. Ako uviedol, z 30. septembra na 1. októbra 2009 urobili prieskum statickej aj dynamickej dopravy, ako aj prieskum automatického sčítania dopravy na území Petržalky.
„V súčasnosti nám z prieskumu vyšlo, že okamžite chýba zhruba 13 a pol tisíca parkovacích miest. O päť rokov, keď to pôjde nekoordinovaným spôsobom, tých parkovacích miest bude chýbať pomaly už 20-tisíc,“ uviedol Schlosser. Podľa neho je závažným problémom statickej dopravy v Petržalke to, že v nej vzniká neriadené a bezohľadné parkovanie. Možným riešením je podľa neho okamžitá revitalizácia parkovacích plôch, polozapustených, zapustených. Za prínos dvojpodlažných „garážo-parkovísk“ považuje to, že by sa uličný priestor mohol vrátiť svojmu pôvodnému zámeru.
„Docestujú v pondelok a stoja tam celý týždeň"
„Parkoviská by boli plné, ale chodníky a priľahlé cesty by boli vyprázdnené, keby sa zrealizovali v čo najväčšom počte tieto úpravy revitalizácie parkovacích plôch,“ dodal. Na diskusii sa zúčastnili aj občania. Potvrdili, že problémom v Petržalke sú zaparkované firemné autá, ako aj obyvatelia bez trvalého pobytu v Petržalke, často aj z iných miest, ktorí v nej parkujú.
„Docestujú v pondelok ráno a stoja tam celý týždeň,“ povedal jeden z Petržalčanov. „My nevieme bonifikačne zvýhodniť domácich s trvalým bydliskom. Na to sú rôzne teórie, či petržalská karta, ktorá by okrem iných výhod mala aj zvýhodnené parkovisko, existujú rôzne nálepky, ktoré sa dajú riešiť čítačkami,“ uviedol Bajan. Zo strany občanov padol aj návrh, aby domácnosti s viacerými autami mali jedno parkovacie miesto a s každým ďalším miestom by poplatok zaň rástol. Starosta Bajan o tomto návrhu povedal, že na to nemajú legislatívu. Nepoprel však, že sa týmto smerom raz možno bude mestská časť uberať.
Polozapustené, zapustené parkoviská, garážový dom, zvýšenie zapustených parkovísk o jedno-dve poschodia. Takto starosta Bajan vidí možné riešenia problematického parkovania v mestskej časti. Prvé riešenie však podľa neho bude také, na ktorom sa mestská časť dohodne s ľuďmi a o ktorom rozhodnú poslanci.
Podľa starostu je v probléme parkovania dôležitá spolupráca s hlavným mestom. Bajan predpokladá, že by sa mohli dohodnúť na tom, že spoločne vytypujú priestory, ktoré by kapacitne znamenali zvýšenie parkovacích plôch pre Petržalku. Podľa neho majú šestnásť plôch, o ktorých by chceli s mestom hovoriť. Ako dodal, parkovanie chcú začať riešiť tam, kde by to bolo najmenej bolestné, teda napríklad zapustenými, polozapustenými parkoviskami. Takých plôch je podľa starostu v mestskej časti šesť. „Ideme osloviť niektoré firmy, ktoré nás už dotazovali, že by chceli PPP projekty v tejto veci,“ dodal.
Problémom sú peniaze a vzťahy
Petržalská statická doprava podľa starostu čelí niekoľkým problémom. Jedným z nich je majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, z ktorých množstvo patrí hlavnému mestu. Ďalším sú financie, keďže napríklad na zriadenie jedného parkovacieho miesta je potrebných približne 1 200 až 1 500 eur. Rodiny tiež v súčasnosti majú aj dve-tri autá. Bratislavská mestská časť Petržalka. Ilustračné foto.Foto: SITA/Nina Bednáriková
Problémom sú tiež zaparkované firemné autá v mestskej časti, ako aj niekedy nesplniteľné požiadavky obyvateľov parkovať pred svojím bydliskom. K jednotlivým častiam Petržalky treba v riešení parkovania podľa Bajana pristupovať variantne. Riešenie problému je však podľa neho dlhodobé a netreba očakávať, že ho vyriešia za štyri roky.
Na verejnej diskusii vystúpil aj Peter Schlosser zo spoločnosti DOTIS Consult, spracovateľ analýzy statickej a dynamickej dopravy v hlavnom meste. Ako uviedol, z 30. septembra na 1. októbra 2009 urobili prieskum statickej aj dynamickej dopravy, ako aj prieskum automatického sčítania dopravy na území Petržalky.
„V súčasnosti nám z prieskumu vyšlo, že okamžite chýba zhruba 13 a pol tisíca parkovacích miest. O päť rokov, keď to pôjde nekoordinovaným spôsobom, tých parkovacích miest bude chýbať pomaly už 20-tisíc,“ uviedol Schlosser. Podľa neho je závažným problémom statickej dopravy v Petržalke to, že v nej vzniká neriadené a bezohľadné parkovanie. Možným riešením je podľa neho okamžitá revitalizácia parkovacích plôch, polozapustených, zapustených. Za prínos dvojpodlažných „garážo-parkovísk“ považuje to, že by sa uličný priestor mohol vrátiť svojmu pôvodnému zámeru.
„Docestujú v pondelok a stoja tam celý týždeň"
„Parkoviská by boli plné, ale chodníky a priľahlé cesty by boli vyprázdnené, keby sa zrealizovali v čo najväčšom počte tieto úpravy revitalizácie parkovacích plôch,“ dodal. Na diskusii sa zúčastnili aj občania. Potvrdili, že problémom v Petržalke sú zaparkované firemné autá, ako aj obyvatelia bez trvalého pobytu v Petržalke, často aj z iných miest, ktorí v nej parkujú.
„Docestujú v pondelok ráno a stoja tam celý týždeň,“ povedal jeden z Petržalčanov. „My nevieme bonifikačne zvýhodniť domácich s trvalým bydliskom. Na to sú rôzne teórie, či petržalská karta, ktorá by okrem iných výhod mala aj zvýhodnené parkovisko, existujú rôzne nálepky, ktoré sa dajú riešiť čítačkami,“ uviedol Bajan. Zo strany občanov padol aj návrh, aby domácnosti s viacerými autami mali jedno parkovacie miesto a s každým ďalším miestom by poplatok zaň rástol. Starosta Bajan o tomto návrhu povedal, že na to nemajú legislatívu. Nepoprel však, že sa týmto smerom raz možno bude mestská časť uberať.