|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. februára 2009
Petržalčanom sa nepozdáva zvýšenie cien nájomného
Najviac podnetov v súvislosti s prechodom na euro podávajú obyvatelia Petržalky na miestny bytový podnik. Na kontaktom Euromieste, ktoré samospráva zriadila na miestnom úrade v budove Technopolu na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) - Najviac podnetov v súvislosti s prechodom na euro podávajú obyvatelia Petržalky na miestny bytový podnik. Na kontaktom Euromieste, ktoré samospráva zriadila na miestnom úrade v budove Technopolu na Kutlíkovej ulici, zaznamenali počas jeho mesačného fungovania okolo 60 takýchto prípadov. Podnety na prešetrenie sa týkajú údajne neprimerane zvýšených poplatkov za nájomné a služby. "V niektorých prípadoch sa im vraj zvýšili preddavky o 16,60 - 33,19 eur. Ľudia si myslia, že za zvýšenie môže prechod na euro a že je neoprávnené," povedal pre agentúru SITA tlačový tajomník petržalského miestneho úradu Ľubomír Andrassy. Riešenie týchto podnetov však nie je v kompetencii samosprávy, mestská časť ich postúpila Slovenskej obchodnej inšpekcii. Tá by mala následne rozhodnúť, či zvyšovanie preddavkov bolo zo strany Bytového podniku Petržalka, s.r.o., oprávnené alebo nie.
Druhým najčastejšie riešeným problémom boli sťažnosti na platenie v miestnych podnikoch či obchodoch. "Ľudia sa sťažovali, že v niektorých prevádzkach im po 16. januári nedovolili platiť aj v slovenských korunách," vysvetlil Andrassy. Podľa neho si ľudia mysleli, že keď im slovenské koruny banky stále zamieňajú, zamenia im ich aj v podnikoch.
Kontaktné Euromiesto na prijímanie podnetov na preverenie neoprávneného zvýšenia cien či rôznych neetických aktivít podnikateľských subjektov pôsobiacich na území mestskej časti, zriadila mestská časť približne v polovici januára tohto roka. Podnety a postrehy môžu občania podávať každý deň, teda aj mimo stránkových hodín. Stačí prísť buď osobne na referát podnikateľských činností alebo zatelefonovať na bratislavské číslo 68 286 869. Kontaktné Euromiesto by malo fungovať minimálne počas prvého polroka tohto roka, ale nie je vylúčené, že občanom by mohlo slúžiť aj dlhšie.
SITA
Druhým najčastejšie riešeným problémom boli sťažnosti na platenie v miestnych podnikoch či obchodoch. "Ľudia sa sťažovali, že v niektorých prevádzkach im po 16. januári nedovolili platiť aj v slovenských korunách," vysvetlil Andrassy. Podľa neho si ľudia mysleli, že keď im slovenské koruny banky stále zamieňajú, zamenia im ich aj v podnikoch.
Kontaktné Euromiesto na prijímanie podnetov na preverenie neoprávneného zvýšenia cien či rôznych neetických aktivít podnikateľských subjektov pôsobiacich na území mestskej časti, zriadila mestská časť približne v polovici januára tohto roka. Podnety a postrehy môžu občania podávať každý deň, teda aj mimo stránkových hodín. Stačí prísť buď osobne na referát podnikateľských činností alebo zatelefonovať na bratislavské číslo 68 286 869. Kontaktné Euromiesto by malo fungovať minimálne počas prvého polroka tohto roka, ale nie je vylúčené, že občanom by mohlo slúžiť aj dlhšie.
SITA