|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. januára 2011
Petržalka City má prvé platné stavebné povolenie
Tagy: Petržalka City
Projekt multifunkčného centra Petržalka City má prvé platné stavebné povolenie. Pre agentúru SITA to uviedol člen predstavenstva spoločnosti Petržalka City, ...
Zdieľať
Petržalka CityFoto: www.petrzalkacity.sk BRATISLAVA 8. januára (WEBNOVINY) - Projekt multifunkčného centra Petržalka City má prvé platné stavebné povolenie. Pre agentúru SITA to uviedol člen predstavenstva spoločnosti Petržalka City, a.s., Štefan Koluš. Prvá etapa sa týka výstavby pri Rusovskej ceste, práce by sa mohli začať v prvej polovici tohto roka. "Začiatok prác je podmienený ukončením predrealizačných rokovaní a procesov," povedal Koluš. Ukončenie stavených prác v rámci prvej etapy sa zatiaľ odhaduje na rok 2013. V súčasnosti sa však podľa neho zároveň pracuje aj na ďalších etapách projektu. Celé nové centrum za pôvodne odhadovaných 400 miliónov eur by totiž malo vzniknúť na ploche 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena.
Pôvodne sa malo začať s výstavbou v roku 2008, potom sa mala výstavba prvej časti projektu začať na prelome rokov 2009 a 2010, ani tento termín sa nenaplnil. Projekt už dlhší čas totiž do značnej miery brzdí aj plánovaný nosný dopravný systém MHD v Petržalke, ktorého nedoriešenosť značne spomaľuje aj obstarávania príslušných územno-plánovacích dokumentácií. Problematika nosného dopravného systému sa však týka najmä ďalších etáp projektu. Spoločnosť sa zároveň musí podľa Koluša priebežne vyrovnávať aj s dôsledkami hospodárskej krízy, ktorá sa nevyhla ani tomuto projektu.
Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov. Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice. Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej električky. Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom asi 85-percent je plánovaných pod úrovňou terénu.
Pôvodne sa malo začať s výstavbou v roku 2008, potom sa mala výstavba prvej časti projektu začať na prelome rokov 2009 a 2010, ani tento termín sa nenaplnil. Projekt už dlhší čas totiž do značnej miery brzdí aj plánovaný nosný dopravný systém MHD v Petržalke, ktorého nedoriešenosť značne spomaľuje aj obstarávania príslušných územno-plánovacích dokumentácií. Problematika nosného dopravného systému sa však týka najmä ďalších etáp projektu. Spoločnosť sa zároveň musí podľa Koluša priebežne vyrovnávať aj s dôsledkami hospodárskej krízy, ktorá sa nevyhla ani tomuto projektu.
Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov. Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice. Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej električky. Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom asi 85-percent je plánovaných pod úrovňou terénu.
Tagy: Petržalka City