|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 4.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Karol
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. decembra 2016
P. Pellegrini podporil v Bruseli tému autonómne jazdiacich automobilov
Na snímke podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini.
Zdieľať
Na snímke podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini. Foto: TASR/Jakub Kotian
Brusel 2. decembra (TASR) - Téme autonómne jazdiacich automobilov sa vo štvrtok večer (1.12.) v Bruseli venovali eurokomisár pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Günther Oettinger a podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini, ktorý predstavil ochotu Slovenska zúčastniť sa v tejto oblasti pilotných testovacích projektov.Európska komisia vníma trendy, podľa ktorých sa autonómne jazdiace autá stanú realitou na europskych cestách po roku 2020, a to vďaka moderným elektronickým asistenčným systémom. Tie dokážu viesť auto v určenom jazdnom pruhu, udržiavať odstup od iných vozidiel, či samostatne zaparkovať. Ide o systém fungujúci za pomoci telekomunikačných sietí a prepájania a synchronizovania radarových a ultrazvukových senzorov a optických kamier.
Pellegrini v rozhovore pre TASR pripomenul, že rokovania s Oettingerom potvrdili, že všetky členské štáty EÚ túto iniciatívu podporujú, avšak zostáva doriešiť ešte veľa dôležitých oblastí.
"Prvá a zásadná je infraštruktúra. To znamená investovať čo najviac zdrojov do budovania 5G siete, pretože bez vybudovania širokopásmového pripojenia a dobrého pokrytia územia, v EÚ nebude možné využívať benefity, ktoré z toho vyplývajú," vysvetlil Pellegrini.
Ďalšou dôležitou témou je podľa neho nájsť rozumný spôsob regulácie, kde treba regulovať nielen dáta, ale nastaviť systém tak, aby bola jasná zodpovednosť v prípade nehôd spôsobených autonómnymi autami. A do tretice EÚ musí podporovať snahu niektorých miest a regiónov, aby sa stali "testovacími laboratóriami" pre autonómne vozidlá, aby sa vytváralo čo najviac pilotných projektov, počas ktorých bude možné v praxi otestovať správanie sa autonómnych áut.
"Prezentoval som snahu otestovať prvú medzinárodnú virtuálnu diaľnicu, medzi Českou republikou a Slovenskom," uviedol Pellegrini. Spresnil, že táto záležitosť je ešte predmetom rokovaní, ale rád by sa s českou stranou a s telekomunikačným operátorom pôsobiacim v oboch krajinách dohodol na "inteligentnom" pokrytí diaľničného úseku Brno-Bratislava. Už aj preto, aby tam mohli dodávatelia a subdodávatelia testovať, ako sa mení situácia pri prechode z jedného členského štátu do druhého a pri prechode na inú sieť.
"Slovenská republika aj Česká republika sú lídrami vo výrobe automobilov, a preto by bolo dobré začať s takýmto testovaním ešte skôr, ako sa zrodí celoeurópsky projekt," uviedol Pellegrini.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR