Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. novembra 2010

Otváranie Svätomartinského vína



Bratislava sa pripravuje na vinársku oslavu. Na svätého Martina, teda 11. 11. 2010, symbolicky o 11. hodine, tu bude v rámci Svätomartinského koštu otvorená prvá fľaša mladého Svätomartinského vína. ...



Zdieľať
svatomartinske vino BRATISLAVA 5. novembra (WBN/PR) - Bratislava sa pripravuje na vinársku oslavu. Na svätého Martina, teda 11. 11. 2010, symbolicky o 11. hodine, tu bude v rámci Svätomartinského koštu otvorená prvá fľaša mladého Svätomartinského vína. Slávnostný ceremoniál prebehne v areáli Starej tržnice. Návštevníci koštu budú mať následne možnosť ochutnávať desiatky svätomartinských vín z produkcie moravských vinárstiev. Slovensko je spoločne s Japonskom jedinou krajinou sveta, v ktorej sa Svätomartinské víno z Českej republiky predstaví!


Bratislava sa stáva tradičným miestom otvárania mladých Svätomartinských vín. Už v minulom roku sa tu, priamo na Hlavnom námestí, odohrala prvá oslava príchodu Svätomartinských vín. Tohto roku sa budú otvárať v Bratislave znovu, tentoraz však v prostredí Starej tržnice. „Stará Tržnica ponúka nádherné prostredie a sme veľmi radi, že Svätomartinský košt prebehne práve tu. Priestory tejto technickej pamiatky iste dodajú otváraniu mladých vín neopakovateľnú atmosféru. Navyše budú návštevníci koštu uchránení pred prípadnou nepriazňou počasia,“ vysvetľuje Ing. Jaroslav Machovec, riaditeľ Vinárskeho fondu ČR. Svätomartinské vína sú mladé vína, prvé z tohtoročnej úrody, ktoré sa môžu piť už pár týždňov po zbere.

Na bratislavskom Svätomartinskom košte sa tohto roku predstavia desiatky vybraných vzoriek Svätomartinských vín pochádzajúcich z moravských vinárstiev. Návštevníci si pri vstupe do Starej tržnice kúpia iba pohár na víno v hodnote 4 eurá, nič viac. Potom môžu už ľubovoľne degustovať. Svätomartinský košt sa slávnostne začne presne o 11.00 otvorením prvej fľaše tohtoročného Svätomartinského vína. Príjemnú atmosféru koštu doplní cimbalová muzika Jasénka. V priebehu dňa bude pripravený celý rad súťaží o vybrané fľaše Svätomartinských vín.

Všetky mladé vína, ktoré sa na košte predstavia, ponesú značku kvality SVÄTOMARTINSKÉ. Znamená to, že v minulých dňoch prešli tieto vína prísnym výberom degustačnej komisie, ktorá posudzuje ich vlastnosti. „Tento rok bolo posudzovaných celkom 310 vzoriek mladých vín od 98 vinárskych firiem. Do predaja nakoniec odborníci odporučili 238 vín. Najčastejšie odrody tohtoročného Svätomartinského sú Müller Thurgau a Svätovavrinecké. Novinkou sú tohto roku mladé vína z Muškátu moravského,“ hovorí Ing. Jaroslav Machovec. „Navzdory tohtoročnému zlému počasiu a neúrode je kvalita tohtoročných mladých vín vysoká. Ľudia si môžu vyberať zo 117 bielych, 64 červených a 57 ružových Svätomartinských vín,“ dodáva Ing. Pavel Krška, riaditeľ Národného vinárskeho centra.

Odhaduje sa, že na trh by sa tohto roku mohlo dostať rekordných 1 750 000 fliaš Svätomartinských vín. Už teraz je ich potvrdených 1 606 000. Časť z nich bude distribuovaná práve na Slovensko a do vzdialeného Japonska.
Značku SVÄTOMARTINSKÉ stvárňuje štylizovaná podoba svätého Martina na bielom koni. Zaregistrovaná bola v roku 1995 a od roku 2005 je jej výhradným vlastníkom Vinársky fond ČR. Spoločne s Národným vinárskym centrom zaisťuje už šesť rokov propagáciu tejto značky v rámci Českej republiky a druhý rok tiež na Slovensku. Ochrannú známku, ktorá je symbolom kvality vína, môžu získať všetci vinári registrovaní v Českej republike, ak spĺňajú všetky predpísané kritériá.

VINÁRSKY FOND ČR

Vinársky fond ČR (so sídlom v Brne) je inštitúcia zriadená v Českej republike na základe zákona o vinohradníctve a vinárstve. Funguje od roku 2002. Hlavnou náplňou jeho činnosti je propagácia moravského a českého vína, vinárstva a vinohradníctva. Podporuje napríklad účasť vinárov na výstavách a súťažiach vín, konanie rôznych seminárov a školenia s vinárskou tematikou, akcií na rozvoj vinárskej turistiky a pod. Podstatnou aktivitou Fondu je komunikačná kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čiech“, ktorá zastrešuje vína z produkcie Českej republiky.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
ČSOB Poisťovňa s 9-mesačným ziskom 6,29 mil. eur
<< predchádzajúci článok
PREŠOV:Obvodný úrad aj úrad práce začali prepúšťať