|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. októbra 2008
Panasonic vyrobil 300 miliónov televízorov a dosiahol tak svetový rekord
Spoločnosť Panasonic oznámila, že jej výrobný závod opustil 300miliontý televízor. Stalo sa tak 56 rokov potom, čo firma začala televízory vyrábať. Panasonic sa stal vôbec prvým výrobcom na svete, ktorý prekonal toto rekordné číslo.
Zdieľať
Významný počet 300 miliónov vyrobených televízorov dosiahol Panasonic v roku 2008, ktorý je pre firmu zároveň historickým míľnikom. 1. októbra 2008 zmenila spoločnosť svoj názov na Panasonic Corporation a všetky doterajšie značky používané na svete boli zjednotené pod jedinú značku Panasonic.
Cesta k míľniku 300 miliónov
Spoločnosť Panasonic začala vyrábať čiernobiele televízory v novembri 1952, teda rok predtým, než bolo v Japonsku spustené celoplošné televízne vysielanie. V roku 1960 sa Panasonic stal prvým japonským výrobcom farebných televízorov.
Odvtedy uviedla spoločnosť na trh rad veľmi populárnych televízorov, napríklad rad čiernobielych modelov Saga (1965), ktoré vychádzali z konceptu „televízora ako nábytku“. Nasledovali farebné televízory Quintrix (1974), ktoré si získali obrovskú popularitu vďaka vysokej kvalite. Boli vybavené úsporným obvodom a výrazne napomohli rozšíreniu farebných televízorov do domácností.
V roku 1985 Panasonic predstavil rad „α2000X“, ktorý bol vybavený najmodernejšími vtedy dostupnými technológiami a uviedol ho na trh pri príležitosti oslavy 100 miliónov vyrobených televízorov. Obrovský úspech mal modelový rad GAOO z roku 1990, z ktorého sa predali celé 4 milióny kusov. V roku 1998 potom Panasonic uviedol model T (tau), ktorý bol vôbec prvým digitálnym televízorom s plochou obrazovkou.
V roku 2003 uzrel svetlo sveta prvý model plochého plazmového televízora VIERA, ktorý sa na trhu objavil súčasne so zavedením celoplošného pozemného digitálneho vysielania a znamenal nástup úplne novej éry televízorov. Od tohto roku je rad VIERA hlavným modelovým radom a jeho predajnosť stúpa s rozširovaním digitálneho vysielania po celom svete. Dňa 7. októbra 2008 bol slávnostne uvedený najnovší model TH-50PZR900 s možnosťou pripojenia na internet a priamym prístupom na Youtube (na japonskom trhu sa predáva od 10. októbra), ktorý zároveň oslavuje dosiahnutie míľnika 300 miliónov vyrobených televízorov.
Na ceste k číslu 400 miliónov
Televízor býval hlavným zdrojom zábavy pre celú rodinu. Aby mohol aj naďalej fungovať ako „digitálny krb“, pri ktorom sa zíde celá rodina aj s priateľmi, je potrebné neustále inovovať a zdokonaľovať súčasné technológie. Práve to robí spoločnosť Panasonic, ktorá vo svojich modeloch používa stále väčšie, modernejšie, jasnejšie a tenšie panely s extrémne rýchlou odozvou.
Panasonic zároveň pracuje na zdokonaľovaní bezdrôtových technológií a ďalšom zvyšovaní užívateľského komfortu. Spoločnosť sa usiluje o vyvinutie vysoko efektívnych technológií, ktoré sa budú vyznačovať nielen špičkovým výkonom, ale budú šetrné aj k životnému prostrediu.
Ďalším cieľom v rozvoji výroby je dosiahnutie míľnika 400 miliónov vyrobených televízorov pri súbežnom rozvoji televíznej kultúry po celom svete tak, aby z nej mohli profitovať všetci.
Ďalšie informácie
Vývoj televízneho priemyslu
Technologická evolúcia
Základné technológie, ktoré umožnili spoločnosti Panasonic dosiahnuť celkový počet 300 miliónov kusov vyrobených televízorov, prešli v priebehu posledných desaťročí značným vývojom. Menili sa aj základné komponenty: od výbojok cez tranzistory po obvody IC a LSI. Vďaka integrovaným obvodom bolo možné vyvinúť jednočipové LSI, ktoré sa stali základným komponentom v digitálnych prijímačoch a dekodéroch. Ďalší vývoj tejto technológie viedol k vytvoreniu originálnej technológie PEAKS a platformy UniPhier (u nás známej v televízoroch VIERA ako V-Real a V-Real Pro), ktoré podnietili vznik jedinečnej funkcie VIERA Link. Vývoj LSI nielen zlepšil základný výkon televízorov, ale ponúkol zákazníkom po celom svete bohatší a pohodlnejší životný štýl. Panasonic si k tomu ako jeden z mála výrobcov TV navrhuje a vyrába vlastné čipy a riadiace jednotky. Vďaka tomu dosahujú televízory Panasonic dokonalý obraz pri všetkých podmienkach.
Veľkými zmenami prešla aj obrazovka, ktorá je vlastne tvárou televízorov. Pôvodné CRT (katódové) obrazovky boli nahradené veľkými plochými panelmi či už postavenými na technológii tekutých kryštálov (LCD) alebo plazmy.
Rozvoj technológie plochých panelov prebieha súbežne s rýchlym rozširovaním digitálneho vysielania, či už satelitného alebo pozemného, ktoré bolo v Japonsku spustené v roku 2000. Aj vďaka tejto zmene plazmové a LCD panely rýchlo nahradili pôvodné analógové katódové televízory. V roku 2008 predstavovali LCD a plazmové televízory plnú polovicu všetkých predaných televízorov.
Spoločnosť Panasonic začala vyrábať 42palcové plazmové modely v roku 1997; v roku 2000 sa potom začala výroba 22palcového LCD televízora, pričom o tri roky neskôr nasledoval model s uhlopriečkou 32 palcov. V roku 2005 spoločnosť predstavila 65palcový HD model a o rok neskôr, v roku 2006, odštartoval Panasonic masovú produkciu vôbec najväčšieho plazmového panela na svete, televízora s plným vysokým rozlíšením s uhlopriečkou 103 palcov (2,6 m). Aj to je dostatočným dôkazom neustálej snahy spoločnosti Panasonic reagovať na požiadavky zákazníkov, ktorí volajú po stále väčších obrazovkách.
Tohto roku spoločnosť Panasonic vyvinula revolučnú technológiu NeoPDP pre plazmové panely. Jedná sa o supertenké (1 palec) plazmové televízory novej generácie a už dnes je jasné, že budú veľkou konkurenciou OLED panelov. Majú totiž extrémne vysoký jas, kontrastný pomer 1 000 000 : 1 a dlhú životnosť (až 100 000 hodín - tj. pri sledovaní 8 hodín denne až 30 rokov). Naviac sú až o polovicu úspornejšie a majú supertenkú obrazovku. Právom sa dá domnievať, že táto technológia bude hrať v ďalšom rozvoji TV technológií dôležitú rolu.
Globálny vývoj
Panasonic taktiež propaguje globalizáciu výroby televízorov. Prvé modely začala vyvážať do Thajska už v roku 1956.
V roku 1963 bola založená pobočka na Taiwane (Panasonic Taiwan), ktorá odštartovala expanziu výrobných aktivít spoločnosti Panasonic do celého sveta.
V súčasnej dobe sa Panasonic sústredí na integrovanú stratégiu prevádzky, od výroby plochých panelov až po finálnu montáž televízorov, pričom cieľom je neustále zvyšovať konkurencieschopnosť v globálnom prostredí. Spoločnosť Panasonic teraz vyrába všetky súčiastky pre svoje televízory a panely v Japonsku a ich finálne zostavenie je následne vykonávané na vybraných miestach po celom svete tak, aby montáž prebiehala čo najbližšie spotrebiteľskému trhu. Tento systém umožňuje veľmi rýchlo reagovať na potreby spotrebiteľov, na vývoj trhu a rovnako umožňuje veľmi efektívne riadenie nákladov.
Vďaka flexibilnému systému výroby a promptnej reakcii na vývoj trhu je spoločnosť Panasonic schopná uspokojovať rozmanité požiadavky zákazníkov po celom svete.
História výroby televízorov
· Prvopočiatky. V roku 1925 prebehol vo Veľkej Británii prvý úspešný pokus o prenos televízneho signálu. Spoločnosť Panasonic sa výskumu a vývoju televízorov začala venovať v roku 1935, kedy bolo v Nemecku spustené vôbec prvé televízne vysielanie na svete. Japonsko spustilo celoplošné vysielanie až v roku 1953, no napriek tomu už rok predtým začala spoločnosť Panasonic vyrábať čiernobiele modely.
· Rozšírenie televízie. V roku 1958 spoločnosť Panasonic založila továreň v Ibaraki neďaleko Osaky. V tej dobe bola najmodernejšou továrňou na výrobu televízorov. Nasledujuci rok bola naživo odvysielaná svadba japonského cisára a cisárovnej, čo odštartovalo televízny boom. Televízia sa stala národným fenoménom. Keď potom v roku 1960 odštartovalo farebné vysielanie, začala spoločnosť Panasonic vyrábať farebné televízory so značným náskokom pred konkurenciou. Farebné televízory získali neobyčajnú popularitu v roku 1970, kedy Ósaka hostila svetovú výstavu. V roku 1973 sa už v Japonsku používalo viac farebných televízorov než čiernobielych.
· Od National k Panasonicu. V roku 1988 došlo ku zjednoteniu značky pre domáci trh: pod menom Panasonic. V tejto dobe odštartoval v Japonsku ekonomický boom a výrazne stúpol záujem po väčších, luxusnejších a lepšie vybavených televízoroch, čo znamenalo novú fázu vo vývoji televíznej výroby, vtedy už považovanej za „vyspelú“. V roku 1990 bol na trh uvedený rad GAOO, ktorý sa vyznačoval najmodernejšími technológiami. Spoločnosť predstavila prvý televízor s rozlíšením HD a v roku 1991 sa začalo testovať HD vysielanie. Pomer strán televízorov sa zmenil z 4:3 na 16:9.
· K novému veku TV zábavy. S príchodom 21. storočia sa výrazne rozšírilo digitálne vysielanie, čo sa nieslo v znamení prechodu od analógových prijímačov k digitálnym. To tiež urýchlilo prechod k veľkým, plochým televízorom. Začala nová fáza vo vývoji televízorov. Okrem schopnosti prijímať digitálny televízny signál sa teraz televízory môžu pochváliť aj ďalšími funkciami, ako je napríklad možnosť prepojenia s rôznymi počítačovými zariadeniami a ďalšími výrobkami. Televízia dnes slúži ako informačné centrum domácnosti a ako taká musí ponúkať viac a viac funkcií.
Spoločnosť Panasonic bude pokračovať vo vývoji nových technológií pre televízory novej generácie a aj naďalej bude usilovať o to, aby svojim zákazníkom ponúkla riešenia, ktoré obohatia ich aj celú spoločnosť.
Súvisiace články:
Menšia, ľahšia a výkonnejšia zrkadlovka Panasonic LUMIX G1 bez zrkadla – konečne (25. 9. 2008)
Nové objektívy pre revolučný prístroj štandardu Micro 4-3 (25. 9. 2008)
Nové modely HD kamier Panasonic HDC-SD100 a HDC-HS100 pre náročných užívateľov. (31. 7. 2008)
Panasonic predstavil štyri nové fotoaparáty Lumix 1.časť (22. 7. 2008)
High-End LUMIX DMC-LX3 s najvyššou obrazovou kvalitou v histórii kompaktov Panasonic. (22. 7. 2008)
Dokonale vyvážený pomer krásy a profesionality (22. 7. 2008)
Lumix DMC-FX 500 a HDC-SD9 získavajú prestížne ocenenia TIPA 2008 (2. 5. 2008)
Poslúchne vás na dotyk (20. 3. 2008)
Panasonic vyrobil 300 miliónov televízorov a dosiahol tak svetový rekord - diskusné fórum čitateľov