|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. júna 2010
Padol termín finančného uzavretia 1. balíka PPP
Tagy: PPP projekty
V stredu uplynul ďalší termín finančného uzatvorenia prvého balíka PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Očakávané ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 30. júna (WEBNNOVINY) - V stredu uplynul ďalší termín finančného uzatvorenia prvého balíka PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Očakávané rozhodnutie Bruselu o účasti Európskej investičnej banky (EIB) na financovaní diaľničného projektu naďalej komplikujú výhrady ochranárov proti vedeniu úseku diaľnice Turany - Hubová cez chránené územie.
Dosluhujúci minister dopravy Ľubomír Vážny po rokovaní vlády pred týždňom pochyboval o dodržaní posledného predbežného termínu na uzavretie PPP projektu v rámci prvého balíka. "Neviem to posúdiť, ale komunikujeme s Európskou komisiou. Poslali sme im výsledky posledných rokovaní s mimovládnymi organizáciami," povedal Vážny 23. júna. Podľa ministra dopravy rozhodnutie o prvom balíku PPP je už "parketa Európskej komisie", či je reálne dosiahnuť konsenzus s mimovládnymi organizáciami.
"Vyťahujú stále nové argumenty. Platí to, čo som vždy hovoril, a to sme si aj potvrdili, že podľa slovenských zákonov aj podľa európskej smernice o biotopoch sme spravili všetky potrebné opatrenia, ktoré sme mali mať splnené," uviedol ďalej Vážny. Podľa neho rokovania s ochranármi nedospejú k rozumnému záveru, pretože smernica o biotopoch hovorí o tom, že ak sa trasa nedá riešiť inak, tak treba prijať určité kompenzačné opatrenia, čo sa stalo. "Stanoviská mimovládnych organizácií o nerealizovateľnosti, nekompenzovateľnosti týchto opatrení nevedú k rozumnému záveru, preto je potrebné, aby rozhodla Európska komisia. Čo je aj jej funkcia v tomto prípade," dodal Vážny.
Prípadné zrušenie PPP projektov, o ktorom pred voľbami hovorila opozícia, by podľa Vážneho nebolo dobré rozhodnutie. "Samozrejme, že sa dajú zrušiť. Pokiaľ nie je finančné uzatvorenie, tak bez následkov pre štát," dodal na adresu možného zrušenia PPP projektov Vážny. Štát by v prípade odstúpenia od PPP projektov však musel investorom zaplatiť už vykonané prípravné práce.
Budúca stredopravá vládna koalícia plánuje prehodnotiť ďalšiu realizáciu PPP projektov. Chce pritom zohľadniť skúseností a výsledky z už realizovaných projektov s cieľom zefektívniť ďalšiu výstavbu dopravnej infraštruktúry. Pri výstavbe diaľnic majú byť využité aj zdroje v druhom dôchodkovom pilieri. Súčasná opozícia kritizovala kvôli predraženiu najmä prvý balík PPP. Uzavretý nie je ani tretí balík PPP na D1 v okolí Žiliny, realizuje sa len druhý balík na výstavbu a prevádzku úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a severného obchvatu Banskej Bystrice.
SITA
Dosluhujúci minister dopravy Ľubomír Vážny po rokovaní vlády pred týždňom pochyboval o dodržaní posledného predbežného termínu na uzavretie PPP projektu v rámci prvého balíka. "Neviem to posúdiť, ale komunikujeme s Európskou komisiou. Poslali sme im výsledky posledných rokovaní s mimovládnymi organizáciami," povedal Vážny 23. júna. Podľa ministra dopravy rozhodnutie o prvom balíku PPP je už "parketa Európskej komisie", či je reálne dosiahnuť konsenzus s mimovládnymi organizáciami.
"Vyťahujú stále nové argumenty. Platí to, čo som vždy hovoril, a to sme si aj potvrdili, že podľa slovenských zákonov aj podľa európskej smernice o biotopoch sme spravili všetky potrebné opatrenia, ktoré sme mali mať splnené," uviedol ďalej Vážny. Podľa neho rokovania s ochranármi nedospejú k rozumnému záveru, pretože smernica o biotopoch hovorí o tom, že ak sa trasa nedá riešiť inak, tak treba prijať určité kompenzačné opatrenia, čo sa stalo. "Stanoviská mimovládnych organizácií o nerealizovateľnosti, nekompenzovateľnosti týchto opatrení nevedú k rozumnému záveru, preto je potrebné, aby rozhodla Európska komisia. Čo je aj jej funkcia v tomto prípade," dodal Vážny.
Prípadné zrušenie PPP projektov, o ktorom pred voľbami hovorila opozícia, by podľa Vážneho nebolo dobré rozhodnutie. "Samozrejme, že sa dajú zrušiť. Pokiaľ nie je finančné uzatvorenie, tak bez následkov pre štát," dodal na adresu možného zrušenia PPP projektov Vážny. Štát by v prípade odstúpenia od PPP projektov však musel investorom zaplatiť už vykonané prípravné práce.
Budúca stredopravá vládna koalícia plánuje prehodnotiť ďalšiu realizáciu PPP projektov. Chce pritom zohľadniť skúseností a výsledky z už realizovaných projektov s cieľom zefektívniť ďalšiu výstavbu dopravnej infraštruktúry. Pri výstavbe diaľnic majú byť využité aj zdroje v druhom dôchodkovom pilieri. Súčasná opozícia kritizovala kvôli predraženiu najmä prvý balík PPP. Uzavretý nie je ani tretí balík PPP na D1 v okolí Žiliny, realizuje sa len druhý balík na výstavbu a prevádzku úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a severného obchvatu Banskej Bystrice.
SITA
Tagy: PPP projekty