|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. marca 2015
P.ZAVADIL: Slováci sú lojálnejší k tradičným značkám ako Česi
Slovenský trh je lojálnejší k tradičným značkám z čias socializmu ako český. Povedal pre TASR Pavel Zavadil, spolumajiteľ spoločnosti Herbadent, vyrábajúcej rovnomenný produkt, ...
Zdieľať
Foto: dentamedka.cz
Bratislava 20. marca (TASR) - Slovenský trh je lojálnejší k tradičným značkám z čias socializmu ako český. Povedal pre TASR Pavel Zavadil, spolumajiteľ spoločnosti Herbadent, vyrábajúcej rovnomenný produkt, ktorý bol v čase socializmu jediný prípravok zameraný na starostlivosť o ďasná a proti aftám. "Slovensko je pre nás najbližšou zo všetkých exportných krajín. Hoci sme nemali dlhé roky kapacitu a financie na export, zmenila to slovenská lojalita. V súčasnosti už tretina našich tržieb z dentálnych produktov pochádza z tohto trhu," zdôraznil Zavadil.História Herbadentu siaha až do roku 1897, keď bola založená v Prahe bratmi Svatkovcami pod názvom První kvasírny a sklepy maltonových vín. V rôznych podobách prežila dva prelomy storočí. Koncom 60. rokov minulého storočia získal jej roztok prvé osvedčenie kvality liečiva. Po roku 1989, rozdelení Československa a nástupe zahraničných značiek, upadol do zabudnutia.
V roku 2003 napokon značku kúpil Zavadil so spoločníkom Petrom Konířom. "Hneď pri prvej návšteve sme boli unesení historickou hodnotou firmy s pôvodnými receptúrami vrátane stoviek dubových sudov. To v nás vyvolalo pocit zodpovednosti pokračovať v tradícii. Firmu sme tak zahrnuli pod naše obchodné aktivity," dodal Zavadil, s tým, že pri výrobe dodržiavajú pôvodnú receptúru extraktu zo siedmich liečivých rastlín, kde neustále preverujú ich kvalitu od nákupu až po expedíciu. "Značku sa nám podarilo oživiť predovšetkým pri strednej a staršej populácii, ktorá ju ešte poznala zo svojich kúpeľní. U mladších je to zložitejšie, pretože do veku 40 rokov si ľudia málokedy uvedomujú hodnotu svojho zdravia," upozornil Zavadil.
Podľa neho oživenie značiek z čias socializmu má v Česku aj na Slovensku potenciál úspechu. "Chceme z Herbadentu vybudovať značku, ktorú bude poznať každý Slovák a Čech a bude porovnateľná s nadnárodnými hráčmi. Tak, ako to dokázala za pár rokov Kofola," uzavrel Zavadil.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR