|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. novembra 2018
P. Papan: Vstúpiť do on-line podnikania sa oplatí napriek konkurencii
Vstúpiť do on-line podnikania sa oplatí napriek konkurencii z Ázie a Ameriky. Ak podnikateľ bude dostatočne vzdelaný a bude mať dobré softvérové vybavenie, môže ísť do súťaže s ...
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Bratislava 22. novembra (TASR) – Vstúpiť do on-line podnikania sa oplatí napriek konkurencii z Ázie a Ameriky. Ak podnikateľ bude dostatočne vzdelaný a bude mať dobré softvérové vybavenie, môže ísť do súťaže s kýmkoľvek. Pre TASR to uviedol vo štvrtok výkonný riaditeľ Asociácie e-shopov Európskej únie Peter Papan počas odbornej konferencie Ako budovať úspešný e-shop.Na Slovensku je zaregistrovaných asi 11.000 elektronických obchodov a pokračuje tendencia ich ročného rastu vo výške 10 až 15 %. „Množstvo tzv. kamenných obchodov si uvedomilo, že bez tohto systému predaja a ponuky tovarov nemôže existovať. Odhadujeme, že za asi 20 % až 30 % e-shopov na Slovensku sú aj české materské spoločnosti,“ pokračoval s tým, že Slováci majú záujem o niekoľkonásobne väčší a sofistikovanejší český trh.
V minulosti boli týmto elektronickým spôsobom na predaj najmä biela a čierna technika, v súčasnosti sú v popredí kozmetika, oblečenie, knihy a iný tovar.
V slovenských podmienkach je možno považovať e-shop s mesačnou tržbou 1000 eur až 2000 eur za malý. "Odhadom 50 % z on-line obchodov sú tzv. mikro e-shopy. Ľudia si privyrábajú popri zamestnaní, aby si zvýšili príjem,“ konštatoval. Zdôraznil, že ich treba vzdelávať v technológiách, aby sa dostali do kategórie malých a stredných podnikateľov.
E-shop je biznis, s ktorým sa dá začať relatívne jednoducho, uviedol pre TASR účastník podujatia, prodekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Peter Filo. Škola organizuje podujatia, počas ktorých študenti otestujú svoje produkty a námety na lokálnom trhu. "Takéto produkty sa dajú prezentovať a ponúkať práve cez on-line obchod, pretože stačí mať pár fotografií a vzoriek, a kým neexistuje objednávka, netreba nič vyrábať,“ priblížil prodekan Filo.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR