|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. augusta 2010
Padlo územné rozhodnutie pre Predstaničné námestie
Finančné náklady na celkovú prestavbu je podľa Balla potrebné opätovne preveriť odborným auditom, vzhľadom na dlhé obdobie územného konania a súčasnú ekonomickú situáciu. Foto: skyscrapercity.com BRATISLAVA 13. augusta ...
Zdieľať
Finančné náklady na celkovú prestavbu je podľa Balla potrebné opätovne preveriť odborným auditom, vzhľadom na dlhé obdobie územného konania a súčasnú ekonomickú situáciu.
Foto: skyscrapercity.com
BRATISLAVA 13. augusta (WEBNOVINY) - Krajský stavebný úrad v Bratislave potvrdil rozhodnutie staromestského stavebného úradu o umiestnení stavby Predstaničného námestia hlavnej stanice. Pre agentúru SITA to uviedol konateľ spoločnosti IPR Slovakia s.r.o. Igor Ballo. Územné rozhodnutie zo 6. augusta však ešte nenadobudlo právnu účinnosť. Z procesného dôvodu musí byť 15 dní vyvesené formou verejnej vyhlášky. Následne môže stavebný úrad potvrdiť právoplatnosť a účinnosť územného rozhodnutia. Podľa hovorkyne Starého Mesta Aleny Kopřivovej môže investor priniesť žiadosť o začatie stavebného konania na staromestský stavebný úrad až dá krajský stavebný úrad na rozhodnutie pečiatku o správoplatnení svojho rozhodnutia. Investor plánuje začať prvú fázu prestavby v roku 2011. "Celková dĺžka výstavby vyplynie z Projektu organizácie výstavby a po dohode so zhotoviteľom stavby. Náš predpoklad je do troch rokov," uviedol Ballo.
Finančné náklady na celkovú prestavbu je podľa Balla potrebné opätovne preveriť odborným auditom, vzhľadom na dlhé obdobie územného konania a súčasnú ekonomickú situáciu. Výška vložených finančných prostriedkov do projektu podľa neho podlieha odbornému auditu a preto ju v súčasnosti nevie uviesť. "V našich predpokladaných plánoch na výstavbu sa minimálne zmenilo časové a finančné hľadisko, a to z dôvodu územného konania, ako aj ekonomickej situácie na dnešnom trhu, ktorému sa budeme musieť prispôsobiť," uviedol Ballo. Stanovisko k tejto situácii bude presnejšie vedieť až po vykonaní odborných auditov.
Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou.
Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.
SITA
BRATISLAVA 13. augusta (WEBNOVINY) - Krajský stavebný úrad v Bratislave potvrdil rozhodnutie staromestského stavebného úradu o umiestnení stavby Predstaničného námestia hlavnej stanice. Pre agentúru SITA to uviedol konateľ spoločnosti IPR Slovakia s.r.o. Igor Ballo. Územné rozhodnutie zo 6. augusta však ešte nenadobudlo právnu účinnosť. Z procesného dôvodu musí byť 15 dní vyvesené formou verejnej vyhlášky. Následne môže stavebný úrad potvrdiť právoplatnosť a účinnosť územného rozhodnutia. Podľa hovorkyne Starého Mesta Aleny Kopřivovej môže investor priniesť žiadosť o začatie stavebného konania na staromestský stavebný úrad až dá krajský stavebný úrad na rozhodnutie pečiatku o správoplatnení svojho rozhodnutia. Investor plánuje začať prvú fázu prestavby v roku 2011. "Celková dĺžka výstavby vyplynie z Projektu organizácie výstavby a po dohode so zhotoviteľom stavby. Náš predpoklad je do troch rokov," uviedol Ballo.
Finančné náklady na celkovú prestavbu je podľa Balla potrebné opätovne preveriť odborným auditom, vzhľadom na dlhé obdobie územného konania a súčasnú ekonomickú situáciu. Výška vložených finančných prostriedkov do projektu podľa neho podlieha odbornému auditu a preto ju v súčasnosti nevie uviesť. "V našich predpokladaných plánoch na výstavbu sa minimálne zmenilo časové a finančné hľadisko, a to z dôvodu územného konania, ako aj ekonomickej situácie na dnešnom trhu, ktorému sa budeme musieť prispôsobiť," uviedol Ballo. Stanovisko k tejto situácii bude presnejšie vedieť až po vykonaní odborných auditov.
Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou.
Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.
SITA