|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 14.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Irma
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. apríla 2009
Pado chce zjednodušiť vývoz havarovaných vrakov áut
Lacnejší a jednoduchší vývoz havarovaných vrakov áut do zahraničia navrhuje novelou Zákona o cestnej premávke poslanec NR SR Martin Pado. Podľa návrhu, ktorým sa bude na najbližšej schôdzi ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. apríla (WEBNOVINY) - Lacnejší a jednoduchší vývoz havarovaných vrakov áut do zahraničia navrhuje novelou Zákona o cestnej premávke poslanec NR SR Martin Pado. Podľa návrhu, ktorým sa bude na najbližšej schôdzi zaoberať parlament, by odpadli niektoré povinnosti pre vlastníkov nepojazdných havarovaných áut, ktorí si na vrak našli kupca v zahraničí.
Podľa nového zákona o cestnej premávke, ktorý platí od 1. februára, musí majiteľ takého vraku pred vývozom dať urobiť kontrolu originality a požiadať kupujúceho, aby sa dostavil k odhláseniu a prihláseniu auta na Dopravný inšpektorát v mieste evidencie vozidla. Nepojazdné havarované auto musí na stanicu kontroly dopraviť odťahovou službou, za čo zaplatí prvý poplatok a samotná kontrola originality stojí ďalších 100 až 130 €.
Poslanec Pado navrhuje, aby majiteľ pri odhlasovaní vraku havarovaného auta z evidencie nemusel predkladať odborný posudok o kontrole originality, ale výpis z policajnej evidencie dopravných nehôd a výpis z registra Kancelárie poisťovateľov. Tieto doklady potvrdzujú, že ide o auto, ktoré sa stalo nepojazdným po nehode. Kupujúci by nemusel byť pri zmene evidencie osobne prítomný, postačilo by jeho splnomocnenie.
Martin Pado predpokladá, že zjednodušenie odhlasovania nepojazdných havarovaných vozidiel môže mať za následok aj urýchlenie znižovania počtu značne poškodených vozidiel na Slovensku, možnosť lepšieho peňažného zhodnotenia takýchto áut a tým aj vytvorenie väčších zdrojov na obmenu automobilového parku.
SITA
Podľa nového zákona o cestnej premávke, ktorý platí od 1. februára, musí majiteľ takého vraku pred vývozom dať urobiť kontrolu originality a požiadať kupujúceho, aby sa dostavil k odhláseniu a prihláseniu auta na Dopravný inšpektorát v mieste evidencie vozidla. Nepojazdné havarované auto musí na stanicu kontroly dopraviť odťahovou službou, za čo zaplatí prvý poplatok a samotná kontrola originality stojí ďalších 100 až 130 €.
Poslanec Pado navrhuje, aby majiteľ pri odhlasovaní vraku havarovaného auta z evidencie nemusel predkladať odborný posudok o kontrole originality, ale výpis z policajnej evidencie dopravných nehôd a výpis z registra Kancelárie poisťovateľov. Tieto doklady potvrdzujú, že ide o auto, ktoré sa stalo nepojazdným po nehode. Kupujúci by nemusel byť pri zmene evidencie osobne prítomný, postačilo by jeho splnomocnenie.
Martin Pado predpokladá, že zjednodušenie odhlasovania nepojazdných havarovaných vozidiel môže mať za následok aj urýchlenie znižovania počtu značne poškodených vozidiel na Slovensku, možnosť lepšieho peňažného zhodnotenia takýchto áut a tým aj vytvorenie väčších zdrojov na obmenu automobilového parku.
SITA