Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. júna 2011

Partnerstvo by malo byť funkciou stratégie



Prečo by malo byť partnerstvo pre našu spoločnosť strategickým krokom? Túto otázku si položili aj účastníci konferencie Management LIVE 2011, ktorá sa konala 2. júna v hoteli Gate One v Bratislave.



Zdieľať
Odpoveďou na túto otázku bola prednáška Radoslava Šveca z Shell U.K.Limited. Ako povedal: „Ak ste niekomu partner, vydržíte v tomto vzťahu zaručene dlhšie, ako keby ste boli len v bežnom dodávateľsko-odberateľskom vzťahu.“ Strategické partnerstvá prinášajú aj ďalšie výhody ako napríklad: obe strany chcú, aby aj tá druhá prosperovala – snažia sa dvaja namiesto jedného, a takto vytvorenú hodnotu definuje vzťah 1 + 1 = 3. V strategickom partnerstve je potrebné dokonale spoznať ľudí a systém partnera na to, aby bolo možné tento vzťah naplniť a zároveň tak partneri získavajú výhodu oproti bežnému dodávateľsko-odberateľskému vzťahu, pretože výmena v partnerskom vzťahu by bola náročnejšia a komplikovanejšia.
 
To, že strategické partnerstvo vyžaduje splnenie niektorých základných podmienok ako výber partnera, vytvorenie zmluvného vzťahu, spoločný biznis planning, kontinuálne riadenie, nespočetné výhody strategických partnerstiev, a to nielen s veľkými partnermi, si Radoslav Švec na svojej pozícii Head of Convenience Retail pre vyše 560 čerpacích staníc, overil v praxi. A nezlyhal. O zlyhaniach CEO´s rozprávala Marcela Holická z Assessment Systems Slovakia, ktorá sa špecializuje na projekty zamerané na rozvoj a vzdelávanie zamestnancov. Podľa nej najčastejšia príčina zlyhania je disfunkčné správanie, ktoré si mnohí z nás ani neuvedomujú, pretože je skryté. Toto rizikové správanie spúšťajú určité situácie ako napríklad práca v strese, počas vysokej pracovnej záťaže, v období závažných zmien alebo keď si človek nedáva pozor. Odzneli definície prejavov rizikových spôsobov správania a tiež spôsoby ako toto rizikové správania odhaliť. Pani Holická upozornila aj na jeden dôležitý fakt: „Nakoľko je rizikové správanie prirodzené každému človeku, nie je možné ho úplne odstrániť, je však možné ho spoznať a pracovať s ním.“
 
Aj projektový manažment bol horúcou témou a venoval sa jej Alexander Schneider z pohľadu osobnej skúsenosti s agilným projektovým manažmentom v ACTIWARE v Nemecku. Podľa neho „Stratégia potrebuje novú paradigmu“, nový svet potrebuje nový manažment – agilný projektový manažment. Ten si vyžaduje jednoduché pravidlá, otvorený prístup k informáciám, tímovú spoluprácu. Miera kontroly tu nesmie presiahnuť úroveň, ktorá by umlčala samovznikajúci vývin štruktúr a samoreguláciu tímu, ktorá je pre agilný projektový manažment veľmi dôležitá. Podľa Petra Helexu zo Slovak Telekomu sú piliermi úspechu projektov: detailná definícia, získanie zanieteného a angažovaného človeka pre daný projekt a dostupnosť a manažment zdrojov.
 
Za spoluprácu ďakujeme generálnym partnerom: EMARK s.r.o., CNC, a.s., hlavným partnerom: Verlag Dashöfer, vydavateľstvo, s.r.o. a partnerovi konferencie Wellness Hotel Patince., Credit Solution s.r.o., ProCare a.s., AutoGrand, akciová spoločnosť

Zdroj: In Form Slovakia s.r.o. / www.informslovakia.sk

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Rozhodujúca je kvalita obsahu komunikácie (21. 4. 2011)
 Najlepšie reklamy vznikajú tam, kde o nich rozhoduje najmenej ľudí! (16. 3. 2011)
 Daily Web 2010: Ako sa nestratiť na webe a správne využívať sociálne siete (13. 11. 2010)
 Telco 2010: Výzvy na spoločný dialóg (7. 11. 2010)
 TELCO CONFERENCE 2010 (26. 10. 2010)
 Ako vplýva ľudský faktor na predaj (7. 10. 2010)
 Ľudské zdroje čakajú nové trendy a vízie (24. 9. 2010)
 HUMAN RESOURCES 2010 (10. 9. 2010)



nasledujúci článok >>
Bazény na Sninských rybníkoch čakajú na návštevníkov
<< predchádzajúci článok
Česká pošta zaplatí za chyby pri sčítaní ľudu milióny