|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. apríla 2009
Peniaze na výstavbu úsekov R1 majú byť podľa Vážneho do júna
Finančné prostriedky na výstavbu štyroch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 52 kilometrov by mali byť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. apríla (WEBNOVINY) - Finančné prostriedky na výstavbu štyroch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke okolo 52 kilometrov by mali byť zabezpečené do júna tohto roku. Dovtedy by malo byť finančné uzatvorenie pre realizáciu druhého z troch balíkov diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Informoval o tom minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom rokovaní vlády.
Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) by mala poskytnúť na projekt R1 sumu vo výške 250 mil. €, schváliť ju ma začiatkom júna. Koncesionár pre R1, spoločnosť Granvia, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia, má podľa Vážneho predbežne prisľúbených 80 % potrebných prostriedkov. Isté budú po finančnom uzatvorení. To sa stane vtedy, keď banky fyzicky vložia prostriedky v podobe úveru pre tento projekt. Komerčné banky v súčasnosti vyčkávajú na rozhodnutie EBRD a Európskej investičnej banky (EIB) o ich podpore projektu R1.
"Povedali sme, že podáme pomocnú ruku a budeme hľadať všetky možné riešenia," povedal Vážny s tým, že úspešné francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. rokuje s komerčnými bankami a úlohou ministerstva dopravy ako verejného obstarávateľa pre PPP projekty je rokovanie s multilaterálnymi finančnými inštitúciami EBRD a EIB. "Takže hľadáme nejaké rozumné cesty pomoci," dodal minister dopravy.
Koncesná zmluva na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 bola podpísaná 23. marca tohto roku. Víťazné konzorcium predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. eur, z čoho zhruba 930 mil. eur sú náklady súvisiace s vlastnou výstavbou a zvyšok súvisí s nákladmi na prevádzku a údržbu komunikácie počas 30 ročnej koncesie. Zo štátneho rozpočtu má byť počas trvania koncesie postupne vyplatená koncesionárovi celková suma 3,465 mld. eur. Predmetom verejného obstarávania bolo vypracovanie projektovej dokumentácie, uskutočnenie stavebných prác, financovanie, prevádzka a údržba úsekov rýchlostnej cesty R1 Nitra - Selenec s celkovou dĺžkou zhruba 12,6 km, Selenec - Beladice s dĺžkou asi 19 km, Beladice - Tekovské Nemce s dĺžkou 14,3 km a Banská Bystrica - severný obchvat s celkovou dĺžkou približne 5,7 km.
SITA
Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) by mala poskytnúť na projekt R1 sumu vo výške 250 mil. €, schváliť ju ma začiatkom júna. Koncesionár pre R1, spoločnosť Granvia, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia, má podľa Vážneho predbežne prisľúbených 80 % potrebných prostriedkov. Isté budú po finančnom uzatvorení. To sa stane vtedy, keď banky fyzicky vložia prostriedky v podobe úveru pre tento projekt. Komerčné banky v súčasnosti vyčkávajú na rozhodnutie EBRD a Európskej investičnej banky (EIB) o ich podpore projektu R1.
"Povedali sme, že podáme pomocnú ruku a budeme hľadať všetky možné riešenia," povedal Vážny s tým, že úspešné francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V. rokuje s komerčnými bankami a úlohou ministerstva dopravy ako verejného obstarávateľa pre PPP projekty je rokovanie s multilaterálnymi finančnými inštitúciami EBRD a EIB. "Takže hľadáme nejaké rozumné cesty pomoci," dodal minister dopravy.
Koncesná zmluva na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 bola podpísaná 23. marca tohto roku. Víťazné konzorcium predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. eur, z čoho zhruba 930 mil. eur sú náklady súvisiace s vlastnou výstavbou a zvyšok súvisí s nákladmi na prevádzku a údržbu komunikácie počas 30 ročnej koncesie. Zo štátneho rozpočtu má byť počas trvania koncesie postupne vyplatená koncesionárovi celková suma 3,465 mld. eur. Predmetom verejného obstarávania bolo vypracovanie projektovej dokumentácie, uskutočnenie stavebných prác, financovanie, prevádzka a údržba úsekov rýchlostnej cesty R1 Nitra - Selenec s celkovou dĺžkou zhruba 12,6 km, Selenec - Beladice s dĺžkou asi 19 km, Beladice - Tekovské Nemce s dĺžkou 14,3 km a Banská Bystrica - severný obchvat s celkovou dĺžkou približne 5,7 km.
SITA