|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Cely Scénický koncept pre jedného herca vychádza z početných
písomných a ústnych komentárov, rozhovorov a predovšetkým
súkromných denníkových záznamov výtvarníčky Louis Bourgeois.
Napriek tomu nie je predstavenie CELY autobiografickým dielom,
ale vykonštruovaným príbehom "modelu" ženy, ktorá v sebe
dešifruje vlastné podoby bolesti, traum a dôsledkov minulosti.
Pracovnou metódou sa stal princíp montáže a dekonštrukčno/
rekonštrukčného prístupu (cielená analýza, dekonštrukcia traumy
na primárne situácie a znovuvyskladanie traumatických zážitkov/
situácií v absorbovanej podobe). Tento princíp tak analyzuje
a pomenuváva dávno vytesnené traumy a bolesti, rozkladá ich na
riešiteľné fragmenty a znovuskladá do podoby, ktorá je trauma
poznaná a teda prekonaná. Cela je priestor poskytujúci samotu.
Na jednej strane samotu vynútenú a na druhej strane vytúženú.
Cela je ohraničený priestor, je vynúteným väzením alebo dobrovoľným
únikom. Cela je miesto stretnutia samej so sebou, so spomienkami
projektujúcimi súčasnosť.
* v texte sú použité fragmenty z denníkov a zápiskov Louise Bourgeois
autor výtvarného konceptu: Slávka Daubnerová/ Eduard Kudláč
dramaturgia: Eduard Kudláč
zvuk: výber
scénický koncept a réžia: Slávka Daubnerová
hrá: Slávka Daubnerová
premiéra 16.09.2006 o 20.00hod
A4/ Divadlo SkRAT Bratislava
súkromných denníkových záznamov výtvarníčky Louis Bourgeois.
Napriek tomu nie je predstavenie CELY autobiografickým dielom,
ale vykonštruovaným príbehom "modelu" ženy, ktorá v sebe
dešifruje vlastné podoby bolesti, traum a dôsledkov minulosti.
Pracovnou metódou sa stal princíp montáže a dekonštrukčno/
rekonštrukčného prístupu (cielená analýza, dekonštrukcia traumy
na primárne situácie a znovuvyskladanie traumatických zážitkov/
situácií v absorbovanej podobe). Tento princíp tak analyzuje
a pomenuváva dávno vytesnené traumy a bolesti, rozkladá ich na
riešiteľné fragmenty a znovuskladá do podoby, ktorá je trauma
poznaná a teda prekonaná. Cela je priestor poskytujúci samotu.
Na jednej strane samotu vynútenú a na druhej strane vytúženú.
Cela je ohraničený priestor, je vynúteným väzením alebo dobrovoľným
únikom. Cela je miesto stretnutia samej so sebou, so spomienkami
projektujúcimi súčasnosť.
* v texte sú použité fragmenty z denníkov a zápiskov Louise Bourgeois
autor výtvarného konceptu: Slávka Daubnerová/ Eduard Kudláč
dramaturgia: Eduard Kudláč
zvuk: výber
scénický koncept a réžia: Slávka Daubnerová
hrá: Slávka Daubnerová
premiéra 16.09.2006 o 20.00hod
A4/ Divadlo SkRAT Bratislava
phenomenontheatre
www.phe.sk