|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júna 2011
Petržalka chce byť súčasťou rokovaní o ropovode Družba
Bratislavská mestská časť Petržalka nechce byť vylúčená z ...
Zdieľať
K téme ropovodu cez Žitný ostrov sa viedla dlhá diskusia. Aktivisti protestovali najmä proti trase ropovodu.Foto: SITA/Peter ŽákovičBRATISLAVA 28. Júna (WEBNOVINY) - Bratislavská mestská časť Petržalka nechce byť vylúčená z rokovaní o plánovaní trás ropovodu Bratislava - Schwechat.
Protestuje preto proti spôsobu prípravy na prepojenie ropovodu Družba s rafinériou Schwechat. Na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva to schválili petržalskí poslanci.
Zároveň vyzvali hlavné mesto na spoločný postup a koordináciu stanovísk dotknutých mestských častí a mesta pri rokovaniach s Vládou SR. O svojom stanovisku bude mestská časť informovať magistrát hlavného mesta, ministerstvo hospodárstva, ministerstvo životného prostredia aj vládu.
Pôvodný návrh poslankyne Eleny Pätoprstej, že mestská časť nesúhlasí s navrhovanými alternatívnymi trasami ropovodu Bratislava – Schwechat, poslanci neschválili. Podľa dôvodovej správy by trasy mohli prechádzať územím mestskej časti v tzv. mestskom koridore, a tým by mohli byť ohrozené bratislavské vodné zdroje. Ako uviedla poslankyňa Pätorpstá, Petržalku pri vyberaní trás ropovodu neoslovili, aj napriek tomu, že sa jej problém dotýka.
Ropovod za možno 112 miliónov eur
Ako uviedol starosta Petržalky Vladimír Bajan, k tejto téme pristupuje trochu opatrnejšie. Podľa neho išlo v prípade plánovaných trás ropovodu o informatívny materiál, ktorý vládu k ničomu nezaväzuje. Problém ale podľa starostu je, že sa takéto témy riešia mimo samosprávy. K názoru starostu sa priklonil aj poslanec Oliver Kríž, ktorý uviedol, že obce by mali byť prvé, ktoré by sa mali k takýmto zásadným stavbám vyjadrovať.
V dôvodovej správe sa uvádza, že trasovanie ropovodného prepojenia rafinérie OMV by malo viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor. Pri využití Karpatského koridoru by sa ropovod napojil na rakúsku stranu v území ohraničenom mestami Marcheg a Záhorská Ves, napájací bod by bol v okolí Jablonice. Pri využití tzv. mestského koridoru by ropovod prechádzal cez hlavné mesto Slovenska a napojil sa v okolí obcí Jarovce–Kittsee alebo Petržalka–Kittsee a napájací bod by bol pri Veľkom Bieli.
Mestský koridor počíta s definitívnym odklonom súčasnej trasy ropovodu Družba vedúcej do Slovnaftu z územia Žitného ostrova. Ropovod má merať 81 až 151 kilometrov a stáť od 70 do 112 miliónov eur.
Protestuje preto proti spôsobu prípravy na prepojenie ropovodu Družba s rafinériou Schwechat. Na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva to schválili petržalskí poslanci.
Zároveň vyzvali hlavné mesto na spoločný postup a koordináciu stanovísk dotknutých mestských častí a mesta pri rokovaniach s Vládou SR. O svojom stanovisku bude mestská časť informovať magistrát hlavného mesta, ministerstvo hospodárstva, ministerstvo životného prostredia aj vládu.
Pôvodný návrh poslankyne Eleny Pätoprstej, že mestská časť nesúhlasí s navrhovanými alternatívnymi trasami ropovodu Bratislava – Schwechat, poslanci neschválili. Podľa dôvodovej správy by trasy mohli prechádzať územím mestskej časti v tzv. mestskom koridore, a tým by mohli byť ohrozené bratislavské vodné zdroje. Ako uviedla poslankyňa Pätorpstá, Petržalku pri vyberaní trás ropovodu neoslovili, aj napriek tomu, že sa jej problém dotýka.
Ropovod za možno 112 miliónov eur
Ako uviedol starosta Petržalky Vladimír Bajan, k tejto téme pristupuje trochu opatrnejšie. Podľa neho išlo v prípade plánovaných trás ropovodu o informatívny materiál, ktorý vládu k ničomu nezaväzuje. Problém ale podľa starostu je, že sa takéto témy riešia mimo samosprávy. K názoru starostu sa priklonil aj poslanec Oliver Kríž, ktorý uviedol, že obce by mali byť prvé, ktoré by sa mali k takýmto zásadným stavbám vyjadrovať.
V dôvodovej správe sa uvádza, že trasovanie ropovodného prepojenia rafinérie OMV by malo viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor. Pri využití Karpatského koridoru by sa ropovod napojil na rakúsku stranu v území ohraničenom mestami Marcheg a Záhorská Ves, napájací bod by bol v okolí Jablonice. Pri využití tzv. mestského koridoru by ropovod prechádzal cez hlavné mesto Slovenska a napojil sa v okolí obcí Jarovce–Kittsee alebo Petržalka–Kittsee a napájací bod by bol pri Veľkom Bieli.
Mestský koridor počíta s definitívnym odklonom súčasnej trasy ropovodu Družba vedúcej do Slovnaftu z územia Žitného ostrova. Ropovod má merať 81 až 151 kilometrov a stáť od 70 do 112 miliónov eur.