|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. apríla 2013
Osobitné aspekty podnikania v prostredí internetu
Každá oblasť podnikania sa vyznačuje svojimi špecifikami. Avšak v prípadoch, kedy sa určitý subjekt rozhodne ponúkať svoje tovary alebo služby cez internet, vstupujú do hry určité ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. apríla (WEBNOVINY) - Každá oblasť podnikania sa vyznačuje svojimi špecifikami.
Avšak v prípadoch, kedy sa určitý subjekt rozhodne ponúkať svoje tovary alebo služby cez internet, vstupujú do hry určité osobitné aspekty, ktoré sú spojené práve s podnikaním v prostredí internetu.
Identifikácia týchto aspektov a správne pochopenie ich dôsledkov pritom môže byť významná nielen v súvislosti s otázkou úspechu či neúspechu daného podnikateľského zámeru, ale aj v záujme vyhnutia sa rizikám v podobe rôznych sankcií zo strany orgánov dozoru, či žalôb konkurentov alebo zákazníkov.
Právna úprava podnikania v prostredí internetu nie je obsiahnutá v žiadnom ucelenom právnom predpise. Naopak, priamo či nepriamo vyplýva z viacerých právnych predpisov z rôznych oblastí a je „dotváraná“ nielen aplikačnou praxou, ale i rozhodovacou činnosťou súdov a iných orgánov verejnej moci.
Zásadnú úlohu tu zohrávajú aj obchodné zvyklosti, a to najmä tam, kde sa riešia medzinárodné vzťahy (ktoré sú pre prostredie internetu typické).
Každý podnikateľský subjekt rieši spravidla ako prvé otázky, v akej oblasti a pod akým názvom vlastne bude podnikať. Pri výbere obchodného mena treba predovšetkým odlišovať, či sa bude jednať o fyzickú osobu - podnikateľa (napr. živnostník) alebo o právnickú osobu (predovšetkým obchodnú spoločnosť).
Celý článok si môžete prečítať --->> TU.
Avšak v prípadoch, kedy sa určitý subjekt rozhodne ponúkať svoje tovary alebo služby cez internet, vstupujú do hry určité osobitné aspekty, ktoré sú spojené práve s podnikaním v prostredí internetu.
Identifikácia týchto aspektov a správne pochopenie ich dôsledkov pritom môže byť významná nielen v súvislosti s otázkou úspechu či neúspechu daného podnikateľského zámeru, ale aj v záujme vyhnutia sa rizikám v podobe rôznych sankcií zo strany orgánov dozoru, či žalôb konkurentov alebo zákazníkov.
Právna úprava podnikania v prostredí internetu nie je obsiahnutá v žiadnom ucelenom právnom predpise. Naopak, priamo či nepriamo vyplýva z viacerých právnych predpisov z rôznych oblastí a je „dotváraná“ nielen aplikačnou praxou, ale i rozhodovacou činnosťou súdov a iných orgánov verejnej moci.
Zásadnú úlohu tu zohrávajú aj obchodné zvyklosti, a to najmä tam, kde sa riešia medzinárodné vzťahy (ktoré sú pre prostredie internetu typické).
Každý podnikateľský subjekt rieši spravidla ako prvé otázky, v akej oblasti a pod akým názvom vlastne bude podnikať. Pri výbere obchodného mena treba predovšetkým odlišovať, či sa bude jednať o fyzickú osobu - podnikateľa (napr. živnostník) alebo o právnickú osobu (predovšetkým obchodnú spoločnosť).
Celý článok si môžete prečítať --->> TU.