|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. februára 2015
Parlament bude v marci rokovať o novele zákona o ochrane spotrebiteľa
Na snímke poslanec NR SR Juraj Droba, archívne foto
Zdieľať
Na snímke poslanec NR SR Juraj Droba, archívne foto Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 22. februára (TASR) - Zaviesť povinnosť pre predávajúceho, ktorý ponúka tovar či službu cez telefón, oznámiť, ako telefónne číslo potenciálneho zákazníka získal, je cieľom novely zákona o ochrane spotrebiteľa z dielne poslancov Miroslava Kadúca (OĽaNO) a Juraja Drobu (nezaradený). Právnou normou sa bude parlament zaoberať na marcovej schôdzi.Opoziční poslanci chcú takto zvýšiť úroveň ochrany spotrebiteľa a jeho informovanosti a predchádzať prípadom, keď sa pri komunikácii na diaľku nedodržiavajú pravidlá týkajúce sa ochrany súkromia a osobných údajov spotrebiteľa. Predávajúci tak má hneď na začiatku telefonátu povedať, ako telefónne číslo získal. Ak to neurobí, hroziť mu má pokuta do 10.000 eur.
Právna norma vychádza z platnej legislatívy EÚ, ktorá sa odvoláva na Európsky dohovor o ochrane ľudských práv a základných slobôd z dôvodu rešpektovania práva spotrebiteľa na súkromie. Legislatíva vyzýva členské štáty, aby zaviedli primerané opatrenia na účinnú ochranu tých spotrebiteľov, ktorí si neželajú byť kontaktovaní prostredníctvom určitých komunikačných prostriedkov.
Kadúc a Droba tiež presadzujú zákaz šíriť reklamu telefónom bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu. V súčasnosti je šírenie reklamy podmienené predchádzajúcim súhlasom len v prípadoch jej šírenia prostredníctvom automatického telefonického volacieho systému, telefaxu alebo elektronickej pošty. Užívateľ týchto zariadení musí dať súhlas, aby mu napr. na jeho e-mailovú adresu mohol byť doručený reklamný leták. "V mnohých prípadoch sa však reklama môže šíriť aj prostredníctvom telefónu, pričom telefónne čísla príjemcov reklamy sú získavané rôznym spôsobom. Práve z tohto dôvodu je účelné, aby na šírenie reklamy cez telefón platili rovnaké pravidlá ako na šírenie reklamy napr. prostredníctvom elektronickej pošty," dodávajú poslanci.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR