|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2009
Pavol Remenár a Lucia Hablovičová otvoria nové priestory Centra špeciálno-pedagogického poradenstva a terapeutické športovisko
Nové možnosti pre podporu integrácie a ozdravenia podmienok vývinu a života žiakov so zdravotným znevýhodnením a oslabením
Zdieľať
Rozšírením a modernizáciou CŠPP vytvorila modernú, kreatívnu a tvorivú inštitúciu, ktorá dokáže okamžite, pohotovo a profesionálne reagovať na potreby detí a mládeže. Implementáciou stimulačných a kompenzačných programov podporí zvýšenie kvality vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením.
Špeciálna základná škola na Žehrianskej ulici sa dlhodobo a komplexne venuje vzdelávaniu žiakov so zdravotným postihnutím. „Našim cieľom je budovať moderné odborné stredisko pre komunitnú rehabilitáciu marginálnych jednotlivcov (handicapovaných detí) a ich rodiny v prostredí špeciálno-pedagogického centra. Hľadáme možnosti ako vytvoriť priestor pre podporu integrácie a ozdravenia podmienok vývinu a života žiakov so zdravotným znevýhodnením a oslabením. Cieľovými skupinami sú deti materských škôl, žiaci základných škôl, špeciálnych škôl, stredných škôl, ich rodičia, pedagógovia a odborníci,“ hovorí Anna Blašková, riaditeľka Špeciálnej základnej školy.
Novovybudované športovisko sa nachádza na školskom dvore Špeciálnej základnej školy a ponúka alternatívu športových aktivít, ktoré sú prispôsobené chápaniu a potrebám detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Tieto aktivity rozvíjajú pohybové a sociálne zručnosti. Športovisko nadobúda terapeutický rozmer v rámci aplikovania terapie zmyslovej integrácie. „Cieľom športoviska je spestrenie telesnej výchovy na našej Špeciálnej základnej škole, skvalitnenie trávenia voľného času pre deti a mládež s autizmom a iným mentálnym postihnutím a poskytnutie pozitívnej interakcie zdravých a postihnutých detí s dopadom na ich sociálnu integráciu,“ dodáva Anna Blašková.
Hlavnými prvkami športoviska sú lanová pyramída, lezecká stena, rôzne preliezky a hojdačky, dotykový chodník, zošikmená kladina a chodník z guľatiny.
Projekt bol realizovaný za finančnej podpory nadácie SOCIA, program ING Šanca pre deti a realizátorom bolo občianske združenie 3lobit, ktorého partnerom je ŠZŠ Žehrianska.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Špeciálna základná škola vznikla v roku 1950, v súčasnosti vzdeláva 148 žiakov so zníženými rozumovými schopnosťami a deti a mládež postihnuté autizmom vo veku 6 až 16 rokov. Na škole pracuje 37 pedagógov.
Cieľom výchovy a vzdelávania v tejto špeciálnej škole je rozvíjať individuálne schopnosti a predpoklady postihnutých žiakov tak, aby si rozvíjali vedomosti, zručnosti a návyky, potrebné pre profesionálnu prípravu, aby si osvojili správne postoje a dobrý vzťah k ostatným ľuďom, k sebe samému a životnému prostrediu, aby boli pripravení na praktický život tak, aby sa mohli prirodzene integrovať do spoločnosti a stali sa jej prirodzenou súčasťou .Už štvrtý rok má škola aj prípravný ročník pre všetky deti s odloženou školskou dochádzkou, kde ich pedagógovia odborne pripravia na zvládnutie školského režimu.
Hlavnými činnosťami CŠPP sú:
- komplexná špeciálnopedagogická diagnostika (určenie diagnózy a prognózy s následným návrhom na primeraný spôsob výchovy a vzdelávania), príprava podkladov na rozhodovanie o prijatí detí do materskej školy a žiakov do základných alebo špeciálnych škôl
- úspešná edukácia detí s autizmom, detí s mentálnym postihnutím a intaktnej populácie v predškolskom zariadení s participáciou rodičovskej verejnosti, ktorej hlavným cieľom je systematicky a cieľavedome vytvárať adekvátne podmienky
- výchovno-vzdelávacia činnosť je realizovaná prostredníctvom didaktických aktivít s dieťaťom a žiakom je zameraná na všestranný a harmonický rozvoj jeho osobnosti po stránke kognitívnej, emotívnej aj psychomotorickej s dôrazom na každodenné medzi zložkové prelínanie prosociálnej výchovy
- realizácia spolupráce medzi možnými účastníkmi ako sú sociálni partneri, pedagógovia handicapovaných detí a mládeže a ich rodiny,
- v skupinových terapiách vytváranie priestoru pre komunikáciu a spoločné činnosti u detí a žiakov zameraných na integráciu vo voľnočasových aktivitách. To umožňuje vytváranie priestoru ďalšej socializácie a otváranie možností širšej integrácie na ďalších stupňoch vzdelávania. Rovnako aj intaktným deťom a žiakom poskytovanie poznania vlastností postihnutých – iných rovesníkov a vytváranie pozitívneho vzťahu k takémuto spolužitiu.