|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. februára 2017
P.PELLEGRINI: BBSK prišiel o milióny eur z eurofondov na opray ciest
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Milan Kapusta
Banská Bystrica 21. februára (TASR) - Banskobystričania a Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) prišiel o viac ako 20 miliónov eur z eurofondov, ktoré mohol použiť na opravy ciest II. a III. triedy. Konštatoval to podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini s tým, že práve BBSK má jednu z najdlhších sietí týchto ciest."Bola vypísaná výzva na 144 miliónov eur pre sedem samosprávnych krajov, aby mohli opraviť cesty II. a III. triedy. BBSK mohol čerpať 20, možno 25 alebo 30 miliónov eur na opravy svojich ciest. Vzhľadom na identifikovanie čierneho zamestnávania a takého správania sa pána župana, EÚ rozhodla, že BBSK nemôže čerpať tieto prostriedky. To nie je rozhodnutie vlády, to je rozhodnutie EÚ, ktorá také usmernenia používa v rámci celej EÚ. Každý, kto zamestnáva načierno, nemôže najbližších niekoľko rokov prijímať tieto zdroje," vysvetlil Pellegrini.
"Ak si aj starostovia a starostky myslia, že všetko je fajn, lebo cesty sa na území kraja opravujú, je to na úkor rozpočtu samosprávneho kraja. Milióny eur, ktoré dnes idú na cesty z rozpočtu kraja, mohli ísť pre domovy sociálnych služieb, pre stredné školy napríklad na výmenu okien či zlepšenie ich technického vybavenia. Na cesty sa mali čerpať prostriedky z EÚ," zdôraznil podpredseda.
Ako tiež dodal, hoci sa veľmi snažili, aby náhradným prijímateľom európskych zdrojov mohlo byť namiesto kraja mesto Banská Bystrica, nie je to možné. Pokiaľ ide o rekonštrukciu ciest II. a III. triedy, mesto k nim nemá žiadny vlastnícky vzťah a investovať prostriedky do cudzej infraštruktúry nemôže.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR