Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. mája 2015

Panasonic považuje nové batérie Tesly za obyčajný marketingový ťah



Elon Musk, šéf Tesly.



Zdieľať
Elon Musk, šéf Tesly. Foto: TASR/AP Photo
Berlín 17. mája (TASR) - Technológia batérií sa postarala o nový spor. Japonský elektronický koncern Panasonic sa pustil do amerického výrobcu elektromobilov Tesla, ktorý začiatkom mája predstavil nové revolučné batérie pre domácnosti a firmy. Panasonic to označuje len za obyčajný marketingový ťah. S odvolaním sa na portál Automobilwoche o tom informovala agentúra DPA.


Podľa hovorkyne Panasonicu technológia, ktorú predstavil šéf Tesly Elon Musk, rozhodne nie je novinkou. "Už tri roky vyrábame takéto batérie a v Japonsku majú veľký úspech." Koncern chce s touto technológiou už čoskoro vstúpiť na ďalšie trhy, okrem iného aj do Európy.

Musk prezentoval batérie, vhodné pre domácnosti a firmy, ako revolúciu v zásobovaní energiou. Akumulátory sú totiž schopné uchovávať energiu zo slnka či vetra pre neskoršie použitie. Tesla chce pri pripájaní batérií k rozvodnej sieti pomôcť hamburskej spoločnosti Lichtblick.

Tesla v súčasnosti buduje v Nevade novú továreň na výrobu batérií v hodnote 5 miliárd USD (4,41 miliardy eur), ktorá má do roka 2020 vyrábať 500.000 batérií ročne.

Hoci je 43-ročný Musk známy svojimi ambicióznymi plánmi, Tesla v 1. kvartáli opäť zaznamenala vysoké straty. Strata sa v prvých troch mesiacoch medziročne zvýšila zo 49,8 milióna na 154,2 milióna USD. Tržby vzrástli takmer o 52 % na 893,3 milióna USD.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Do bezbariérových priechodov dala Považská Bystrica takmer 5000 eur
<< predchádzajúci článok
SKCH poslala na Ukrajinu ďalšiu pomoc vo forme drogérie či oblečenia