![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Tender v celkovej hodnote 400 miliónov eur získali tri domáce spoločnosti - Heuliez Bus, Bolloré a Alstom. RATP zakúpi rovnaký počet vozidiel od každého výrobcu, pričom daný tender označil za najväčší svojho druhu v Európe. Podnik očakáva prvú várku koncom budúceho roka, informuje agentúra AFP.
Parížske úrady chcú, aby malo hlavné mesto do roku 2025 výlučne "čisté" autobusy - na elektrický pohon alebo biopalivo. Paríž už disponuje jednou linkou, na ktorej premávajú iba elektrické autobusy; transformovať celú infraštruktúru pozostávajúcu z približne 4700 autobusov však bude náročná úloha.
RATP aktuálne prevádzkuje 950 autobusov s hybridným pohonom, 140 autobusov na biopalivo a 83 autobusov na elektrický pohon.
Využitie elektrických autobusov má celosvetovo vzrastajúci trend, pričom lídrom je v tomto smere Čína, ktorá danú technológiu zavádza v rámci boja proti znečisteniu ovzdušia svojich miest. Elektrické autobusy sú však čím ďalej, tým bežnejším javom aj v Európe, najmä v holandskom Amsterdame a Rotterdame.
Parížska socialistická starostka Anne Hidalgová spravila z riešenia smogovej problematiky prioritu svojho mandátu a plánuje zaviesť prísnejšie pravidlá zamerané na postupné stiahnutie dieselových automobilov z parížskych ulíc do roku 2024. Zvažuje tiež zavedenie bezplatnej hromadnej dopravy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR