|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. augusta 2013
P. FREŠO: S novým projektom na obnovu Filiálky treba začať okamžite
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo chce čo najskôr obnoviť projekt železničného prepojenia bratislavského Predmestia so železničnou stanicou Filiálka. To sa malo realizovať ...
Zdieľať
Bratislava 6. augusta (TASR) - Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo chce čo najskôr obnoviť projekt železničného prepojenia bratislavského Predmestia so železničnou stanicou Filiálka. To sa malo realizovať spolu s výstavbou Železničného koridoru TEN-T, ktorý mal viesť z Paríža cez Viedeň až do Bratislavy.
S projektom sa však v súčasnosti v žiadnej stratégii nepočíta, čo je podľa Freša chyba. "Nastala aj taká situácia, že vypadol z hlavného dopravného plánu rozvoja dopravy po roku 2014 do roku 2020," upozornil dnes Frešo na brífingu, ktorý sa konal priamo na opustenej stanici Filiálka v Bratislave.
Podľa neho je využitie stanice pre hlavné mesto kľúčové, pretože bezkolíznym spôsobom sa dá do Bratislavy dostať len po koľajových tratiach. Chce preto využiť existujúce trate a k nim pridať nové tak, aby mohli cestujúci vystúpiť na stanici Filiálka a využiť napojenia mestskej hromadnej dopravy na Trnavskom mýte.
Pokiaľ sa však neobnoví myšlienka medzinárodného vlakového koridoru cez Bratislavu, mesto ani Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR nemajú peniaze na obnovu stanice. Projekt mal byť totiž financovaný prostredníctvom fondov Európskej únie. "Ak to z niečoho vieme postaviť, tak je to z eurozdrojov," dodal Frešo, ktorý navrhuje začať s prípravou nového projektu okamžite, aby sa stihol financovať v rámci programového obdobia EÚ na roky 2014 až 2020.
Projekt vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte, zrušil v októbri 2012 šéf rezortu dopravy Ján Počiatek. Dôvodom bola štúdia realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila z ekonomických a technických dôvodov. Minister takisto vyjadril obavu, že by EÚ projekt Slovensku nepreplatila a eurofondy by prepadli.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
S projektom sa však v súčasnosti v žiadnej stratégii nepočíta, čo je podľa Freša chyba. "Nastala aj taká situácia, že vypadol z hlavného dopravného plánu rozvoja dopravy po roku 2014 do roku 2020," upozornil dnes Frešo na brífingu, ktorý sa konal priamo na opustenej stanici Filiálka v Bratislave.
Podľa neho je využitie stanice pre hlavné mesto kľúčové, pretože bezkolíznym spôsobom sa dá do Bratislavy dostať len po koľajových tratiach. Chce preto využiť existujúce trate a k nim pridať nové tak, aby mohli cestujúci vystúpiť na stanici Filiálka a využiť napojenia mestskej hromadnej dopravy na Trnavskom mýte.
Pokiaľ sa však neobnoví myšlienka medzinárodného vlakového koridoru cez Bratislavu, mesto ani Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR nemajú peniaze na obnovu stanice. Projekt mal byť totiž financovaný prostredníctvom fondov Európskej únie. "Ak to z niečoho vieme postaviť, tak je to z eurozdrojov," dodal Frešo, ktorý navrhuje začať s prípravou nového projektu okamžite, aby sa stihol financovať v rámci programového obdobia EÚ na roky 2014 až 2020.
Projekt vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte, zrušil v októbri 2012 šéf rezortu dopravy Ján Počiatek. Dôvodom bola štúdia realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila z ekonomických a technických dôvodov. Minister takisto vyjadril obavu, že by EÚ projekt Slovensku nepreplatila a eurofondy by prepadli.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR