|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. februára 2006
Orange Slovensko dosiahol vlani výnosy 21,444 mld. Sk
Telekomunikačná spoločnosť Orange Slovensko, a.s. Bratislava ukončila svoje hospodárenie v roku 2005 s celkovými výnosmi z hlavnej činnosti vo výške 21,444 mld. Sk, čo predstavuje 11,6-percentný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. februára (WN/SITA) - Telekomunikačná spoločnosť Orange Slovensko, a.s. Bratislava ukončila svoje hospodárenie v roku 2005 s celkovými výnosmi z hlavnej činnosti vo výške 21,444 mld. Sk, čo predstavuje 11,6-percentný medziročný nárast. Zisk spoločnosti pred zdanením, odpismi, úrokmi a amortizáciou (EBITDA) sa v medziročnom porovnaní zvýšil o 12,1 % na 9,7 mld. Sk. Výsledky sú vypočítané podľa medzinárodných účtovných štandardov. Celkový počet aktívnych zákazníkov spoločnosti Orange Slovensko vzrástol medziročne o 6,7 %, keď koncom minulého roka dosiahol 2 518 630 aktívnych užívateľov. Tento rast ťahal predovšetkým nárast podielu zákazníkov fakturovaných služieb z 50 % na 54 %. V minulom roku Orange úspešne pokračoval aj v programe migrácií zákazníkov predplatených služieb na paušály. Možnosť prechodu z predplatenej služby Prima na výhodnejšie paušály využilo podľa spoločnosti viac ako stotisíc zákazníkov Orangeu. Informoval o tom predstavitelia spoločnosti.
Marža spoločnosti na úrovni EBITDA z výnosov z hlavnej činnosti sa zvýšila vlani o 0,4 percentuálneho bodu na 45,4 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) bol v minulom roku o 0,7 % vyšší ako v rovnakom období pred rokom a dosiahol 702 Sk. “Pri stabilnej respektíve klesajúcej priemernej úrovni cien nás teší pokračujúci rast ARPU, ktorý ťahá predovšetkým využívanosť dátových služieb. Výnosy z iných ako hlasových služieb, s výnimkou služby SMS, vzrástli v medziročnom porovnaní o 93 %,” uviedol na tlačovej besede spoločnosti Orange jej generálny riaditeľ Pavol Lančarič. Ako ďalej povedal, spoločnosť úspešne hodnotí minulý rok z pohľadu svojho pôsobenia vo firemnom segmente. "Podľa prieskumu T/Audit spoločnosti TNS AISA z druhej polovice roka 2005 využíva telekomunikačné služby spoločnosti Orange Slovensko 69 % slovenských firiem. Približne 63 % firiem deklaruje, že ich hlavným poskytovateľom telekomunikačných služieb je spoločnosť Orange," dodal Lančarič.
V oblasti produktov bol rok 2005 pre Orange rokom dát, inovácii a nových služieb. Technológiu rýchlych dátových prenosov v mobilnej sieti EDGE predstavil Orange v podobe produktu Orange Internet, ktorý v súčasnosti využíva viac ako 35 tis. zákazníkov operátora. "Orange zaviedol v uplynulom roku na Slovensku projekt elektronickej faktúry, ktorú využíva 25 tis. zákazníkov," povedal Lančarič. Orange získal vlani druhé miesto v prestížnom rebríčku Firma roka 2005 týždenníka Trend za mimoriadne podnikateľské úspechy. "Prvýkrát získala spoločnosť aj ocenenie za stratégiu spoločensky zodpovedného podnikania Via Bona Slovakia pre veľké podniky, ktorá tvorila v roku 2005 dôležitú súčasť celkovej podnikateľskej stratégie," dodal Lančarič. Na medzinárodnej úrovni získal Orange v uplynulom roku prestížne ocenenie Najlepší medzinárodný mobilný operátor pri výročnom udeľovaní cien World Communications Awards.
FOTO:SITA