|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. novembra 2012
Park na Šafárikovom námestí nezničíme, tvrdí Rosová
Staré mesto diskutuje s verejnosťou: Mestská časť Staré Mesto bude o zámere vybudovania podzemných garáži vo štvrtok diskutovať aj s verejnosťou. Okrem toho mestská časť spustila aj anketu a Staromešťania zo 17 ulíc ...
Zdieľať
Staré mesto diskutuje s verejnosťou:
Mestská časť Staré Mesto bude o zámere vybudovania podzemných garáži vo štvrtok diskutovať aj s verejnosťou. Okrem toho mestská časť spustila aj anketu a Staromešťania zo 17 ulíc dostali do schránok dotazník.
V každom vchode tiež umiestnili schránku na zber vyplnených anketových lístkov. Ako sa píše v stanovisku Starého Mesta, obyvatelia boli tiež informovaní o možnostiach zmien na námestí listom.
V dotazníku sa mestská časť obyvateľov tiež pýta, čo si myslia o zámere stiahnuť autá z ulíc do podzemného záchytného parkoviska s prijateľnými cenami, na ktoré by mala samospráva po prvýkrát v histórii priamy dosah.
Vzniklo by tak riešenie, ktoré by odbremenilo centrum mesta od áut v uliciach. Podľa Halána je aj preto účelová a nesprávna interpretácia, že mestská časť sa chystá obetovať park čisto komerčnému zámeru.
BRATISLAVA 28. novembra (WEBNOVINY) – Zámer vybudovať podzemné garáže nezničí park na Šafárikovom námestí v Bratislave.
Staré Mesto plánuje na námestí rozšíriť zeleň aj na miesta, kde je v súčasnosti betón. Píše sa to v stanovisku Starého Mesta, ktoré agentúre SITA poslal staromestský hovorca Tomáš Halán.
Mestská časť tak reaguje na vyjadrenia aktivistov z Bratislava otvorene, ktorí tvrdia, že Šafárikovo námestie bude ďalším miestom, kde sa bude ničiť verejná zeleň.
Ďalší sporný objekt v meste
Plánované podzemné garáže na Šafárikovom námestí v Bratislave sa tak stávajú ďalším sporným projektom. Po Kollárovom námestí aktivisti z Bratislava otvorene upozorňujú, že zámer výstavby podzemných garáží na Šafárikovom námestí nerešpektuje územný plán hlavného mesta ani územný plán zóny.
Píše sa to v tlačovej správe, ktorú agentúre SITA poslal Matej Vagač z Bratislava otvorene. „Staré Mesto verejne vyhlasuje, že nejde likvidovať park na Šafárikovom námestí a nechystá sa tu stavať nič na úkor zelených plôch,“ reaguje Staré Mesto.
Staromestská starostka Tatiana Rosová rešpektuje právo na názor, ako však hovorí, „ Bratislava otvorene zavádza, čo sa týka nášho úmyslu, lebo tvrdia, že ideme likvidovať park na Šafárikovom námestí, čo má ďaleko od pravdy. Tam, kde park nie je, ho chceme vytvoriť.“
Staré Mesto tiež tvrdí, že nedotknutá zostane aleja stromov pri Alžbetínskej a Gajovej ulici. Obísť chcú tiež viaceré dreviny.
Aktivisti bojujú za zeleň
Podľa členov Bratislava otvorene „svojvoľné a účelové vysvetľovanie záväzných regulatívov je v rozpore so zákonom, na čo už upozornil prokurátor protestom. Takýto svojvoľný, účelový výklad územného plánu ohrozuje zeleň, stromy, parky a zelené verejné plochy v Bratislave. Zelené plochy už územný plán nijako nechráni. Už je to len otázka peňazí a politického vplyvu,“ hovorí Matej Vagač.
Park na Šafárikovom námestí má v územnom pláne kód 1110, čo znamená parky, sadovnícke a lesoparkové úpravy. Podľa aktivistov z Bratislava otvorene pri kóde 1110 je v územnom pláne osobitná pripomienka, že je „neprípustné stavať parkinggaráže nad terénom a tiež stavby a zariadenia nesúvisiace s touto funkciou – funkciou parku a zelene.“
Aktivisti tak tvrdia, že na takomto území nie je možné stavať ani podzemné garáže. Podľa Rosovej je situácia na Šafárikovom námestí technicky podobná ako situácia na Kollárovom námestí.
Na oboch námestiach je rovnaký kód územného plánu, ktorý podľa starostky hovorí o tom, že na tomto území nemôžu byť nadzemné garáže. Ako dodala, znenie hovorilo pred novelizáciou explicitne o tom, že tam nemôžu byť ani podzemné garáže.
„Zámerom obstarávateľa však bolo práve to, aby tam podzemné garáže mohli byť. Takýto výklad si osvojil obstarávateľ, ktorý je jediným právoplatným obstarávateľom,“ doplnila starostka Rosová.
„Magistrát to potvrdil aj pri Kollárovom námestí a námietky prokurátora nepovažuje za relevantné,“ dodala starostka.
Zvýšenie hluku či prašnosť okolia
Členovia Bratislava otvorene tvrdia, že garáž pre minimálne 300 áut prinesie zhoršenie životného prostredia aj kvality života občanov žijúcich v okolí.
„Pri takejto kapacite garáže sa počíta s denným nárastom o 1 200 vjazdov a výjazdov áut, ktoré sa budú preplietať jednosmernými uličkami pri kultúrnych pamiatkach ako Modrý kostolík alebo Gymnázium Grösslingová,“ tvrdia aktivisti.
Podľa Kataríny Šimončičovej budú musieť občania pre súkromnú investíciu znášať zvýšenie hluku, prašnosti, toxických splodín i zníženú bezpečnosť. Za absurdné Šimončičová považuje aj nahradiť park zeleňou na streche garáže.
„Treba sa pozrieť na námestie M. Benku alebo na Františkánsku záhradu, v akom stave je zeleň na strechách garáží a aké úbohé stromčeky a kríky tam rastú, respektíve pomaly vyschýnajú,“ dodala.
Mestská časť Staré Mesto bude o zámere vybudovania podzemných garáži vo štvrtok diskutovať aj s verejnosťou. Okrem toho mestská časť spustila aj anketu a Staromešťania zo 17 ulíc dostali do schránok dotazník.
V každom vchode tiež umiestnili schránku na zber vyplnených anketových lístkov. Ako sa píše v stanovisku Starého Mesta, obyvatelia boli tiež informovaní o možnostiach zmien na námestí listom.
V dotazníku sa mestská časť obyvateľov tiež pýta, čo si myslia o zámere stiahnuť autá z ulíc do podzemného záchytného parkoviska s prijateľnými cenami, na ktoré by mala samospráva po prvýkrát v histórii priamy dosah.
Vzniklo by tak riešenie, ktoré by odbremenilo centrum mesta od áut v uliciach. Podľa Halána je aj preto účelová a nesprávna interpretácia, že mestská časť sa chystá obetovať park čisto komerčnému zámeru.
BRATISLAVA 28. novembra (WEBNOVINY) – Zámer vybudovať podzemné garáže nezničí park na Šafárikovom námestí v Bratislave.
Staré Mesto plánuje na námestí rozšíriť zeleň aj na miesta, kde je v súčasnosti betón. Píše sa to v stanovisku Starého Mesta, ktoré agentúre SITA poslal staromestský hovorca Tomáš Halán.
Mestská časť tak reaguje na vyjadrenia aktivistov z Bratislava otvorene, ktorí tvrdia, že Šafárikovo námestie bude ďalším miestom, kde sa bude ničiť verejná zeleň.
Ďalší sporný objekt v meste
Plánované podzemné garáže na Šafárikovom námestí v Bratislave sa tak stávajú ďalším sporným projektom. Po Kollárovom námestí aktivisti z Bratislava otvorene upozorňujú, že zámer výstavby podzemných garáží na Šafárikovom námestí nerešpektuje územný plán hlavného mesta ani územný plán zóny.
Píše sa to v tlačovej správe, ktorú agentúre SITA poslal Matej Vagač z Bratislava otvorene. „Staré Mesto verejne vyhlasuje, že nejde likvidovať park na Šafárikovom námestí a nechystá sa tu stavať nič na úkor zelených plôch,“ reaguje Staré Mesto.
Staromestská starostka Tatiana Rosová rešpektuje právo na názor, ako však hovorí, „ Bratislava otvorene zavádza, čo sa týka nášho úmyslu, lebo tvrdia, že ideme likvidovať park na Šafárikovom námestí, čo má ďaleko od pravdy. Tam, kde park nie je, ho chceme vytvoriť.“
Staré Mesto tiež tvrdí, že nedotknutá zostane aleja stromov pri Alžbetínskej a Gajovej ulici. Obísť chcú tiež viaceré dreviny.
Aktivisti bojujú za zeleň
Podľa členov Bratislava otvorene „svojvoľné a účelové vysvetľovanie záväzných regulatívov je v rozpore so zákonom, na čo už upozornil prokurátor protestom. Takýto svojvoľný, účelový výklad územného plánu ohrozuje zeleň, stromy, parky a zelené verejné plochy v Bratislave. Zelené plochy už územný plán nijako nechráni. Už je to len otázka peňazí a politického vplyvu,“ hovorí Matej Vagač.
Park na Šafárikovom námestí má v územnom pláne kód 1110, čo znamená parky, sadovnícke a lesoparkové úpravy. Podľa aktivistov z Bratislava otvorene pri kóde 1110 je v územnom pláne osobitná pripomienka, že je „neprípustné stavať parkinggaráže nad terénom a tiež stavby a zariadenia nesúvisiace s touto funkciou – funkciou parku a zelene.“
Aktivisti tak tvrdia, že na takomto území nie je možné stavať ani podzemné garáže. Podľa Rosovej je situácia na Šafárikovom námestí technicky podobná ako situácia na Kollárovom námestí.
Na oboch námestiach je rovnaký kód územného plánu, ktorý podľa starostky hovorí o tom, že na tomto území nemôžu byť nadzemné garáže. Ako dodala, znenie hovorilo pred novelizáciou explicitne o tom, že tam nemôžu byť ani podzemné garáže.
„Zámerom obstarávateľa však bolo práve to, aby tam podzemné garáže mohli byť. Takýto výklad si osvojil obstarávateľ, ktorý je jediným právoplatným obstarávateľom,“ doplnila starostka Rosová.
„Magistrát to potvrdil aj pri Kollárovom námestí a námietky prokurátora nepovažuje za relevantné,“ dodala starostka.
Zvýšenie hluku či prašnosť okolia
Členovia Bratislava otvorene tvrdia, že garáž pre minimálne 300 áut prinesie zhoršenie životného prostredia aj kvality života občanov žijúcich v okolí.
„Pri takejto kapacite garáže sa počíta s denným nárastom o 1 200 vjazdov a výjazdov áut, ktoré sa budú preplietať jednosmernými uličkami pri kultúrnych pamiatkach ako Modrý kostolík alebo Gymnázium Grösslingová,“ tvrdia aktivisti.
Podľa Kataríny Šimončičovej budú musieť občania pre súkromnú investíciu znášať zvýšenie hluku, prašnosti, toxických splodín i zníženú bezpečnosť. Za absurdné Šimončičová považuje aj nahradiť park zeleňou na streche garáže.
„Treba sa pozrieť na námestie M. Benku alebo na Františkánsku záhradu, v akom stave je zeleň na strechách garáží a aké úbohé stromčeky a kríky tam rastú, respektíve pomaly vyschýnajú,“ dodala.