|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. augusta 2009
Pekné predavačky odstrašujú zákazníčky, tvrdia vedci
Obchodníci, ktorí chcú mať vyššie zisky aj vďaka pekným predavačkám, by sa mali mať na pozore. Austrálski vedci totiž tvrdia, že práve atraktívne predavačky odrádzajú zákazníčky. A dokonca ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. augusta - Obchodníci, ktorí chcú mať vyššie zisky aj vďaka pekným predavačkám, by sa mali mať na pozore. Austrálski vedci totiž tvrdia, že práve atraktívne predavačky odrádzajú zákazníčky. A dokonca bez ohľadu na to, či kupujú kozmetiku alebo mobilný telefón. Od nákupu sa nechajú najmä mladé zákazníčky odradiť najmä vtedy, ak si myslia, že predavačka vyzerá lepšie ako ony. Vnímajú ju dokonca ako priame sociálne ohrozenie.
Odborníci z Univerzity v Južnej Austrálii sledovali správanie žien vo veku 18 až 26 rokov pri nákupe v obchodoch, kde ich obsluhovali atraktívne predavačky ako aj ich menej atraktívne kolegyne. Pri stretnutí s predavačkou, ktorá sa im zdala krajšia ako ony samé, však neboli príliš odhodlané míňať peniaze. Vedci tiež zistili, že v tomto prípade nehrá úlohu ani to, či produkt, ktorý si plánovali kúpiť, súvisí s výzorom, alebo ide napríklad o mobilný telefón. Výsledky štúdie odzrkadľujú takzvanú sociálnu komparatívnu teóriu, podľa ktorej sa ľudia porovnávajú s inými, aby získali predstavu o tom, ako by mali vyzerať. Porovnávanie sa s atraktívnymi predavačkami však môže u ľudí vyvolať strach, podlomiť ich sebavedomie či privodiť pocit, že majú veľa nedostatkov. Ako vyplýva zo štúdie, predovšetkým mladé ženy považujú svoj vzhľad za obzvlášť dôležitý, pretože im vraj pomáha pri hľadaní priateľov, partnerov či práce. Obchodníci si však stále myslia, že keď nejaký produkt propaguje známa a pekná celebrita, tak rovnaký efekt bude mať aj atraktívna predavačka. Odborníci im odporúčajú radšej vsadiť na rôznorodosť, aby oslovili všetkých zákazníkov a zákazníčky.
Informoval o tom internetový portál www.orf.at.
SITA
Odborníci z Univerzity v Južnej Austrálii sledovali správanie žien vo veku 18 až 26 rokov pri nákupe v obchodoch, kde ich obsluhovali atraktívne predavačky ako aj ich menej atraktívne kolegyne. Pri stretnutí s predavačkou, ktorá sa im zdala krajšia ako ony samé, však neboli príliš odhodlané míňať peniaze. Vedci tiež zistili, že v tomto prípade nehrá úlohu ani to, či produkt, ktorý si plánovali kúpiť, súvisí s výzorom, alebo ide napríklad o mobilný telefón. Výsledky štúdie odzrkadľujú takzvanú sociálnu komparatívnu teóriu, podľa ktorej sa ľudia porovnávajú s inými, aby získali predstavu o tom, ako by mali vyzerať. Porovnávanie sa s atraktívnymi predavačkami však môže u ľudí vyvolať strach, podlomiť ich sebavedomie či privodiť pocit, že majú veľa nedostatkov. Ako vyplýva zo štúdie, predovšetkým mladé ženy považujú svoj vzhľad za obzvlášť dôležitý, pretože im vraj pomáha pri hľadaní priateľov, partnerov či práce. Obchodníci si však stále myslia, že keď nejaký produkt propaguje známa a pekná celebrita, tak rovnaký efekt bude mať aj atraktívna predavačka. Odborníci im odporúčajú radšej vsadiť na rôznorodosť, aby oslovili všetkých zákazníkov a zákazníčky.
Informoval o tom internetový portál www.orf.at.
SITA