13. marca 2009

Viac ako 80 z nich sa týkalo nespokojnosti pacientov, alebo ich rodinných príslušníkov s postupom pri liečbe. Priamu súvislosť so správnym poskytovaním zdravotnej starostlivosti malo pritom 66 podnetov. Ako ďalej v piatok informoval predseda úradu Richard Demovič, z nich bolo približne 26 % opodstatnených. V drvivej väčšine išlo o nesprávne poskytnutú zdravotnú starostlivosť. V desiatich prípadoch už úrad uložil aj sankciu.
Aj v súvislosti s pochybeniami lekárov ÚDZS odporúča, aby sa poskytovatelia z každého prípadného problému poučili a informovali o ňom aj kolegov. "Našim cieľom je zabrániť akýmkoľvek pochybeniam," uviedol ďalej Demovič. Zároveň poskytovateľov vyzval, aby si viedli evidenciu pochybení a sami ich aj hlásili úradu. Samozrejmosťou by malo byť aj prijímanie vlastných nápravných opatrení. Na výraznejšiu aktivitu v rámci starostlivosti o vlastné zdravie však úrad vyzval aj pacientov. Podceňovať by podľa Demoviča nemali najmä preventívne prehliadky.
SITA