|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. marca 2011
Orange Slovensko vlani oslabil najmä vplyvom regulácie
Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. dosiahla v minulom roku výnosy vo výške 763,8 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o 6 %. Ako vo štvrtok informoval riaditeľ spoločnosti ...
Zdieľať
Foto: OrangeBRATISLAVA 3. marca (WEBNOVINY) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. dosiahla v minulom roku výnosy vo výške 763,8 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o 6 %. Ako vo štvrtok informoval riaditeľ spoločnosti Pavol Lančarič, pod negatívny výsledok sa významnou mierou podpísala predovšetkým regulácia na národnej a medzinárodnej úrovni. "Po odrátaní vplyvu cenovej regulácie, ktorá znížila naše výnosy o 5,8 %, sme dosiahli celkové výnosy prakticky na úrovni predchádzajúceho roka," uviedol Lančarič. Zatiaľ čo zisk Orangeu pred úrokmi, zdanením a odpismi (EBITDA) v minulom roku klesol o 2,8 % na 344 mil. eur, marža EBITDA vzrástla o 1,4 percentuálneho bodu na 45 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) spoločnosti sa medziročne znížil o 3,9 % na 20,10 eur.
Orangeu vlani podľa Lančariča pomohol predovšetkým rast objemu telekomunikačnej prevádzky jeho zákazníkov, keď hlasová prevádzka stúpla o 3 % a dátová bola vyššia až o 68 %. Zvýšil sa aj objem dát v roamingu, a to o 40 %. Lančarič taktiež upozornil na fakt, že aj napriek rastúcemu objemu využívania služieb výnosy telekomunikačných operátorov klesajú, čo z dlhodobého hľadiska nie je udržateľný stav. "Takýto nepriaznivý stav, kedy napriek rastúcej prevádzke naše výnosy klesajú, už trvá niekoľko rokov, ale nebude môcť pokračovať večne," uviedol Lančarič a upozornil na situáciu na rakúskom trhu, kde operátori pod vplyvom regulácie oznámili zvyšovanie cien služieb.
V počte zákazníkov zaznamenal Orange medziročný pokles o 0,7 %, keď firma evidovala celkovo 2,87 mil. aktívnych zákazníkov. Naopak, vzrástol počet komerčných operácií, keď vlani do Orangeu prešlo alebo s ním opätovne podpísalo zmluvu 1,21 milióna zákazníkov, čo predstavuje medziročné zlepšenie o 25 %. V biznis segmente Orange zaznamenal mierny rast počtu zákazníkov, no výnosy sa tu prepadli najvýraznejšie, keď firmy naďalej škrtali svoje výdavky.
Z investičného hľadiska má za sebou spoločnosť úspešný rok, v ktorom sa zamerala predovšetkým na siete. "V minulom roku sme do našich sietí a nových technológií preinvestovali celkovo 71 mil. eur," povedal finančný riaditeľ Orange Slovensko Corentin Maigné. Oproti vlaňajšku tak spoločnosť zvýšila objem investícií o 9 % a v tomto trende chce pokračovať aj v tomto roku, keď chce podľa Maigného zvýšiť investície o približne 40 %. Tie budú smerovať predovšetkým do jeho 3G siete, kde chce nasadzovať nadstavbu HSPA+ s teoretickou rýchlosťou až 42,2 megabitov za sekundu a operátor začal taktiež pripravovať sieť LTE.
Rok 2011 sa podľa riaditeľa Orangeu bude niesť v znamení dát, k čomu prispeje predovšetkým väčší podiel smartfónov a zvyšujúce sa nároky zákazníkov na dátovú spotrebu. "V druhej polovici minulého roku bol podiel smartfónov na predaných telefónoch 46 % a štvrtina našich fakturovaných zákazníkov používa smartfón," uviedol Lančarič. Celkové výnosy Orangeu sa podľa neho zvýšia len minimálne, alebo vôbec, a to aj napriek rastúcemu počtu zákazníkov. Výnosy z hlasových služieb budú klesať.
Orangeu vlani podľa Lančariča pomohol predovšetkým rast objemu telekomunikačnej prevádzky jeho zákazníkov, keď hlasová prevádzka stúpla o 3 % a dátová bola vyššia až o 68 %. Zvýšil sa aj objem dát v roamingu, a to o 40 %. Lančarič taktiež upozornil na fakt, že aj napriek rastúcemu objemu využívania služieb výnosy telekomunikačných operátorov klesajú, čo z dlhodobého hľadiska nie je udržateľný stav. "Takýto nepriaznivý stav, kedy napriek rastúcej prevádzke naše výnosy klesajú, už trvá niekoľko rokov, ale nebude môcť pokračovať večne," uviedol Lančarič a upozornil na situáciu na rakúskom trhu, kde operátori pod vplyvom regulácie oznámili zvyšovanie cien služieb.
V počte zákazníkov zaznamenal Orange medziročný pokles o 0,7 %, keď firma evidovala celkovo 2,87 mil. aktívnych zákazníkov. Naopak, vzrástol počet komerčných operácií, keď vlani do Orangeu prešlo alebo s ním opätovne podpísalo zmluvu 1,21 milióna zákazníkov, čo predstavuje medziročné zlepšenie o 25 %. V biznis segmente Orange zaznamenal mierny rast počtu zákazníkov, no výnosy sa tu prepadli najvýraznejšie, keď firmy naďalej škrtali svoje výdavky.
Z investičného hľadiska má za sebou spoločnosť úspešný rok, v ktorom sa zamerala predovšetkým na siete. "V minulom roku sme do našich sietí a nových technológií preinvestovali celkovo 71 mil. eur," povedal finančný riaditeľ Orange Slovensko Corentin Maigné. Oproti vlaňajšku tak spoločnosť zvýšila objem investícií o 9 % a v tomto trende chce pokračovať aj v tomto roku, keď chce podľa Maigného zvýšiť investície o približne 40 %. Tie budú smerovať predovšetkým do jeho 3G siete, kde chce nasadzovať nadstavbu HSPA+ s teoretickou rýchlosťou až 42,2 megabitov za sekundu a operátor začal taktiež pripravovať sieť LTE.
Rok 2011 sa podľa riaditeľa Orangeu bude niesť v znamení dát, k čomu prispeje predovšetkým väčší podiel smartfónov a zvyšujúce sa nároky zákazníkov na dátovú spotrebu. "V druhej polovici minulého roku bol podiel smartfónov na predaných telefónoch 46 % a štvrtina našich fakturovaných zákazníkov používa smartfón," uviedol Lančarič. Celkové výnosy Orangeu sa podľa neho zvýšia len minimálne, alebo vôbec, a to aj napriek rastúcemu počtu zákazníkov. Výnosy z hlasových služieb budú klesať.