|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2012
Päť členov EÚ možno porušilo smernice o vlakoch, aj Česko
Päť členských krajín Európskej únie (EÚ) Poľsko, Česká republika, Francúzsko, Slovinsko a Luxembursko podľa generálneho advokáta Niila Jääskinena porušilo svoje povinnosti vyplývajúce zo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. decembra (WEBNOVINY) - Päť členských krajín Európskej únie (EÚ) Poľsko, Česká republika, Francúzsko, Slovinsko a Luxembursko podľa generálneho advokáta Niila Jääskinena porušilo svoje povinnosti vyplývajúce zo smerníc o železničnej doprave.
O žalobách Európskej komisie (EK) proti uvedeným štátom rozhodne Súdny dvor Európskej únie v Luxemburgu. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informovala Zuzana Trebulová z Tlačovej a informačnej sekcie - oddelenia pre Maďarsko, Slovensko a Českú republiku pri Súdnom dvore EÚ.
"Prejednávané veci patria do série žalôb o nesplnenie povinnosti podaných komisiou proti niekoľkým členským štátom z dôvodu, že si nesplnili povinnosti, ktoré im vyplývajú zo smerníc upravujúcich fungovanie odvetvia železničnej dopravy, ktorých hlavným predmetom je zabezpečiť podnikom z tohto odvetvia spravodlivý a nediskriminačný prístup k železničnej sieti," uviedol v stanovisku Súdny dvor EÚ.
Poľsko podľa EK nezaviedlo režim stimulov, ktorý by podnecoval manažéra k znižovaniu nákladov a poplatkov spojených s poskytovaním infraštruktúry alebo úrovne prístupových poplatkov. Česká republika stanovením maximálnej výšky poplatkov za používanie železničnej infraštruktúry porušila právo únie. Francúzsku, Slovinsku a Luxembursku komisia vytýka, že porušili požiadavku na nezávislosť subjektu poskytujúceho služby železničnej dopravy.
V dôsledku liberalizácie odvetvia železničnej dopravy v EÚ už nemôžu niektoré tradičné funkcie zabezpečovať tradiční železniční prepravcovia v členských štátoch, ale má byť zverený nezávislým manažérom infraštruktúry. Tieto funkcie podľa európskeho súdu zahŕňajú okrem iného vydávanie licencií železničným spoločnostiam, ktoré im poskytujú prístup k železničnej sieti, prideľovanie kapacity infraštruktúry a určenie poplatkov, ktoré hradí dopravca za používanie siete.
O žalobách Európskej komisie (EK) proti uvedeným štátom rozhodne Súdny dvor Európskej únie v Luxemburgu. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informovala Zuzana Trebulová z Tlačovej a informačnej sekcie - oddelenia pre Maďarsko, Slovensko a Českú republiku pri Súdnom dvore EÚ.
"Prejednávané veci patria do série žalôb o nesplnenie povinnosti podaných komisiou proti niekoľkým členským štátom z dôvodu, že si nesplnili povinnosti, ktoré im vyplývajú zo smerníc upravujúcich fungovanie odvetvia železničnej dopravy, ktorých hlavným predmetom je zabezpečiť podnikom z tohto odvetvia spravodlivý a nediskriminačný prístup k železničnej sieti," uviedol v stanovisku Súdny dvor EÚ.
Poľsko podľa EK nezaviedlo režim stimulov, ktorý by podnecoval manažéra k znižovaniu nákladov a poplatkov spojených s poskytovaním infraštruktúry alebo úrovne prístupových poplatkov. Česká republika stanovením maximálnej výšky poplatkov za používanie železničnej infraštruktúry porušila právo únie. Francúzsku, Slovinsku a Luxembursku komisia vytýka, že porušili požiadavku na nezávislosť subjektu poskytujúceho služby železničnej dopravy.
V dôsledku liberalizácie odvetvia železničnej dopravy v EÚ už nemôžu niektoré tradičné funkcie zabezpečovať tradiční železniční prepravcovia v členských štátoch, ale má byť zverený nezávislým manažérom infraštruktúry. Tieto funkcie podľa európskeho súdu zahŕňajú okrem iného vydávanie licencií železničným spoločnostiam, ktoré im poskytujú prístup k železničnej sieti, prideľovanie kapacity infraštruktúry a určenie poplatkov, ktoré hradí dopravca za používanie siete.