|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. januára 2007
Otázku Slovenských aerolínií by mala posúdiť Európska komisia
Slovensko požiada Európsku komisiu (EK) o vyjadrenie, či môže vyrovnať záväzok voči Austrian Airlines (AUA), ktoré sú spolu so štátom akcionárom Slovenských aerolínií, a.s. (SA). ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. januára (WEBNOVINY) - Slovensko požiada Európsku komisiu (EK) o vyjadrenie, či môže vyrovnať záväzok voči Austrian Airlines (AUA), ktoré sú spolu so štátom akcionárom Slovenských aerolínií, a.s. (SA). "Požiadame EK o vyjadrenie k tomu, či je to považované ako štátna pomoc. Ak to nie je považované za štátnu pomoc, tak sa budeme snažiť tento stav sanovať, a ak je, vtedy máme problém," vyhlásil po zasadnutí kabinetu minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny, pričom očakáva, že odpoveď z EK by mala prísť do troch až štyroch mesiacoch. Podľa ministra by mal jeho rezort predložiť materiál obsahujúci viacero variantov riešenia situácie na rokovanie vlády na budúci týždeň. Austrian Airlines podľa informácií ministra Vážneho "usmernilo svojich zástupcov, že nebudú ďalej vkladať prostriedky do tohto podniku, ale zatiaľ ponechávajú aktuálny status quo".
SITA
Urovnanie záväzkov Slovenskej republiky sa viaže na zmluvu zo septembra 2004, ktorou sa AUA zaviazala zaplatiť do spoločnosti Slovenské aerolínie 200 mil. Sk za účelom vyrovnania jej dlhov a získania kontroly. Všetky ďalšie záväzky nad túto hodnotu žiadala AUA uhradiť od pôvodných akcionárov a za týmto účelom bol vypracovaný dodatok k zmluve. Vtedajší minister bol podľa predloženého materiálu Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) uistený vedením SA, že ich záväzky túto sumu neprevyšujú a dodatok podpísal. Z následného auditu však vyplynulo, že strata SA prevyšuje pôvodný predpoklad o 171 mil. Sk, ktorý si teraz AUA nárokuje voči MDPT ako pohľadávku. AUA požadovala podpísanie dohody o vyrovnaní záväzku SR do konca minulého roka. Po novom roku rakúska letecká spoločnosť vyhlásila, že ostáva v spoločnosti ako majoritný akcionár, ale s tým, že sa nebude podieľať na budúcom reštrukturalizovaní spoločnosti.
V lete roku 2004 hrozil Slovenským aerolíniám krach pre absolútny nedostatok finančných zdrojov. Manažment prepravcu vtedy vyčíslil potrebu bezodkladného získania finančných prostriedkov na krytie urgentných prevádzkových nákladov a záväzkov vo výške 120 mil. Sk a ďalších 80 mil. Sk na úplnú ekonomickú stabilizáciu. Z tohto dôvodu sa podpísala zmluva medzi SA, AUA a rezortom dopravy. Slovenské aerolínie pritom hospodársky rok 2004 ukončili so stratou z prevádzkovej činnosti približne 400 mil. Sk a rok 2005 so stratou okolo 235 mil. Sk. Predpoklad na rok 2006 z decembra minulého roka je, že hospodársky výsledok z prevádzkovej činnosti bude nulový s odchýlkou približne 10 mil. Sk.
Rakúska AUA je majoritným vlastníkom slovenského národného prepravcu. Takmer 63-percentný podiel v slovenskej firme získala AUA začiatkom roka 2005, keď prostredníctvom firmy SLL, s.r.o. Bratislava zvýšila základné imanie v Slovenských aerolíniách o 114,59 mil. Sk na 184,849 mil. Sk.