![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
04. septembra 2019
Pellegrini: Šefčovič bude hrať v novej Európskej komisii dôležitú rolu
Slovenský premiér Peter Pellegrini a nadchadzajúca predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová pózujú pred spoločným stretnutím 4. septembra 2019 v Bruseli.
Zdieľať

Von der Leyenová podľa Pellegriniho Šefčoviča pozná a považuje ho za jedného z najskúsenejších komisárov, ktorí sú momentálne nominovaní.
"Chce s ním veľmi intenzívne spolupracovať a mať ho v užšom kruhu," priblížil. V tomto zmysle sa podľa premiéra môže Šefčovičova pozícia posilniť, pretože môže očakávať užší kontakt s predsedníčkou.
Pellegrini je tiež presvedčený, že Šefčovič je stále v hre o pozíciu podpredsedu. Myslí si tiež, že slovenský eurokomisár bude mať iné portfólio než doteraz, pretože nie je zvykom, aby sa portfóliá opakovali.
Von der Leyenová sa v týchto dňoch postupne stretáva so všetkými kandidátmi, ktorých jej do novej komisie navrhlo 27 členských štátov EÚ. Svoju predstavu o rozdelení rezortov medzi nich by chcela oznámiť do niekoľkých dní.
Slovensko do novej komisie navrhlo Maroša Šefčoviča, ktorý bol v posledných dvoch eurokomisiách jej podpredsedom a v ostatných piatich rokoch zodpovedal za energetickú úniu. Podľa Českej televízie ponúkla von der Leyenová podpredsednícku stoličku českej eurokomisárke Věre Jourovej. Ak by ju prijala, mohlo by to znamenať, že Šefčovič podpredsedom nebude.
Osobitná spravodajkyňa TASR Katarína Detersová
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
<< predchádzajúci článok
Google má čeliť protimonopolnému prešetrovaniu, terčom prax firmy v oblasti internetovej reklamy
Google má čeliť protimonopolnému prešetrovaniu, terčom prax firmy v oblasti internetovej reklamy