|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júla 2009
Peniaze na R1 sú, Vážnemu sa nepozdávajú podmienky
Na výstavbu rýchlostnej cesty R1 v rámci druhého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) sú podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho už zabezpečené peniaze. Ministerstvu dopravy sa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. júla (WEBNOVINY) - Na výstavbu rýchlostnej cesty R1 v rámci druhého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) sú podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho už zabezpečené peniaze. Ministerstvu dopravy sa však nepozdávajú podmienky ich poskytnutia zo súkromných zdrojov, preto bolo definitívne rozhodnutie o realizácii tohto projektu oddialené približne o dva týždne. Projekt R1 mal byť podľa predpokladov rezortu dopravy finančne uzatvorený koncom júna. Vážny má výhrady k 90-percentnej úrovni zálohovania bankami poskytnutých prostriedkov, čo považuje za nový mechanizmus.
"Nám sa to zatiaľ nepozdáva, samozrejme, riešime to. Snažíme sa ho znížiť a neviem teraz povedať, že či nebudeme súhlasiť. Prejavili sme vôľu, že sa nám nepáči takýto mechanizmus a riešime to ďalej," povedal Vážny po stredajšom rokovaní vlády. Podľa ministra dopravy pri vyjednávaní podmienok o poskytnutí finančných prostriedkov na R1 sa hrá o úrokovú sadzbu vo výške 3,2 %. Pôvodná predpokladaná cena peňazí však bola na úrovni 2,2 % nad euribor. Navýšenie ceny peňazí pre rýchlostnú cestu by tak podľa neho mohlo predstavovať 15 % až 20 %. V súčasnosti sa v súvislosti s R1 riešia štyri hlavné body, a to cena peňazí, underpinning, refinancovanie a novela zákona o verejnom obstarávaní. Za problém Vážny považuje najmä underpinning, čiže zálohovanie bankami poskytnutých peňazí.
Rada Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBRD) by mala podľa ministra dopravy 14. júla definitívne rozhodnúť o tom, či podporí realizáciu druhé balíka PPP na R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. "V podstate tam by sa to malo zlomiť, či do toho EBRD pôjde a, samozrejme, že či my podporíme, aby do toho EBRD išla," dodal Vážny. V druhej polovici júla by malo byť jasné, či sa bude druhý balík PPP realizovať. V prípade, že áno, vláda musí schváliť ďalší dodatok ku koncesnej zmluve pre R1 a následne do 30 dní musí uplynúť zákonom stanovená lehota, v ktorej môže byť koncesná zmluva napadnutá. Znamenalo by to, že projekt R1 by mohol byť finančne uzatvorený až v druhej polovici augusta. Angažovanosť komerčných bánk do tohto projektu nie je podľa ministra dopravy dostatočná, čím sa celý proces prípravy neúmerne preťahuje.
SITA
"Nám sa to zatiaľ nepozdáva, samozrejme, riešime to. Snažíme sa ho znížiť a neviem teraz povedať, že či nebudeme súhlasiť. Prejavili sme vôľu, že sa nám nepáči takýto mechanizmus a riešime to ďalej," povedal Vážny po stredajšom rokovaní vlády. Podľa ministra dopravy pri vyjednávaní podmienok o poskytnutí finančných prostriedkov na R1 sa hrá o úrokovú sadzbu vo výške 3,2 %. Pôvodná predpokladaná cena peňazí však bola na úrovni 2,2 % nad euribor. Navýšenie ceny peňazí pre rýchlostnú cestu by tak podľa neho mohlo predstavovať 15 % až 20 %. V súčasnosti sa v súvislosti s R1 riešia štyri hlavné body, a to cena peňazí, underpinning, refinancovanie a novela zákona o verejnom obstarávaní. Za problém Vážny považuje najmä underpinning, čiže zálohovanie bankami poskytnutých peňazí.
Rada Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBRD) by mala podľa ministra dopravy 14. júla definitívne rozhodnúť o tom, či podporí realizáciu druhé balíka PPP na R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. "V podstate tam by sa to malo zlomiť, či do toho EBRD pôjde a, samozrejme, že či my podporíme, aby do toho EBRD išla," dodal Vážny. V druhej polovici júla by malo byť jasné, či sa bude druhý balík PPP realizovať. V prípade, že áno, vláda musí schváliť ďalší dodatok ku koncesnej zmluve pre R1 a následne do 30 dní musí uplynúť zákonom stanovená lehota, v ktorej môže byť koncesná zmluva napadnutá. Znamenalo by to, že projekt R1 by mohol byť finančne uzatvorený až v druhej polovici augusta. Angažovanosť komerčných bánk do tohto projektu nie je podľa ministra dopravy dostatočná, čím sa celý proces prípravy neúmerne preťahuje.
SITA