Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

04. februára 2009

Pavol Remenár a Lucia Hablovičová otvoria nové priestory Centra špeciálno-pedagogického poradenstva a terapeutické športovisko



Nové možnosti pre podporu integrácie a ozdravenia podmienok vývinu a života žiakov so zdravotným znevýhodnením a oslabením



Zdieľať
Lucia Hablovičová, moderátoka a modelka, a Pavol Remenár, sólista opery SND, vo štvrtok 5. februára o 16. hodine slávnostne otvoria nové priestory Centra špeciálno-pedagogického poradenstva pri Špeciálnej základnej škole na Žehrianskej ulici 9 v Bratislave – Petržalke a nové terapeutické športovisko.

Rozšírením a modernizáciou CŠPP vytvorila modernú, kreatívnu a tvorivú inštitúciu, ktorá dokáže okamžite, pohotovo a profesionálne reagovať na potreby detí a mládeže. Implementáciou stimulačných a kompenzačných programov podporí zvýšenie kvality vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením.

 
Špeciálna základná škola na Žehrianskej ulici sa dlhodobo a komplexne venuje vzdelávaniu žiakov so zdravotným postihnutím. „Našim cieľom  je budovať moderné odborné  stredisko pre komunitnú rehabilitáciu marginálnych jednotlivcov (handicapovaných detí) a ich rodiny v prostredí špeciálno-pedagogického centra. Hľadáme možnosti ako  vytvoriť priestor  pre podporu integrácie a ozdravenia podmienok vývinu a života žiakov so zdravotným znevýhodnením a oslabením. Cieľovými skupinami sú deti materských škôl, žiaci základných škôl, špeciálnych škôl, stredných škôl, ich rodičia, pedagógovia a odborníci,“ hovorí Anna Blašková, riaditeľka Špeciálnej základnej školy.
 
Novovybudované športovisko sa nachádza na školskom dvore Špeciálnej základnej školy a ponúka alternatívu športových aktivít, ktoré sú prispôsobené chápaniu a potrebám detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Tieto aktivity rozvíjajú pohybové a sociálne zručnosti. Športovisko nadobúda terapeutický rozmer v rámci aplikovania terapie zmyslovej integrácie. „Cieľom športoviska je spestrenie telesnej výchovy na našej Špeciálnej základnej škole, skvalitnenie trávenia voľného času pre deti a mládež s autizmom a iným mentálnym postihnutím a poskytnutie pozitívnej interakcie zdravých a postihnutých detí s dopadom na ich sociálnu integráciu,“ dodáva Anna Blašková.
Hlavnými prvkami športoviska sú lanová pyramída, lezecká stena, rôzne preliezky a hojdačky, dotykový chodník, zošikmená kladina a chodník z guľatiny.
 
Projekt bol realizovaný za finančnej podpory nadácie SOCIA, program ING Šanca pre deti a realizátorom bolo občianske združenie 3lobit, ktorého partnerom je ŠZŠ Žehrianska.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Špeciálna základná škola vznikla v roku 1950, v súčasnosti vzdeláva 148 žiakov so zníženými rozumovými schopnosťami a deti a mládež postihnuté autizmom vo veku 6 až 16 rokov. Na škole pracuje 37 pedagógov.
Cieľom výchovy a vzdelávania v tejto špeciálnej škole je rozvíjať individuálne schopnosti a predpoklady postihnutých žiakov tak, aby si rozvíjali vedomosti, zručnosti a návyky, potrebné pre profesionálnu prípravu, aby si osvojili správne postoje a dobrý vzťah k ostatným ľuďom, k sebe samému a životnému prostrediu, aby boli pripravení na praktický život tak, aby sa mohli prirodzene integrovať do spoločnosti a stali sa jej prirodzenou súčasťou .Už  štvrtý  rok má  škola  aj prípravný ročník pre všetky deti s odloženou školskou dochádzkou, kde ich pedagógovia  odborne pripravia na zvládnutie školského režimu.
 
Hlavnými činnosťami CŠPP sú:
  • komplexná špeciálnopedagogická diagnostika (určenie diagnózy a prognózy s následným návrhom na primeraný spôsob výchovy a vzdelávania), príprava podkladov na rozhodovanie o prijatí detí do materskej školy a žiakov do základných alebo špeciálnych škôl
  • úspešná edukácia detí s autizmom, detí s mentálnym postihnutím  a intaktnej populácie v predškolskom zariadení s participáciou rodičovskej verejnosti, ktorej hlavným cieľom je systematicky a cieľavedome vytvárať adekvátne podmienky
  • výchovno-vzdelávacia činnosť je realizovaná prostredníctvom didaktických aktivít s dieťaťom  a žiakom je zameraná na všestranný a harmonický rozvoj jeho osobnosti po stránke kognitívnej, emotívnej aj psychomotorickej s dôrazom na každodenné medzi zložkové prelínanie prosociálnej výchovy
  • realizácia spolupráce medzi možnými účastníkmi ako sú  sociálni partneri, pedagógovia handicapovaných detí a mládeže a ich rodiny,
  • v skupinových terapiách vytváranie priestoru pre komunikáciu a spoločné činnosti u detí a žiakov zameraných na integráciu vo voľnočasových aktivitách.  To umožňuje vytváranie priestoru ďalšej socializácie a otváranie možností širšej integrácie na ďalších stupňoch vzdelávania. Rovnako aj intaktným deťom a žiakom poskytovanie poznania vlastností postihnutých – iných rovesníkov a vytváranie pozitívneho vzťahu k takémuto spolužitiu.
www.szszehrianska.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bude mať aj Ministerstvo životného prostredia SR svoju „nástenkovú kauzu“?
<< predchádzajúci článok
Satelit je dôvodom na sprísnenie sankcií voči Iránu, tvrdí Olmert