|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. januára 2019
Parížske múzeum Louvre navštívilo vlani rekordných 10,2 milióna ľudí
Múzeum Louvre v Paríži.
Zdieľať
Múzeum Louvre v Paríži. Foto: TASR/AP
Paríž 3. januára (TASR) - Parížske múzeum Louvre privítalo v roku 2018 rekordný počet návštevníkov - viac než desať miliónov. Informovala o tom vo štvrtok spravodajská stanica France 24 s odvolaním sa na manažment múzea."Po prvý raz v jeho histórii a domnievam sa, že po prvý raz v histórii múzejníctva vôbec, navštívilo v roku 2018 Louvre viac než desať miliónov ľudí," uviedol riaditeľ tejto kultúrnej inštitúcie Jean-Luc Martinez.
Do tohto najnavštevovanejšieho múzea na svete zamierilo vlani 10,2 milióna návštevníkov, čo je oproti roku 2017, keď Louvre navštívilo 8,1 milióna ľudí, nárast o 25 percent. Múzeum zároveň prekonalo vlastný rekord návštevnosti z roku 2012, keď si umelecké zbierky Louvru prišlo pozrieť 9,7 milióna ľudí.
V roku 2017 bol Louvre v štatistike návštevnosti pred Čínskym národným múzeom (NMC) v Pekingu (osem miliónov návštevníkov) a Metropolitným múzeom umenia (MET) v New Yorku (7,3 milióna návštevníkov).
Podľa Martineza stojí za rekordom Louvru "oživenie medzinárodného cestovného ruchu v Paríži" po tom, ako po teroristických útokoch z roku 2015 došlo k jeho poklesu o 30 percent. Čiastočne sa pod to podpísalo aj zväčšenie kapacity múzea v uplynulých dvoch rokoch.
Celkové náklady na tieto práce dosiahli takmer 60 miliónov eur, pričom väčšina financií pochádzala z dohody s pobočkou Louvre Abu Dhabi v Spojených arabských emirátoch (SAE), ktorá bola uvedená do prevádzky pred vyše rokom.
Parížsky Louvre tiež zaviedol predaj vstupeniek cez internet, čo znížilo čakací čas, prilákalo viac návštevníkov a zlepšilo pohyb návštevníkov po múzeu počas celej dĺžky dňa.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR