|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. novembra 2006
Otvorili koordinačné centrum tiesňového volania
Na Krajskom úrade (KÚ) v Nitre dnes otvorili koordinačné centrum tiesňového volania. Presmerovali sem linky rýchlej zdravotnej pomoci 155 zo všetkých okresov, okrem Levického, ktorý má pribudnúť do ...
Zdieľať
NITRA 20. novembra (WEBNOVINY) - Na Krajskom úrade (KÚ) v Nitre dnes otvorili koordinačné centrum tiesňového volania. Presmerovali sem linky rýchlej zdravotnej pomoci 155 zo všetkých okresov, okrem Levického, ktorý má pribudnúť do konca roka. Ako povedal na tlačovej besede vedúci odboru krízového riadenia na KÚ Milan Monček, operátori hasičov na čísle 150 zostali v okresných centrálach, v krajskom stredisku však sedia koordinátori, ktorí budú v prípade potreby riadiť tiesňové volania.
V súčasnosti je na KÚ miesto pre ôsmich až desiatich pracovníkov. Sú tu zamestnanci KÚ, operátori hasičov aj rýchlej zdravotnej služby. "Na vyžiadanie je tu priestor aj pre zástupcu polície. Ten obsadzuje toto miesto len v prípade mimoriadnej situácie," doplnil Monček. Centrum tiesňového volania sa bude postupne rozširovať. Celkovo by malo mať 41 pracovníkov, ktorí sa budú striedať v 12-hodinových smenách. Ako uviedol prednosta KÚ Jozef Dvonč, na dokončenie strediska bude treba ešte desať až 11 miliónov korún, z toho 33 percent poskytne rezort zdravotníctva.
Podľa programového vyhlásenia vlády má linka tiesňového volania 112 fungovať od 1. júla 2007 a integrované záchranné strediská majú byť dobudované do roku 2010. Potom už bude platiť len číslo 112 a linky 150 a 155 sa zrušia. Ako povedal riaditeľ Fakultnej nemocnice v Nitre Viktor Žák, až 90 percent volaní na linku 112 je neopodstatnených. Najmä mladí si zvyknú krátiť čas volaním zo žartu.
V Nitre funguje integrovaný záchranný systém už od 1. októbra 2000. Operačné stredisko vzniklo na Okresnom riaditeľstve Hasičského a záchranného zboru, kam bola presunutá aj sanitka. Aj vďaka tomu klesla v Nitrianskom okrese úmrtnosť o takmer 30 percent.
SITA