|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. augusta 2018
Organizátori Ampliónu si z festivalu MIMOS priniesli skúsenosti
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Michal Svítok
Kremnica 14. augusta (TASR) - Nové medzinárodné kontakty i rokovania s divadlami, ktoré by mohli vystúpiť na Slovensku, priniesla členom Kremnického divadla v podzemí nedávna účasť na 36. ročníku medzinárodného festivalu mimického a pohybového umenia MIMOS vo francúzskom meste Périgueux."Návšteva nás tiež obohatila o námety a skúsenosti pri organizácii nášho vlastného projektu Amplión v Banskej Štiavnici," povedal pre TASR člen kremnického divadla Ján Fakla.
Ako pokračoval, festival MIMOS organizuje miestne kamenné divadlo L'ODYSSÉE, ktoré je aj Národným inštitútom mimického a pohybového umenia. "Koná sa na 20 scénach v divadlách, kaplnkách či cirkusovom kubuse, ale najmä na námestiach, parkoch, školských dvoroch i moderných urbánnych priestoroch," priblížil.
Festival vznikol v roku 1983 na počesť legendárneho francúzskeho míma Marcela Marceau. "Jeho riaditeľom bol niekoľko rokov aj slovenský rodák a dramaturg Peter Bu, ktorý z festivalu urobil veľkú medzinárodnú udalosť," doplnil Fakla.
Festival vo francúzskom meste Périgueux však svoju dramaturgiu neobmedzuje len na tradičnú pantomímu, ale je otvorený všetkým moderným formám mimického, gestického a pohybového umenia – od klaunov, cez burlesku, akrobatov, nový cirkus, pouličné a tanečné divadlo, vizuálne a bábkarské umenie, divadlo objektov aj nových technológií. Festival je okrem profesionálnych umeleckých skupín aj štartovacou platformou pre začínajúcich umelcov a najmä študentské prezentácie.
Aj keď väčšina z desiatok predstavení bola nonverbálna, výnimočný bol podľa Faklu zážitok, ktorý poskytla napríklad mladá, pôvodom fínska dvojica Elice Abonce Muhonen & Sanja Kosonen v novocirkusovej klauniáde CAPILOTRACTÉES, v ktorej okrem škandinávskeho humoru predviedli aj tanečnú akrobaciu, boli zavesené za vlasy.
"Vtipný a majstrovsky pohybovo prepracovaný bol aj príbeh bezdomovca prebíjajúceho sa krutým kapitalizmom s názvom ÚNIK v podaní francúzskeho herca Matiusa Pileta," pripomenul Fakla.
Veľmi zábavné bolo podľa neho aj španielske Cor de Teatre, ktoré v pohybovo-muzikálovom kabarete ALLEGRO nielen parodovalo najväčšie operné árie, ale pomocou prepracovanej choreografie sólistov a zboru vytváralo nespočetné komické situácie a skvelý hudobno-pohybový humor.
"Inšpiratívne bolo aj využitie verejných priestorov mesta. Hralo sa takmer všade, kde sa len dalo, najmä na turistami preplnených kamenných námestíčkach, v parkoch a záhradách," pokračoval.
Členov slovenského divadla zaujala aj vysoko profesionálna organizácia festivalu, najmä spolupráca s miestnou políciou, ktorá spolu s dobrovoľníkmi prísne, ale pritom ľudsky dozerala na bezpečnosť umelcov aj divákov.
Účasť členov kremnického divadla na festivale vo francúzskom meste Périgueux podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.