|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júla 2019
Personálne agentúry pri nábore pracovníkov využívajú viaceré nástroje
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Marko Erd
Bratislava 3. júla (TASR) - Nábor zamestnancov sa v mnohom podobá marketingovej kampani. Dôležité je poznať cieľovú skupinu, komunikovať s ňou cez relevantné komunikačné kanály a mať zrozumiteľnú ponuku s jasnou konkurenčnou výhodou. Tvrdí to Tomáš Lenárt zo spoločnosti Manuvia.Podľa neho, keď výrobné podniky alebo hotely potrebujú viac pracovníkov, nie je nič jednoduchšie, než ich získať prostredníctvom pracovnej agentúry. Spoločnosť v uplynulých 30 dňoch aktívne spravovala viac ako 5500 marketingových kampaní, obsluhuje 15 komunikačných nástrojov naraz a ich efektivita sa líši v závislosti od trhu, segmentu, typu pozície a požadovanej kvalifikácie. Samozrejmosťou sú pracovné portály a potom tiež vlastné webové stránky, na ktoré spoločnosť smeruje všetky kampane a svojím spôsobom ich kandidáti tiež využívajú ako vyhľadávač vhodných pracovných ponúk.
Iba za posledný mesiac ich navštívilo viac ako 90.000 ľudí. Na webe funguje chatbot, ktorý umožňuje prakticky okamžitú on-line komunikáciu s kandidátom. Sponzorované príspevky s pracovnými ponukami spoločnosť umiestňuje aj na Facebook podľa segmentácie a záľub potenciálnych uchádzačov. Geografické cielenie, ale aj ďalšie parametre sa dajú dobre využiť pri náboroch formou SMS. Spoločnosť má navyše vlastnú databázu približne štvrť milióna pracovníkov, ktorých kontaktuje e-mailom.
Podľa Lenárta sa oplatí pracovať aj s Google Ads a dobre si premyslieť, ktoré kľúčové slová použiť.
"Aj manuálne pracujúci ľudia využívajú naplno internet a všetko, čo k tomu patrí. Sú veľmi aktívni na sociálnych sieťach a prostredníctvom reklamných bannerov ich dokážeme osloviť na stránkach, ktoré navštevujú. Vďaka digitálnym nástrojom sa nám darí osloviť všetky vekové kategórie," hovorí Lenárt.
Predovšetkým z dôvodu obrovskej administratívy a množstva dát, ktoré treba pri náboroch spracovať, sa aj do oblasti personalistiky dostáva automatizácia a umelá inteligencia. Vyplnenie dotazníka, komunikácia s chatbotom ani videopohovor nie sú vo svete HR žiadnou novinkou.
Vďaka silnej expertíze na zahraničné nábory má spoločnosť možnosť porovnať úspešnosť komunikačných nástrojov v rôznych krajinách.
"Každá krajina má vlastné špecifiká a vlastné pracovné portály, ktoré sú najnavštevovanejšie. Líšia sa však aj pracovníci. Napríklad podľa našich skúseností kandidáti z Rumunska vôbec nevyužívajú chatbot. Preferujú osobnú komunikáciu, radšej zavolajú a vypočujú si informácie o pracovnej ponuke priamo od náborára. Odlišnosti sa dajú nájsť aj v tom, ako sú písané inzeráty. V Poľsku je napríklad najúspešnejší inzerát, ktorý je stručný, krátky a štruktúrovaný. Na Slovensku chce kandidát viac informácií a neprekáža mu súvetie ani textovo bohatší inzerát," uzatvára Lenárt.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR