|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. novembra 2017
Organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska funguje päť rokov
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Poprad 1. novembra (TASR) – Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Severovýchod Slovenska funguje už päť rokov. Vznikla začiatkom novembra 2012 na základe zákona o podpore cestovného ruchu, pričom zakladajúcimi členmi boli Prešovský samosprávny kraj (PSK) a jednotlivé oblastné organizácie cestovného ruchu (OOCR). V súčasnosti združuje viac ako 90 parterov a počas svojho fungovania preinvestovala v rámci rozvoja turizmu viac ako 1,8 milióna eur. "Financie išli do rozvoja turizmu v oblasti marketingu, tvorby produktov a infraštruktúry cestovného ruchu," priblížil riaditeľ organizácie Martin Janoško.KOCR je financovaná zo zdrojov krajskej samosprávy, členských príspevkov a pravidelne je úspešná v žiadosti o dotácie z ministerstva dopravy a výstavby. Zo zdrojov PSK ide o sumu 1,045 milióna eur, členské príspevky tvoria 538.000 eur, zdroje z dotácií sú vo výške 397.000 a investície projektov z fondov Európskej sú aktuálne na úrovni 70.000 eur. Počas piatich rokov propagovala kraj na 25 medzinárodných výstavách cestovného ruchu doma i v zahraničí.
"Turistov sme do kraja lákali aj formou viacerých kampaní. Najúspešnejšou je LEGENDARIUM, ktoré už tri roky propaguje zaujímavosti kraja prostredníctvom legendárnych hrdinov. Projekt získal viaceré ocenenia, v roku 2015 ho rezort dopravy vyhlásil za najlepšiu inováciu v cestovnom ruchu," dodal Janoško. K úspešným kampaniam podľa neho patrí aj súťaž Objavuj Prešovský kraj, Cyklopátrania Prešovským krajom, Letohrad 2017 či fotografická súťaž Choď a foť. KOCR tiež podporuje marketing svojich členov, na ktorý išlo spolu 993.000 eur.
"V oblasti produktov, do ktorej sme investovali 360.000 eur, sa orientujeme na podporu nadregionálnych podujatí a produktov rozvíjajúcich turistickú ponuku regiónov. Išlo aj o produkty ako Tatry Card – karta zážitkov vo Vysokých Tatrách, tvorba mobilných aplikácií podporujúcich návštevnosť kraja Legendarium 1, 2 a Go!" konkretizoval riaditeľ KOCR s tým, že organizácia sa výrazne podieľa na spolufinancovaní posilnených spojov Tatranskej elektrickej železnice počas letných mesiacov. Do prvkov turistickej infraštruktúry pritom putovalo takmer 400.000 eur. Okrem toho sa KOCR významne podieľala na budovaní cyklistickej infraštruktúry v regióne.
"Našou snahou je v spolupráci s partnermi v regiónoch pracovať na tom, aby vznikali a pokračovali kvalitné a inovatívne produkty cestovného ruchu, ktoré oslovia domácich i zahraničných turistov. Patrí k nim aj budovanie EuroVelo 11, rozvoj pútnického turizmu, budovanie infraštruktúry a komplexná propagácia kraja ako turistickej destinácie," predstavil víziu na ďalšie obdobie Janoško.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR