Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. decembra 2012

Päť členov EÚ možno porušilo smernice o vlakoch, aj Česko



Päť členských krajín Európskej únie (EÚ) Poľsko, Česká republika, Francúzsko, Slovinsko a Luxembursko podľa generálneho advokáta Niila Jääskinena porušilo svoje povinnosti vyplývajúce zo ...



Zdieľať
zeleznice BRATISLAVA 13. decembra (WEBNOVINY) - Päť členských krajín Európskej únie (EÚ) Poľsko, Česká republika, Francúzsko, Slovinsko a Luxembursko podľa generálneho advokáta Niila Jääskinena porušilo svoje povinnosti vyplývajúce zo smerníc o železničnej doprave.


O žalobách Európskej komisie (EK) proti uvedeným štátom rozhodne Súdny dvor Európskej únie v Luxemburgu. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informovala Zuzana Trebulová z Tlačovej a informačnej sekcie - oddelenia pre Maďarsko, Slovensko a Českú republiku pri Súdnom dvore EÚ.

"Prejednávané veci patria do série žalôb o nesplnenie povinnosti podaných komisiou proti niekoľkým členským štátom z dôvodu, že si nesplnili povinnosti, ktoré im vyplývajú zo smerníc upravujúcich fungovanie odvetvia železničnej dopravy, ktorých hlavným predmetom je zabezpečiť podnikom z tohto odvetvia spravodlivý a nediskriminačný prístup k železničnej sieti," uviedol v stanovisku Súdny dvor EÚ.

Poľsko podľa EK nezaviedlo režim stimulov, ktorý by podnecoval manažéra k znižovaniu nákladov a poplatkov spojených s poskytovaním infraštruktúry alebo úrovne prístupových poplatkov. Česká republika stanovením maximálnej výšky poplatkov za používanie železničnej infraštruktúry porušila právo únie. Francúzsku, Slovinsku a Luxembursku komisia vytýka, že porušili požiadavku na nezávislosť subjektu poskytujúceho služby železničnej dopravy.

V dôsledku liberalizácie odvetvia železničnej dopravy v EÚ už nemôžu niektoré tradičné funkcie zabezpečovať tradiční železniční prepravcovia v členských štátoch, ale má byť zverený nezávislým manažérom infraštruktúry. Tieto funkcie podľa európskeho súdu zahŕňajú okrem iného vydávanie licencií železničným spoločnostiam, ktoré im poskytujú prístup k železničnej sieti, prideľovanie kapacity infraštruktúry a určenie poplatkov, ktoré hradí dopravca za používanie siete.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Jana Bobošíková je opäť v hre o pražský hrad, rozhodol súd
<< predchádzajúci článok
Pobočka BKS Bank začala s retailom, neskôr plánuje poistenie