|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júna 2011
Pápež v podväzkoch je v poriadku, tvrdí Rada pre reklamu
Reklama na kontroverznú výstavu talianskeho sochára Paola Schmidlina, ktorú začiatkom mája otvorili v River Gallery na Dvořákovom nábreží v Bratislave, neporušila Etický kódex reklamnej ...
Zdieľať
Foto: SITA/APBRATISLAVA 13. júna (WEBNOVINY) - Reklama na kontroverznú výstavu talianskeho sochára Paola Schmidlina, ktorú začiatkom mája otvorili v River Gallery na Dvořákovom nábreží v Bratislave, neporušila Etický kódex reklamnej praxe, ktorý platí na našom území. Na svojom zasadnutí o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.
Proti reklame, ktorá ukazuje obnažené telo britskej kráľovnej Alžbety II. či pápeža Benedikta XVI. v podväzkoch dostala Rada pre reklamu tri sťažnosti. "Sťažnosti troch fyzických osôb namierené proti citylightom zadávateľa River Gallery propagujúcim výstavu umelca Paola Schmidlina, vytýkajú zadávateľovi dehonestujúce a vulgárne vyobrazenie postáv, ktoré urážlivo zobrazujú pápeža Benedikta XVI. alebo anglickú kráľovnú. Podľa sťažovateľov tak bola zosmiešnená a znevážená dôstojnosť človeka," informovala agentúru SITA Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy pri posudzovaní tejto reklamy podľa Rajčákovej vychádzala najmä zo skutočnosti, že cieľom reklamy je komunikácia výstavy konkrétneho umelca, s menom ktorého sa spájajú konkrétne umelecké diela, okrem iného aj plastiky Porn Queen a Miss Kitty, ktoré boli súčasťou vizuálu reklamy.
"Samotný vizuál teda reflektoval len to, čo si návštevník galérie môže skutočne na výstave tohto umelca pozrieť. Navyše v rámci vizuálu nie sú zobrazené diela v úplnom prevedení, ani spôsobom, ktorý by porušoval všeobecné normy mravnosti alebo slušnosti," rozhodla komisia.
Proti výstave protestovala aj Konferencia biskupov Slovenska
"So všetkou silou protestujem proti tejto výstave a žiadam okamžité odstránenie rozvratných a pohoršujúcich exponátov," vyhlásil jej predseda Stanislav Zvolenský. Výstava podľa neho zásadným spôsobom znevažuje ľudskú dôstojnosť niektorých osobností súčasného sveta. Galéria River Park napokon sochu pápeža po viacerých protestoch stiahla z výkladu a verejnosti ju ukazovali len na požiadanie.
Problémom televízne spoty TIPOSu a Coca Coly
Na spot TIPOSu Pat a Mat sa sťažovala jedna fyzická osoba, ktorá považuje za nevhodné použiť rozprávkový motív v televíznom spote Pat a Mat, pretože hazard je povolený až od 18 rokov. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a spot je v rozpore so zákonom. Zadávateľ reklamy si ako ústredný motív komunikácie účasti na hazardnej hre zvolil animované postavičky známe ako Pat a Mat zo seriálu A je to!
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu však nesúhlasí s jeho tvrdením, že tento animovaný seriál nie je primárne určený malým deťom. Naopak, je toho názoru, že seriál je vysielaný najmä pre deti a tie vnímajú postavičky Pata a Mata ako symbol spájaný s rozprávkou, na ktorý prirodzene reagujú.
"Aj napriek tomu, že samotné hazardné hry sú povolené až od 18 rokov, využitie tohto symbolu môže upútať pozornosť detí na lotérie, ktoré sú vo svojej podstate samé o sebe rizikovým produktom, a preto je potrebné, aby zadávateľ zvážil ako tento produkt odkomunikuje," rozhodla komisia.
Rada zaznamenala aj sťažnosť namierenú proti spotu spoločnosti Coca-Cola Slovakia, vytvorenému pri príležitosti 125. výročia objavenia nápoja. "Sťažovateľ reklame vytýka, že útočí na zvyklosti malých detí a prezentuje produkt ako vhodný pre deti," uviedla Rajčáková. Komisia preto po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a spot je v rozpore s kódexom, ktorý kladie na reklamu požiadavku, aby bola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom.
Reklamné posolstvo v oblasti výživy a zdravia totiž môže u menej skúsených spotrebiteľov vyvolať nezdravé stravovacie návyky, a preto je potrebné, aby zadávateľ reklamy kládol zvýšený dôraz na rozsah propagovanej potraviny pre výživu a zdravie. "V reklame zaznie okrem iného aj výrok v znení: „Coca-Cola je to pravé ku každému jedlu“, ktorý v kontexte celkového deja reklamy vyznieva ako nabádanie k dennej konzumácii a spotrebe tohto nápoja všetkými vekovými skupinami, vrátane malých detí. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu preto uznala námietky sťažovateľa a vyhodnotila sťažnosť ako opodstatnenú," informovala Rajčáková.
Proti reklame, ktorá ukazuje obnažené telo britskej kráľovnej Alžbety II. či pápeža Benedikta XVI. v podväzkoch dostala Rada pre reklamu tri sťažnosti. "Sťažnosti troch fyzických osôb namierené proti citylightom zadávateľa River Gallery propagujúcim výstavu umelca Paola Schmidlina, vytýkajú zadávateľovi dehonestujúce a vulgárne vyobrazenie postáv, ktoré urážlivo zobrazujú pápeža Benedikta XVI. alebo anglickú kráľovnú. Podľa sťažovateľov tak bola zosmiešnená a znevážená dôstojnosť človeka," informovala agentúru SITA Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy pri posudzovaní tejto reklamy podľa Rajčákovej vychádzala najmä zo skutočnosti, že cieľom reklamy je komunikácia výstavy konkrétneho umelca, s menom ktorého sa spájajú konkrétne umelecké diela, okrem iného aj plastiky Porn Queen a Miss Kitty, ktoré boli súčasťou vizuálu reklamy.
"Samotný vizuál teda reflektoval len to, čo si návštevník galérie môže skutočne na výstave tohto umelca pozrieť. Navyše v rámci vizuálu nie sú zobrazené diela v úplnom prevedení, ani spôsobom, ktorý by porušoval všeobecné normy mravnosti alebo slušnosti," rozhodla komisia.
Proti výstave protestovala aj Konferencia biskupov Slovenska
"So všetkou silou protestujem proti tejto výstave a žiadam okamžité odstránenie rozvratných a pohoršujúcich exponátov," vyhlásil jej predseda Stanislav Zvolenský. Výstava podľa neho zásadným spôsobom znevažuje ľudskú dôstojnosť niektorých osobností súčasného sveta. Galéria River Park napokon sochu pápeža po viacerých protestoch stiahla z výkladu a verejnosti ju ukazovali len na požiadanie.
Problémom televízne spoty TIPOSu a Coca Coly
Na spot TIPOSu Pat a Mat sa sťažovala jedna fyzická osoba, ktorá považuje za nevhodné použiť rozprávkový motív v televíznom spote Pat a Mat, pretože hazard je povolený až od 18 rokov. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a spot je v rozpore so zákonom. Zadávateľ reklamy si ako ústredný motív komunikácie účasti na hazardnej hre zvolil animované postavičky známe ako Pat a Mat zo seriálu A je to!
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu však nesúhlasí s jeho tvrdením, že tento animovaný seriál nie je primárne určený malým deťom. Naopak, je toho názoru, že seriál je vysielaný najmä pre deti a tie vnímajú postavičky Pata a Mata ako symbol spájaný s rozprávkou, na ktorý prirodzene reagujú.
"Aj napriek tomu, že samotné hazardné hry sú povolené až od 18 rokov, využitie tohto symbolu môže upútať pozornosť detí na lotérie, ktoré sú vo svojej podstate samé o sebe rizikovým produktom, a preto je potrebné, aby zadávateľ zvážil ako tento produkt odkomunikuje," rozhodla komisia.
Rada zaznamenala aj sťažnosť namierenú proti spotu spoločnosti Coca-Cola Slovakia, vytvorenému pri príležitosti 125. výročia objavenia nápoja. "Sťažovateľ reklame vytýka, že útočí na zvyklosti malých detí a prezentuje produkt ako vhodný pre deti," uviedla Rajčáková. Komisia preto po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a spot je v rozpore s kódexom, ktorý kladie na reklamu požiadavku, aby bola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľom.
Reklamné posolstvo v oblasti výživy a zdravia totiž môže u menej skúsených spotrebiteľov vyvolať nezdravé stravovacie návyky, a preto je potrebné, aby zadávateľ reklamy kládol zvýšený dôraz na rozsah propagovanej potraviny pre výživu a zdravie. "V reklame zaznie okrem iného aj výrok v znení: „Coca-Cola je to pravé ku každému jedlu“, ktorý v kontexte celkového deja reklamy vyznieva ako nabádanie k dennej konzumácii a spotrebe tohto nápoja všetkými vekovými skupinami, vrátane malých detí. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu preto uznala námietky sťažovateľa a vyhodnotila sťažnosť ako opodstatnenú," informovala Rajčáková.